Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (جمعه) دوباره به گزافه‌گویی و تهدید درباره محکوم شدن یک متهم ایرانی-فرانسوی به ۵ سال حبس در ایران پرداخت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لودریان مدعی شد تعیین مجازات حبس برای این متهم توسط مسئولان قضائی ایران، روی روابط پاریس با تهران تاثیر منفی می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که گویا از آزادی «مایکل وایت» نظامی پیشین نیروی دریایی آمریکا از ایران، دچار اشتباه محاسباتی شده، با صدور بیانیه‌ای گفت: «امروز، من به نیابت از [دولت] فرانسه، بار دیگر رسماً خواستار آزادی مادام عادلخواه هستم».

وزیر خارجه فرانسه با ادعای اینکه روابط ایران و فرانسه بعد از صدور حکم محکومیت مخدوش شده، گفت: «تداوم این وضعیت فقط می‌تواند تاثیر منفی بر روابط دوجانبه بین فرانسه و ایران داشته باشد و شدیداً اعتماد بین دو کشور را مخدوش می‌کند».

حدود بیست روز پیش بود که وکیل «فریبا عادلخواه» از محکوم شدن وی به پنج سال زندان به دلیل «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و همچنین یک سال حبس به دلیل «تبلیغ علیه نظام» خبر داده بود.

لودریان پیشتر نیز مدعی شده بود این تصمیم تهران، روابط ما با مسئولان ایرانی را بسیار سخت‌تر می‌کند.

وزارت خارجه فرانسه در حالی خواستار آزادی عادلخواه شده است که «عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ایران مهر ماه سال جاری میلادی تأکید کرده بود که فریبا عادلخواه یک تبعه ایران محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهروندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره مند است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امنیت ملی حبس فرانسه وزیر امور خارجه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات روابط دوجانبه و تحولات اخیر در غزه گفتگو و رایزنی کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی آخرین روند مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف را مورد گفتگو قرار داده و بر تداوم مسیر کنونی در توسعه روابط تاکید کردند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، آتش بس فوری، آزادی اسرا و ارسال کمک‌های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

کد خبر 6099731 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟