Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا با تأکید بر لزوم بازگشت آمریکا به اجرای تعهدات بین المللی خود، به مقامات این کشور گوشزد کرد: مردم آمریکا شایسته آن هستند که آزادانه و بدون "فشار زانوی پلیس بر گلویشان" تنفس کنند. ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا» امروز نوشت:  "الکساندر لوکاشوویچ" نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا، شب گذشته پنجشنبه در نشستی با شرکت اعضای این سازمان که بصورت آنلاین برگزار شد، تأکید کرد که مقامات مسکو از ایالات متحده می خواهد تا به سمت اجرای داوطلبانه تعهدات بین المللی خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات روس خطاب به همتایان اروپایی خود یادآور شد: «در سال 1990 در کپنهاگ، کشورهای شرکت کننده در سازمان امنیت و همکاری اروپا به این توافق دست یافتند که همه مردم در برابر قانون برابر هستند و از این حق برخورداند که مورد حمایت قرار بگیرند. در عین حال ، هر نوع برخورد تبعیض آمیز با مردم ممنوع و محکوم شده و حمایت برابر و مؤثر از آنها در مقابل آزار و اذیت به هر دلیل، باید تضمین شود.»

به گفته وی، علاوه بر این ، در سال 2003 بار دیگر، کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا تأیید کردند که برخوردهای مربوط به عدم تحمل دیگران نه تنها امنیت افراد را تهدید می‌کند، بلکه می تواند باعث بروز درگیری‌های گسترده تری شود.

لوکاشوویچ ادامه داد: «در این رابطه، ما مجدداً به مقامات آمریکایی گوشزد می کنیم که به طور جدی وضعیت پیچیده کنونی در این زمینه را رسیدگی کرده و به اجرای تعهدات بین المللی خویش بازگردند.»

این دیپلمات روس تاکید کرد که مردم آمریکا شایسته آن هستند که آزادانه و بدون "فشار زانوی پلیس بر روی گلویشان" تنفس کنند.

روز گذشته در کاخ سفید اعلام شد که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، در صورت لزوم قانون مربوط به سرکوب قیام‌های نظامی را تصویب خواهد کرد. به گفته مقامات کاخ سفید، البته ترامپ همچنان به توانایی گارد ملی ایالات متحده اعتماد دارد.

در همان روز، "مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا با اعمال این قانون مخالفت کرد. به گفته وی، این یک اقدام بسیار شدیدالحن است و متوسل شدن به آن فقط "در دشوارترین شرایط و فوریت آن" لازم است. به عقیده رئیس پنتاگون، وضعیت کنونی در ایالات متحده، به چنین وضعیتی نرسیده است.

ترامپ: برچیدن معترضان از خیابان‌ها خیلی خوب مدیریت شدواکنش تیم وحشت زده ترامپ به اعتراضات تاریخی ضدنژادپرستی1200 نیروی گارد ملی در واشنگتن برای مقابله با اعتراضات فراخوانده شدند

انتهای پیام/  

 

R7535/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا سازمان امنیت و همکاری اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد درباره اقدام آمریکا در وتوی درخواست فلسطین برای عضویت دائم در سازمان ملل، تاکید کرد که واشنگتن شورای امنیت را گروگان گرفته است.

نبنزیا در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: تصمیم مقامات آمریکایی در اواسط آوریل مبنی بر وتوی قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت دائم کشور فلسطین در سازمان ملل شده بود، «عمیقا تاسف‌برانگیز» است.

وی تاکید کرد: اقدامات واشنگتن به هیچ عنوان موضع اصولی سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل را منعکس نمی‌کند. در واقع، طی ۶ ماه اخیر و در بحبوحه تحولات و رخدادهای خاورمیانه، (شورای امنیت) به گروگان آمریکا تبدیل شده است.

دیپلمات ارشد روس درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تصریح کرد: چرخه خشونت باید متوقف شود و تنها راه توقف این چرخه، دستیابی به آتش‌بس بی‌قیدوشرط و آغاز مذاکرات بنیادی درباره توافق دیپلماتیک عادلانه است.

وی اضافه کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که در این راستا، عضویت فلسطین در سازمان ملل یکی از شروط اصلی است. این اقدام مواضع مذاکراتی طرفین را متوازن می‌کند.

رابرت وود، معاون نماینده واشنگتن در سازمان ملل، با دفاع از وتوی عضویت دائن فلسطین، مدعی شد که به گفته جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا «تنها راه نیل به صلح پایدار در منطقه، راه‌حل دوکشوری و تضامین امنیتی برای اسراییل است»!

کد خبر 6095280

دیگر خبرها

  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • فشار نهاد‌های امنیتی صهیونیست برای توافق آتش بس با حماس