Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@23:59:15 GMT

واکنش دیرهنگام مرکل به مرگ فلوید

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۰۵۷۶

واکنش دیرهنگام مرکل به مرگ فلوید

صدر اعظم آلمان در واکنش به قتل "جورج فلوید" این را اقدامی بسیار وحشتناک دانسته و جامعه آمریکا را بسیار جدا از هم و دو قطبی ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان در واکنشی دیر هنگام به قتل "جورج فلوید" در آمریکا توسط یک پلیس سیاه پوست، جامعه آمریکا را بسیار بسیار گرفتار دو قطبی و جدایی ارزیابی کرده و البته از مسئولیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خشونت پلیس و نژاد پرستی در آمریکا طفره رفته و آن را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا ترامپ نقشی را در دو قطبی شدن جامعه آمریکا ایفا می کند گفت: من اعتقاد دارم که سبک سیاسی مسئله ای بسیار بخث برانگیز و مورد مناقشه است. جامعه در ایالت متحده آمریکا بسیار دو قطبی است. توقعات از عرصه سیاسی گرد هم جمع کردن و آشتی دادن جامعه است.

بیشتر بخوانید:

عکس/ تظاهرات علیه نژادپرستی به شرق آسیا رسید عکس/ خودروهای زرهی جنگی در خیابان‌های لس آنجلس عکس/ تابوت جورج فلوید فیلم/ بی‌رحمی پلیس آمریکا در برخورد با یک سالمند

مرکل در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا همچنان به ترامپ اعتماد دارد گفت: من با روسای جمهور منتخب دنیا از جمله دونالد ترامپ همکاری می کنم. من امیدوارم ترامپ موفق شود به خوبی صلح در جامعه را برقرار کند.

صدر اعظم آلمان قتل جورج فلوید مرد سیاهپوست در آمریکا توسط یک پلیس سفید پوست که در 25 ماه می به وقوع پیوست را اقدامی بسیار بسیار وحشتناک ارزیابی کرده و گفت: نژاد پرستی بسیار مخوف است.

وی با ابراز تاسف از اینکه نژاد پرستی همواره در جامعه آلمان هم وجود داشته است بر لزوم برگزاری مسالمت آمیز اعتراضات در آمریکا تاکید کرد.

اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا بیش از یک هفته است که در پی قتل فلوید شهروند سیاه پوست آمریکای به دست پلیس‌های سفید پوست آعاز شده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم آنگلا مرکل جورج فلوید آمریکا آلمان جورج فلوید دو قطبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین