Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@22:47:41 GMT

نشست اوپک پلاس فردا برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۰۸۲۲

خبرگزاری تاس روز جمعه به نقل از این مقام و بدون اشاره به نام و سمت وی نوشت: نشست برای اوایل ماه ژوئن برنامه ریزی شده بود اما تاریخ دقیق آن مشخص نشده بود و قرار بود تا زمانی که شرکت کنندگان در توافق اوپک پلاس درباره سهمیه تولید گفت وگو کنند به تعویق بیفتد.

وی افزود: سه چهارم توافق برای کاهش تولید نفت در چارچوب اوپک پلاس اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراق، نیجریه و قزاقستان توافق را اجرا نکردند. 

به گفته وی، روسیه و عربستان سعودی دو شرکت کننده اصلی این توافق، به صورت اولیه به این نتیجه رسیدند  که توافق برای کاهش تولید نفت را حداقل برای یک ماه دیگر تمدید کنند.  

تاس نوشت: بیشترین سهم در کاهش تولید نفت در چارچوب توافق اوپک پلاس را روسیه، کویت، عربستان سعودی و امارات داشتند. 

اوپک و متحدانش که به اوپک پلاس معروفند، توافق کردند که تولید خود را از اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. سهم اوپک که متشکل از ۱۰ کشور با بیشترین تولید از اکتبر سال ۲۰۱۸ است، به میزان شش میلیون و ۸۴ هزار بشکه در روز است.

خبرگزاری رویترز دهم خرداد ماه اعلام کرد، تولید نفت کشورهای عضو اوپک پلاس، تاکنون  ۴.۴۸ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است که برابر با ۷۴ درصد از توافق ماه گذشته‌ است.

انتظار می رود در نشست فردا درباره تمدید توافق اوپک پلاس برای ماههای آینده گفت وگو شود. 

کارشناسان بازار نفت معتقدند در صورتی که اعضای اوپک پلاس به توافقی برای تمدید کاهش تولید دست پیدا کنند، ‌ می‌توان انتظار داشت تا قیمت نفت به بالای ۴۰ دلار در هر بشکه صعود کند. البته رشد قیمت نفت علاوه بر تمدید کاهش تولید به عوامل دیگری مانند بهبود تقاضا، حل مشکل کرونا و افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز باز می‌گردد و تا زمانی که این ریسک‌ها در بازار وجود داشته باشد، ‌ نمی‌توان انتظار جهش قیمت طلای سیاه را داشت.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کاهش تولید تولید نفت اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله نشست‌های علمی و تخصصی با موضوع «سواد بصری در مد و لباس» فردا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار می‌شود.

در این‌نشست مریم مونسی استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س) حضور دارند و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

نشست «سواد بصری در مد و لباس» فردا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ برگزار و به صورت مجازی از طریق این پیوند پخش می‌شود.

کد خبر 6093817 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد