Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در فارس گفت:شیراز اولین کلانشهری است که نماز جمعه در آن اقامه می شود وهمچنین رفتار های ناپخته فرهنگی باید کنار گذاشته شود و به مرزی از پختگی برسیم که استان و کشور را برای الگوی حرکت رو به پیش، و ارزشمند انسانی به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به اعلام وضعیت سفید در شیراز از مردم خواست تا با رعایت نکات بهداشتی به حفظ وضعیت سفید کمک کنند ونظارت های کرونایی بیشتر از گذشته شود تا فارس به وضعیت کامل سفیدادامه دار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز با اشاره به سخنرانی روشنگرانه مقام معظم رهبری در روز ۱۴ خرداد،گفت:رهبری امام را دارای شخصیتی تحول آفرین  دانستند.

وی افزود:اگر این نگاه امام به تحول را مشاهد کنیم،می بینیم که رتبه آغاز تحول، درون انسان است که هز درون آغاز شده و دنیا را متحول می کند لذا تا ما خود متحول نشویم در جامعه نیز تحولی رخ نخواهد داد.

امام جمعه شیراز ادامه داد:ممکن است گاهی جوانان بخواهند انقلابی سخن بگویند و بیندیشند ،اما ندانند نقطه اصلی تحول چیست،بنابراین هنگامی که از تحول سخن می گوییم،باید دقت کنیم که عدالت را جزء کدام رده از ارزش های دینی قرار می دهیم.

دژکام هدف اصلی قرآن را هدایت انسان از ظلمات و تاریکی به سمت نور،عنوان کرد و اظهار داشت: تحول اصلی اینجاست که حضرت امام هم می فرماید اگر این تحول درست شد ما بقی تحولات نیز درست می شود.

وی افزود:در این رهگذر می توان به عبارت «دانشگاه مبدا همه تحولات است» در سخنرانی حضرت امام برای دانشگاه شیراز اشاره کرد که در واقع سخنی مبنی بر لزوم تحول درونی است.

نماینده ولی فقیه در اولین نماز جمعه بعد از کرونا،با بیان اینکه نفس در برخی مواقع انسان را فریب می دهد،گفت: انسان که تحول پیدا کرد همه چیز درست می شود، اگر انسان نورانی شد در واقع انسانیت خود را فهمیده است و زیر بار زور نخواهد رفت پس اگر بخواهیم ظلم را نابود کنید باید انسان تربیت کرد.

دژکام ادامه داد: بزک کردن آمریکا کار ترامپ است، این هایی که آمریکا را بزک می کنند هنوز هم که هنوز است یا سکوت کرده اند یا می خواهد توجیه کنند ؛اما نسبت به دورن کشور تامسئله ای پیش می آید آن را بزرگ می کنند و اینجاست که اگر انسان پیدا شد،زیر بار ظلم نمی رود.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه امروز،به نکاتی پیرامون انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت:نگاه مردم در انتخاب آنان کاشف از این بود که مردم به دنبال تحول هستند، البته نمی خواهیم بگوییم که در سایر انتخابات اینچنین نبوده است، بلکه مقصود مردم پیشرفت است. 

وی ادامه داد:نماینده ها نباید این نکته را فراموش کنند که رای مردم برای فرد نبوده بلکه برای تغییر و تحولی بوده که لازمه پیشرفت است، همچنین مجموعه مدیران و فعالان سیاسی استان باید این جهت گیری را تقوت و حمایت کنند تا آن تحولی که مقصود مردم است رخ دهد.

دژکام ادامه داد:  هدف اسلام است، هرچه می خواهیم در اسلام است؛ اما در پیاده کردن آن نیز به تقویت نیاز داریم.
وی بیان داشت:در این راستا به سه موضوع اشاره می کنم استدعای من از نمایندگان، مدیران استان و دانشگاهیان و حوزویان که نخبگان جامعه هستند این است که تفکر سازنده داشته باشند.

وی افزود: گاهی اوقات انتقاد می کنیم و این ارزشمند است و باید گوش کرد ؛اما انتقاد صرف با اعتراض پیش نمی رود.بلکه باید برای آن پیشنهاد هم ارائه شود.

دژکام در ادامه گفت:دانشجویان،طلاب و بسیجیان در این مسائل باید فکر کنند و پیشنهاد و راهکار ارائه دهندنه اینکه انتقاد صرف کنند.

نماینده ولی فقیه بر لزوم تهیه نقشه جامع برای استان اشاره کرد و اظهار داشت:بنده به مسئولان استان گفته ام اینطور نیست خودمان چیزی بنویسیم و تمام شود،بلکه نقشه جامع علمی باید برای استان تهیه شود که وظیفه استانداری محترم است، اما آن هم به واسطه راهبردی بودنش باید به گفت و گو گذاشته شود تا نظرهای علمی شنیده شود.

وی افزود:پیرامون توسعه اقتصادی استان هم مجمع نمایندگان استان باید با استانداری با جدیت همراهی کند، چرا که طرح های میلیاردی که به استان می آید روی زمین می ماند.در این راستا باید همکاری و همفکری خوبی صورت گیرد و این مطالبات به شکل منسجم در مجلس و خارج از مجلس پیگیری شود و در راستای پیشرفت استان به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز انسان نماینده ولی فقیه نماز جمعه جمعه شیراز نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدعبدالحمید هاشمی ساداتی دانشجوی دکتری تخصصی توسعه کشاورزی از دانشگاه زنجان درباره علت انجام این طرح گفت: استان مازندران با توجه به موقعیت خاص اقلیمی از گذشته به عنوان یکی از پایه‌های اصلی کشاورزی و تأمین مواد غذایی در ایران مطرح بوده و در بسیاری از محصولات کشاورزی ازجمله مرکبات در کشور از بالاترین جایگاه برخوردار است. به همین علت باید با شناخت کامل همه ابعاد و ویژگی‌های این پدیده‌ها، روند تغییرات و نوسانات عوامل اقلیمی برای ارزیابی امکان بروز تغییرات اقلیمی احتمالی بررسی شود.

وی ادامه داد: از طرفی، معیشت خانوارهای روستایی وابسته به کشاورزی است و این آسیب‌پذیری می‌تواند اثرات غیرمستقیمی برالگوی تجارت، توسعه و امنیت غذایی داشته باشد. در سال‌های اخیر توجه مجامع علمی جهان به موضوع تغییر اقلیم بیشتر در زمینه‌های اثرات و پیامدهای تغییر اقلیم و بررسی سازوکارهای تاب‌آوری و سازگاری در مقابل تغییر اقلیم معطوف شده و در سطح جهانی، تغییرات چشمگیری در نگرش نسبت به مخاطرات دیده می‌شود. بر اساس این نگرش، برنامه‌های کاهش مخاطرات باید به دنبال ایجاد و تقویت ویژگی‌های جوامع تاب‌آور باشند و در زنجیره مدیریت سوانح به مفهوم تاب‌آوری نیز توجه کنند.

هاشمی ساداتی تصریح کرد: سازگاری در کشاورزی با توجه به محرک اقلیمی و اصلاحات مرتبط با آن و مطابق با گونه‌های مختلف مزرعه و مکان‌ها، و شرایط اقتصادی، سیاسی و سازمانی انجام می‌شود. مناطق مختلفی از کشور در سال‌های اخیر تحت تأثیر نوسانات آب و هوایی و تغییر اقلیم قرار گرفته‌اند که از این بین می‌توان به مناطق کشاورزی استان مازندران اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: نتایج این پژوهش در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های ملی، منطقه‌ای و محلی برای مقابله با آثار وپیامدهای نوسانات وتغییرات اقلیمی در کشور و استان مورد استفاده جدی و کاربردی قرار می‌گیرد و به تدوین برنامه‌ها و اقدامات عملیاتی لازم برای افزایش ظرفیت‌های سازگاری و تاب‌آوری بخش کشاورزی وجوامع محلی در مواجهه با تغییرات و نوسانات اقلیمی کمک می‌کند.

هاشمی ساداتی گفت: توجه به مسأله تغییر اقلیم از اهداف و اولویت‌های کشور‌های مختلف جهان است چراکه با مسائل دیگری از جمله کاهش فقر، امنیت غذایی، دستیابی به خدمات بهداشتی، آموزش و انرژی ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: تغییر اقلیم تأثیر قابل توجهی بر منابع آب خاورمیانه می‌گذارد و به دنبال آن کشور ما نیز با چالش‌های جدی به‌خصوص در بخش آب و کشاورزی مواجه خواهد شد. از طرفی کشاورزی یکی از حساس‌ترین بخش‌هایی است که در معرض تغییرات اقلیمی قرار دارد.

این محقق و پژوهشگر در ادامه بیان کرد: شواهد موجود نشان می‌دهد که تغییر اقلیم و اثرات آن جهانی است، اما بیشترین اثرات نامطلوب را بر کشورهای در حال توسعه به ویژه کشورهای آفریقایی و آسیایی به‌خاطر پایین بودن ظرفیت مقابله‌شان می‌گذارد.

وی تصریح کرد: کشاورزی را می‌توان یک فعالیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست که طیف وسیعی از خدمات زیست بوم را فراهم می‌کند. مهمتر از همه اینکه کشاورزی به اشکال و در مکان‌های مختلف به تغییر اقلیم حساس شده و ظرفیت مدیریت این خطر نیز در این مناطق متغیر است.
این محقق و پژوهشگر افزود:

«تحلیل آسیب‌پذیری و تاب‌آوری باغداران مرکبات در سازگاری آن‌ها در برابر تغییر اقلیم در استان مازندران» عنوان طرحی است که سیدعبدالحمید هاشمی ساداتی در قالب رساله دکتری با راهنمایی اسماعیل کرمی دهکردی ون حمایت بنیاد ملی علم ایران انجام داده است .

دیگر خبرها

  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • هلال سفید انتهای ناخن را جدی بگیرید + رازهای مهم
  • رسیدن علیرضا سرلک به المپیک با فرمول تکراری
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • تلاش رونالدو برای رسیدن به رکورد بازیکن مراکشی
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد