Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@21:48:47 GMT

مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی کِی باز می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۳۰۱۸

مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی کِی باز می‌شود؟

محمدابراهیم لاریجانی درباره اقدامات تبلیغاتی و بازاریابی ایران در پی کاهش تدریجی محدودیت سفرهای بین‌المللی به ایسنا گفت: با توجه به رصد کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا، در برنامه بازاریابی گردشگری ایران، پیش‌بینی اولیه این است که مرزهای زمینی با کشورهای همسایه از ۱۵ تیرماه بازگشایی شود و یکسری از مرزهای هوایی نیز از اول مردادماه باز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هر لحظه در حال رصد کشورها هستیم و در فاز نخست تصمیم داریم با کشورهای همسایه تعاملات گردشگری را از سر بگیریم.

او با اشاره به تقاضاهایی که از کشورهای عمان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، پاکستان، عراق، ترکیه، چین و هنگ‌کنگ برای سفر به ایران حتی در شرایط کرونا وجود دارد، اظهار کرد: در بین این متقاضیان حتی بک‌پکرهای اروپایی هم برای سفر به ایران تمایل نشان داده‌اند که البته هر یک از اتباع این کشورها به انگیزه‌های مختلفی چنین تقاضایی را مطرح کرده‌اند، برای تجارت، درمان، زیارت، آموزش و یا دیدار اقوام که اگر مرزها باز شود می‌توان حجم این تقاضا را مشخص کرد.

وی افزود: مطمئنم اگر همین الان مرزهای ایران و ترکیه باز شود، تقاضا برای سفر به آن کشور از سمت ایران قابل توجه خواهد بود، چون بسیاری از مردم در ترکیه کار اداری، تجاری و آموزشی دارند.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره شرایط و پروتکل سفر اتباع خارجی به ایران در شرایط کرونا، گفت: درحال مذاکره با وزارت بهداشت هستیم تا پروتکلی را برای مسافران خارجی تنظیم و به مبادی ورودی ابلاغ کنیم. همچنین درحال تنظیم جدول زمان‌بندی برای بازگشایی مرزها به روی اتباع و گردشگران خارجی با توجه به شرایط کرونا هستیم، مشابه دسته‌بندی‌هایی که کشورهای دیگر از جمله ترکیه انجام داده‌اند.

وی افزود: برخی کشورها در وضعیت قرمز کرونا هستند، باید این شرایط را در آن جدول زمان‌بندی لحاظ کنیم.

لاریجانی تاکید کرد: از سر گیری روابط گردشگری با سایر کشورها موضوعی نیست که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تنهایی درباره آن تصمیم بگیرد. ما پیشنهادهایمان را آماده می‌کنیم به ستاد مقابله با کرونا می‌دهیم تا به یک تصمیم مشترک برسیم.

وی همچنین از مکاتبه با وزاری گردشگری ۳۰ کشور خبر داد و افزود: اقدامات بهداشتی ایران در تاسیسات گردشگری، ایرلاین ها و اماکن توریستی به اطلاع وزرای گردشگری ۳۰ کشور هدف قرار گرفته و اعلام شده در اولین فرصت که مرزها باز شود پذیرای گردشگران این کشورها خواهیم بود، ما بازاریابی نرم را از لایه‌های دولتی انجام می‌دهیم و انتظار داریم بخش خصوصی هم وارد عمل شود.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با تاکید بر ضرورت توجه آژانس‌های گردشگری ایران به کشورهای شرقی و پذیرش بیشتر این کشورها برای گسترش تعامل با ایران، اظهار کرد: کشورهای غربی معمولا حساس‌تر و شکننده‌تر هستند و به تجربه اثبات شده که با کوچکترین اتفاق، ایران را از فهرست مقاصد سفر حذف می‌کنند. درحالی‌که بازارها و مدل‌های دیگری از سفر وجود دارد که اتفاقا همین حالا متقاضی سفر به ایران هستند، در نتیجه باید آماده باشیم تا به محض بازگشایی مرزها و کاهش محدودیت‌ها، بتوانیم پاسخگوی تقاضای آن بازارها باشیم.

لاریجانی از آژانس‌های گردشگری خواست در کشورهای بازار هدف بازنگری داشته باشند و به ظرفیت کشورهای همسایه و آسیای شرقی بی‌توجه نباشند و محصولات متنوعی را متناسب با نیاز گردشگران این کشورها آماده کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: کشورهای همسایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!

نتیجه یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که محبوب‌ترین نقاط برای گردشگران در اروپا در عین حال بیشترین مراکز مورد علاقه جیب‌بُرها در این قاره هم هستند.

به گزارش زی‌سان به نقل از یورونیوز؛ این تحقیق از سوی شرکت بیمه «کوت زون» در بریتانیا انجام شده است. محققان پنج مکان محبوب گردشگران در هر کشور را از نظر موارد گزارش‌شده از جیب‌بُری از سوی بازدیدکنندگان بررسی کردند. 

نتیجه این بررسی‌ها نشان داد که ایتالیا را می‌توان «بهشت جیب‌بُرها» نامید چراکه بیشترین موارد جیب‌بُری در مکان‌های محبوب گردشگران در این کشور گزارش شده است.

پس از ایتالیا که یکی از مقصد‌های اصلی گردشگران در قاره اروپا است کشور‌های فرانسه و اسپانیا در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

بررسی‌های شرکت بیمه «کوت زون» نشان داده است که گردشگران هنگام بازدید از برخی از جاذبه‌های گردشگری قاره اروپا به طور خاص باید مراقب خطر جیب‌بُری باشند. 

به عنوان مثال خطر جیب‌بُری هنگام بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر رم، پایتخت ایتالیا از دیگر شهر‌های این کشور بیشتر است. فواره معروف تروی در رم به طور خاص از جمله مکان‌هایی است که خطر جیب‌بُری در آن بالا است.

گردشگران هر سال بنا به سنت حدود یک میلیون یورو سکه به داخل حوض این فواره پرتاب می‌کنند.

برج ایفل در پاریس

پاریس، پایتخت فرانسه نیز یکی از مقاصد مهم گردشگران در اروپا است. با این حال پاریس دومین شهر از نظر خطر جیب‌بُری در اروپا است.

جیب‌بُرها در محوطه اطراف برج ایفل که از جاذبه‌های گردشگری محبوب پاریس به شمار می‌رود حضور پررنگی دارند. کلیسای نوتردام و موزه‌های لوور و اورسی از دیگر اماکنی هستند که گردشگران به طور خاص هنگام بازدید از آنها باید مراقب جیب‌های خود باشند. 

این در حالی است که پاریس طی ماه‌های آینده به دلیل برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ بیشتر از سال‌های قبل میزبان گردشگران خواهد بود. 

در این میان نکته جالب این است که یکی از شاهکار‌های تاریخ سینمای فرانسه اثر روبرت برسون «جیب‌بُر» نام دارد. این فیلم در سال ۱۹۵۹ ساخته شد. 

جایگاه برابر آلمان و اسپانیا

کشور‌های اسپانیا و آلمان در بررسی‌های شرکت بیمه «کوت زون» از نظر خطر جیب‌بُری در مناطق مورد علاقه گردشگران جایگاه یکسانی به دست آوردند. 

بارسلون به عنوان یکی از شهر‌های پرخطر از نظر جیب‌بُری محسوب می‌شود و به همین دلیل خیابان معروف «لا رامبلا» در صدر فهرست اماکن مورد علاقه جیب‌بُرها قرار گرفته است. کلیسای معروف «ساگرادا فامیلیا» در بارسلون نیز از جمله اماکنی است که گردشگران هنگام بازدید از آن باید مراقب جیب‌های خود باشند. 

از سوی دیگر خطر جیب‌بُری هنگام بازدید از دروازه براندنبورگ در برلین، پایتخت آلمان مانند دیگر جاذبه‌های گردشگری اروپا بالا است.

آمستردام؛ کانون جیب‌بُری در هلند

منطقه معروف «رد لایت» در آمستردام، پایتخت هلند یکی از محبوب‌ترین محل‌ها برای گردشگرانی است که به این شهر سفر می‌کنند. این در حالی است که گردشگران در این محله از هر محله دیگری در کل هلند بیشتر در معرض خطر جیب‌بُری هستند.

واقع شدن این محله در مرکز شهر بی‌شک در این امر بی‌تاثیر نیست. احتمالا یکی از دلایلی که مقام‌های آمستردام به دنبال انتقال این محله به خارج از شهر هستند همین حضور جیب‌بُرها است.

دیگر جاذبه‌های گردشگری هلند نیز که به عنوان محل‌های پرخطر از نظر جیب‌بُری شناخته می‌شوند هم در آمستردام واقع شده‌اند. خانه آن فرانک، دختر نوجوانی که در دوران اشغال هلند به دست نازی‌ها کشته شد نیز از جمله جاذبه‌های گردشگری است که خطر جیب‌بُری در آن بالا است.

کارشناسان حوزه گردشگری به گردشگران توصیه می‌کنند که همواره مراقب اموال خود باشند و اشیاء گران‌قیمت را در هتل یا محل اقامت باقی بگذارند.

tags # سرقت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند