Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:15:45 GMT

بی خیال نباشید؛ کرونا هنوز در شهر است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۴۳۰۷

بی خیال نباشید؛ کرونا هنوز در شهر است

مشاهدات میدانی امروز خبرنگار ایرنا از وضعیت جاده های خروجی شهر ساوه و منتهی به مناطق تفریحی و تفرجگاهی نشان می دهد که این حجم از ترافیک و بی توجهی شهروندان آن هم در شرایطی که هشدار بازگشت به پیک دوم کرونا از سوی مراجع وزارت بهداشت و حتی شهرستان بارها تکرار شده، جای تعجب دارد به خصوص وقتی بدانیم که ساوه در زمره چند شهر نخست ایران بود که بیماری مذکور به آن سرایت کرد و صدها مبتلا و چندین کشته برجا گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خیابان های شهر و بوستان ها به خصوص پارک های شهر، دریاچه و بام ساوه هم جای سورن انداختن نیست انگار آیین سیزده به در را به تاخیر در این روزها پاس می دارند غافل از اینکه ساعاتی حضور در طبیعت و بوستان ها شاید هزینه ای بس گزاف به همراه داشته باشد که حاصل آن عمری پشیمانی و شاید هم از دست دادن عزیزی باشد که جایگزینی برای او در خانواده وجود ندارد. 

شاید تصور و بارو غلطی که در روزهای سرد کرونایی پارسال و اوایل امسال از سوی برخی افراد در میان افکار عمومی ترویج یافت مبنی بر اینکه با گرمای هوا زهر کرونا هم گرفته می شود اینگونه مردمی که در دوران شیوع ویروس به نحو مطلوبی خانه نشینی و رعایت موازین بهداشتی را رعایت می کردند، دچار شجاعت کاذب کرده تا احساس کنند باید تلافی روزهای در خانه ماندن را اکنون دربیاورند و بی رحمانه و فوج فوج به دامان طبیعت، سد الغدیر، یولاق، بالقلو و نوبران هجوم ببرند.

در طبیعت اطراف ساوه به خصوص پایین دست سد الغدیر هیچ نشانی از رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیست؛ خانواده های پرشماری با کمترین فاصله ممکن نشسته اند و بساط چای، میوه و قلیانشان هم برپا است.

کسی دیگر نه ماسک می زند و نه دستکش بر دستانش دارد گویی پاسپورت کرونا منقضی شده و دیگر حق جولان در این سرزمین را ندارد اما زهی خیال باطل چون خبرها از اوج گیری دوباره شمار مبتلایان به این ویروس به خصوص در مناطق جنوبی و غربی کشور دارد و امروز هم در خبرها اعلام شد که در ساوه چهار مورد جدید از ابتلا به ثبت رسیده است.

آن همه اطلاع رسانی، هشدار، روشنگری از سوی مراجع بهداشتی و رسانه ها و برنامه های حاکمیتی برای فاصله گذاری اجتماعی ظاهرا چندان در جدی گرفتن میزان خطر کرونا کارگر نیفتاد و حجم بالای ترافیک و طبیعت گردی ساکنان ساوه نشان می دهد که شاید اراده ای همبسته و نامحسوس در میان آنها وجود دارد که دوباره کرونا را به این شهر صنعتی و مهاجرپذیر پاگشا کنند.

وقوع حوادث رانندگی پرشمار در روزهای تعطیل اخیر نیز مصیبتی برآمده از بی رعایتی شهروندان و تسخیر جاده ها است به گونه ای که فقط در روز گذشته 2 کشته و 6 مصدوم در واژگونی چند دستگاه خودرو برجا ماند و امروز هم در جاده سد الغدیر تصادفی رنجیره ای میان چهار خودرو به وقوع پیوست که خبرنگار ایرنا در صحنه حاضر و شاهد تلاش بی وقفه نیروهای اورژانس، پلیس راه، هلال احمر و آتش نشانی برای رهاسازی 9 مصدوم و انتقال آنها به بیمارستان مدرس بود.

نقطه غم انگیزتر این داستان زمانی بیشتر عیان می شود که به شرایط کادر درمانی و پرستاران بیمارستان های شهر به خصوص مدرس بیندیشیم.

با بازگشت نشانه هایی از شیوع دوباره کرونا در ساوه و همچنین حجم بالای سفرهای برون شهری و شمار تصادفات جاده ای اکنون هر آدمی که چه به دلیل کرونا و چه به خاطر تصادف سر از بیمارستان مدرس در می آورد، حجم بالایی از استرس و سختی کار را متوجه پرستاران، کادر درمان و نیروهای اورژانس می کند.

واقعا کمی هم منصف باشیم و به شرایط این نیروهای زحمتکش که از اول اسفند تاکنون بی وقفه و فداکارانه در سنگر تامین سلامت مردم حضور دارند بیندیشیم؛ آنها گناهی ندارند پرستارانی که مادر، پدر و فرزند هستند و مانند همه آرزو دارند که زنگ پایان کرونا نواخته شود و با آسایش در کنار خانواده حضور یابند و سفری بروند اما در چهاردیواری بیمارستان محصور هستند و صورت شان با خطوط بندهای ماسک شلاق خورده است.

شاید بد نباشد مسئولان شهرستان ساوه بار دیگر به فکر بازگرداندن مقررات فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت در تردد خودروها در مسیرهای برون شهری باشند و از هم اکنون جلسات قرارگاه پدافند زیستی را دوباره فعال کنند زیرا جلو ضرر را همین امروز اگر بگیرند باز هم منفعت است.

گوشه ای از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ساوه در روزهای پیک کرونا

 امروز سخنگوی وزارت بهداشت توصیه اکید کرد که مردم از تردد غیرضروری بپرهیزند و در اماکن عمومی حتما از ماسک استفاده و فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت کنند.

کیانوش جهانپور اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (شانزدهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، ۲ هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۵۲۷ مورد از آنها در بیمارستان ها و مراکز درمانی بستری شدند.

برچسب‌ها ساوه ویروس کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری زندگی پس از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه ویروس کرونا بهداشت و سلامت ساوه ویروس کرونا بهداشت و سلامت فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سال انتظار: بایرن بی‌خیال ستاره لورکوزن نمی‌شود

به گزارش "ورزش سه"، درخشش ویرتز در ترکیب بایرلورکوزن در رقابت‌های این فصل که نقش مهمی را در قهرمانی این تیم در بوندسلیگا ایفا کرد باعث شد که بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی شرایط او را از نزدیک زیر نظر بگیرند.

رسانه‌های آلمانی از چند ماه قبل خبر داده بودند که مدیران بایرن مونیخ علاقه بسیار زیادی به این ستاره آلمانی دارند و امیدوار هستند که بتوانند او را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیش‌رو به خدمت بگیرند، اما مشخص بود که کار سختی در پیش خواهند داشت.

مدیران لورکوزن چند هفته قبل اعلام کردند که این بازیکن 20 ساله به هیچ وجه در تابستان امسال به فروش نخواهد رسید و حداقل یک سال دیگر را هم در این تیم سپری خواهد کرد و اسکای اسپورت آلمان خبر داده است که مدیران بایرن آماده هستند تا یک سال دیگر هم برای جذب او صبر کنند.

ویرتز اولویت اول بایرن در تابستان ۲۰۲۵ خواهد بود و تمامی مدیران این باشگاه به دنبال جذب او هستند. چند باشگاه بزرگ دیگر هم علاقه زیادی به این بازیکن دارند، اما اگر بایرن بتواند از پس هزینه انتقال او بر بیاید شانسی بیشتر از دیگران خواهد داشت. او مایل است که بازی در خارج از آلمان را هم تجربه کند، اما معتقد است که حضور در بایرن می‌تواند به رخ دادن این اتفاق هم کمک کند.

دیگر خبرها

  • معرفی پنجمین سرمربی فصل تیم پرحاشیه!
  • هشدار به PSG: بی‌خیال این بازیکن شو!
  • خیال راحت رئال: هر دو ستاره به بایرن می‌رسند
  • یک سال انتظار: بایرن بی‌خیال ستاره لورکوزن نمی‌شود
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • اصفهان، اقلیم معناست
  • تجلیل مردم اراک و ساوه از پلیس در اجرای طرح نور
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!