Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:03:40 GMT

کرونا مراکز بهداشتی استان بوشهر را تعطیل می کند!

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۴۰۸۶

ایسنا/بوشهر طی یک ماه اخیر آمار ابتلا به کرونا در استان بوشهر سیر صعودی داشته است به طوری که از مجموع ابتلای ۳۰۹ نفری و آمار روزانه دو رقمی در ۱۶ اردیبهشت ماه به تعداد ۱۷۰۷ نفری کل مبتلایان و آمار روزانه سه رقمی در روز ۱۶ خرداد ۹۹ رسیده است.

طی روزهای اخیر نام بوشهر در میان استان های با وضعیت خطرناک و در معرض هشدار جدی توسط وزارت بهداشت اعلام شده، چالشی که فضای اجتماعی استان بوشهر را تحت تاثیر قرار داده و همگان را نگران و مضطرب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، با وجود تمام این هیاهوها و هشدارهای جدی و اطلاع رسانی و بالا رفتن آمارها و اعلام وضعیت هشدار جدی همچنان سطح رعایت پروتکل ها به میزان مورد انتظار نرسیده است.

تجمعات مختلف در اماکن اداری، تجاری، تفریحی و همچنین برگزاری بدون ضابطه جلسات، حضور در بازارها و مساجد، بازگشایی مدارس و برگزاری امتحانات و آزمون های استخدامی، دید و بازدیدها، مهمانی، سفر و... و آنگونه که میبینیم همه چیز و همه چیز مانند سابق برقرار و جاری است.

ساعتی پیش خبر توقف موقت ارائه خدمات بهداشتی درمانی در مراکز خدمات جامع سلامت مال خلیفه ای و محمدصالحی شهرستان گناوه توسط روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر منتشر شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در این باره گفته است: به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ارائه خدمات بهداشتی درمانی در مراکز خدمات جامع سلامت مال خلیفه ای و  محمدصالحی تا اطلاع ثانوی متوقف می شود.

به گفته محمد بازیاری مثبت شدن آزمایش تعدادی از کارکنان این مراکز و برای حفظ سلامت مراجعین تصمیم به توقف ارائه خدمات گرفته شده و تا اطمینان از سلامت همه شاغلین آن تعطیل خواهد ماند.

روز گذشته نیز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طی اطلاعیه ای از تعطیلی و توقف موقت ارائه خدمات بهداشتی درمانی در مرکز خدمات جامع سلامت شهر چغادک خبر داده بود.

به گفته حسن فخرایی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با مثبت شدن آزمایش تعدادی از کارکنان مرکز جامع سلامت شهر چغادک، به دلیل اطمینان از سلامت سایر شاغلین در این مرکز و حفظ سلامت مراجعین، ارائه خدمات این مرکز متوقف شده است و هفته گذشته مرکز جامع سلامت خیبر، بنا بر اطلاعیه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر و به دلیل ابتلای تعدادی از کارکنان آن تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

همه اینها در حالی است که دکتر سعید کشمیری، به عنوان دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر امروز جمعه ۱۶ خردادماه اعلام کرده طی تماس‌های تلفنی در دو روز گذشته با وزیر بهداشت آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان بوشهر را تشریح کرده  و هدف از این تماس را ارائه گزارش دقیق از ‏وضعیت فعلی شیوع کرونا دانسته است.

وی از ارائه پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز به شکل مکتوب به ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داده و وزیر بهداشت نیز از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان‌های جنوبی کشور ابراز نگرانی کرده است.

شروع روزهای سخت برای مدافعان سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ابراز تأسف از عادی گرفته شدن کرونا در جامعه عنوان کرده است: افزایش آمار مبتلایان به ‏کرونا در استان بوشهر طی روزهای گذشته و ابتلای تعدادی از همکاران ما در مراکز خدمات جامع سلامت موجب آغاز شدن ‏روزهای سخت برای همکارانم در خط مقدم مبارزه با کرونا شده است.‏

وی می گوید برای کنترل کرونا، دور ‏همی‌های دوستانه، خانوادگی، جشن‌ها، مراسم ختم و حضور غیرضروری در جامعه را مدیریت کنیم.‏

ثبت اولین مورد فوت مادر باردار مبتلا به کرونا

سعید کشمیری همچنین از ثبت اولین مورد فوت مادر باردار مبتلا به کرونا خبر داده و گفته است: فوت هر یک از هم‌وطنان و هم استانی‌ها موجب تألم همه ما می‌شود، ثبت اولین مورد فوتی مادر ‏باردار کرونا مثبت استان بوشهر مربوط به مادر ۲۵ ساله اهل شهرستان عسلویه بود که روز گذشته در یکی از بیمارستان‌های ‏استان هرمزگان اتفاق افتاده و خاطر همه همکارانم را مکدر کرد، ضمن تسلیت به خانواده این مادر باردار، پرونده ایشان به‌ دقت در ‏کمیته مرگ‌ومیر مادران باردار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مورد بررسی قرار می‌گیرد.‏

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بوشهر بهداشت ستاد ملی مبارزه با کرونا استان هرمزگان وزارت بهداشت استانی اجتماعی استان بوشهر سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کرونا در استان بوشهر خدمات جامع سلامت ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حسین موسوی شهردار و جمعی از مسوولان و فعالان اجتماعی این شهر در آیین آغاز عملیات ساخت و کلنگ‌زنی پایگاه سلامت در محله کهنه‌دژ حضور داشتند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این آیین گفت: پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان در مساحت ۳۴۵ مترمربع و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع یک طبقه به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود.

کامران قدس افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان از خدمات این پایگاه بهداشتی و درمانی بهره‌مند خواهند شد.

این مسوول اظهار کرد: ارایه خدمات واکسیناسیون نوزادان، ویزیت پزشک و ارایه خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه از جمله کارکردهای یک پایگاه سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری