Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با عربستان گفت: همچنان منتظریم تا عربستان موضع خود را درباره حج پیش رو مشخص و اعلام کند.

به گزارش ایمنا، شست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت در این جلسه گفت: با بیان گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته برای حج تمتع و پر شدن بیش از ۹۳ درصد ظرفیت تخصیص یافته به کاروانهای حج آینده گفت: با وجودی که کمتر از یک ماه به آغاز اعزام زائران به سرزمین وحی باقیمانده ولی همچنان منتظریم تا عربستان موضع خود را درباره حج پیش رو مشخص و اعلام کند.

وی همچنین به پیش بینی‌های صورت گرفته در مورد حج آینده اشاره و تصریح کرد: زائران در مناطقی که ظرفیت خالی وجود دارد در حال ثبت نام و تکمیل وجه هستند.

علیرضا رشیدیان؛ رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با وزارت حج عربستان برای تعیین تکلیف حج، ابراز امیدواری کرد که در روزهای آینده نظر سعودی‌ها اعلام و وضعیت مشتاقان حج روشن شود.

در ادامه این جلسه، سید علی مرعشی؛ سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ پزشک برای اعزام به حج انتخاب شده‌اند، گفت: برای تأمین واکسنی که به زائران پذیرفته شده در معاینات پزشکی تزریق می‌شود همچنین برای خرید داروی مورد نیاز در حج اقدامات لازم انجام شده است.

وی با بیان آماری از تعداد پزشکان زن و مرد و سن زائران افزود: معاینات زائران زیر ۶۰ سال تقریباً به پایان رسیده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 427137

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حج تمتع حج و زيارت عربستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: شهرستان اصفهان با ۷ هزار و ۲۴۰ نفر زائر حج عمره بیت الله الحرام بیشترین تعداد زائران را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است که در قالب ۲۶ کاروان با ۳۲ پرواز از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به مدینه منوره و مکه مکرمه اعزام خواهند شد.


حجت‌الاسلام حسین اژدری افزود: بنابر آمار اعلام شده زائران استان اصفهان، ۹ درصد از زائرین کل کشور را به خود اختصاص داده‌اند.


وی گفت: کنگره حج در روز ۱۴ اردیبهشت، با حضور ۶۵۰۰ زائرن در سالن ۲۵ آبان مجموعه نقش جهان و کنگره دیگری هم در شهرستان نجف‌آباد به صورت جداگانه برگزار می‌شود.


مدیر حج و زیارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: زائران حج عمره در قالب ۳ کاروان، در ۱۱ اردیبهشت به بیت‌الله الحرام مشرف می‌شوند.

دیگر خبرها

  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور