Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@15:48:06 GMT

حضور کاپیتان‌ها در مجمع فدراسیون قطعی نیست !

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۳۴۵۴

حضور کاپیتان‌ها در مجمع فدراسیون قطعی نیست !

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال می گوید شاید با تغییراتی که در اساسنامه ایجاد شده، 7 بازیکنی که بالای 100 بازی ملی دارند، بتوانند در مجمع فدراسیون حق رای داشته باشند.

به گزارش "ورزش سه"، شاه منصوری مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال در گفتگویی در خصوص پیش نویس اساسنامه اینطور حرف هایش را آغاز کرد: اساسا اساسنامه چراغ راه و مبین روابط فدراسیون فوتبال کشورمان است، بنابراین در این شرایط حتما باید از مبادین و قوانینی که مورد تایید و تاکید فیفا است تبعیت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چندین مکاتبه ای که فدراسیون فوتبال با فیفا داشت موارد مورد نظر و اهمیت برای فیفا شناسایی شد و خوشبختانه در این اساسنامه ای که برای فیفا ارسال می شود این موارد جانمایی شده است.

 

شاه منصوری در رابطه با حذف وزیر از میان اعضای مجمع اینطور توضیح داد: آنچه که مورد نظر فیفا چه برای فدراسیون و چه برای دیگر فدراسیون ها قرار دارد این است که دولت ها در فوتبال مداخله ای نداشته باشند. این موضوع بارها موکدا توسط وزارت ورزش اعلام شده و به نظرم آقای نبی در این خصوص خوب بود؛ چون این بحث حق رای آنقدرها هم اهمیت نداشت. در این زمینه فضای رسانه ای موج زد و وزارت ورزش از حق رای خود کوتاه آمد. اگر این اتفاق نمی افتاد ممکن بود عواقب و تبعات بدی داشته باشد که به دردسر آن نمی ارزید.

 

سوال بعدی در رابطه با رای کاپیتان های سابق تیم ملی در مجمع بود که او عنوان کرد: پیش از این شیوه رای دادن مشخص بود ولی در مورد این موضوع هنوز خبر دقیقی نیست اما فکر می کنم در این اساسنامه پیشنهادی کاپیتان‌های تیم ملی هم امکان رای در مجمع را خواهند داشت. البته این موضوع هنوز قطعی نیست.

 

او در مورد اینکه 7 بازیکنی که بالای 100  بازی ملی دارند می توانند در مجمع نظر داشته باشند، عنوان کرد: در واقع ارسال اساسنامه برای فیفا از باب تصویب نیست، این موضوع از باب تائید است. اگر محتویات این اساسنامه به تائید فیفا رسید آن وقت در مورد اینکه چه کسانی می توانند در انتخابات حق رای داشته باشند. می توان صحبت کرد اگر چه معتقدم باز هم در آن مجمع امکان دخل و تصرف می تواند وجود داشته باشد. چیزی که شنیدم این است که بازیکنانی که بالای 100 بازی ملی داشته باشند و یا کاپیتان های تیم ملی می توانند رای بدهند؛ اما مسئله مهم این است که فعلا موارد پر چالش و پراهمیتی که مورد فدراسیون جهانی بود را باید به اساسنامه اضافه می کردیم تا بعدها در مورد حق رای به تفصیل بپردازیم.
مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در خصوص کاهش تعداد امضاها از 10 به 6 برای اعضای مجمع گفت: من در این خصوص چیزی نشنیده ایم اما اگر 10  امضایی که برای تغییرات اساسنامه به 6 رسیده باشد، اتفاق خوب و نیکویی خواهد بود؛ چون در واقع انعطاف پذیری اساسنامه را بیشتر خواهد کرد.

تیم ملی ایران فیفا فدراسیون فوتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران فیفا فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال داشته باشند تیم ملی حق رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی

مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی ۲۵ اردیبهشت در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود که از بین ۱۱ کاندیدایی که برای احراز پست ریاست فدراسیون ثبت نام کرده بودند تاکنون سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا از سوی وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در انتخابات به تایید رسیده است.

افشین چگینی، یوسف بهتری، حمیدرضا پارسی منش، یوسف جاویدان، محمد عسگری و جاسم منوچهری ۶ کاندیدایی هستند که سوابق مدیریتی آن‌ها توسط وزارت ورزش به تایید رسیده و برای شرکت در مجمع انتخابات منتظر تایید نهایی از سوی نهاد‌های ذی صلاح وزارت ورزش هستند.

مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود که انتخابات این فدراسیون در ابتدا قرار بود ۷ بهمن ۱۴۰۲ و سپس ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شود که به تعویق افتاد.

مجید زارعیان در حال حاضر سرپرستی این فدراسیون را تا زمان برگزاری انتخابات برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • تمجید فیفا از کاپیتان فوتسال ایران
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • فیفا: کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران قرقیزستان را عذاب داد
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی