Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:25:06 GMT

تسهیلات کرونایی برای احیای واحدهای کرمانشاهی

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۲۰۸۴

تسهیلات کرونایی برای احیای واحدهای کرمانشاهی

بیماری کرونا تقریبا از ابتدای اسفند بود که پایش به کشورمان باز شد، بیماری که در ابتدا خیلی ها آن را جدی نگرفتند و خیلی های دیگر هم فکر نمی کردند که این ویروس سمج بتواند آسیب های جدی را به همه بخش ها وارد کند.

هرچه زمان جلوتر می رفت اثرات مخرب کویید ۱۹ بیشتر به چشم می آمد و تقریبا در نیمه های اسفند بود که همه متوجه خطر شده بودند در این میان تمهیداتی نیز اندیشیده شد اما به نظر می رسید چندان کارساز نبود و رفته رفته همه کشور و حتی جهان درگیر آن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری کرونا که در جامعه شیوع پیدا کرد و همه گیر شد بخش های مختلفی را نیز درگیر خود کرد که یکی از آنها حوزه اشتغال و صنعت و کارخانجات و واحدهای تولیدی بود که افراد زیادی درگیر آن بودند.

کارخانه ها و واحدهای تولیدی برای مدتی حتی یک ماهه و بیشتر مجبور به تعطیلی شدند و یا با حداقل ظرفیت به کار ادامه دادند و این موضوع آسیب های زیادی را به آنها وارد کرد.

در این میان واحدهای تولیدی استان کرمانشاه که پیش از شیوع کرونا نیز حال و روز چندان مساعدی نداشت با ظهور و بروز این بیماری وضعیتشان بدتر از قبل شد و نفس های خیلی از واحدهای تولیدی حتی به شماره افتاد تا اینکه دولت به موضوع ورود پیدا کرد.

در این میان پس از دریافت گزارش ها و مستندات لازم و انجام بررسی های میدانی، دولت برای واحدهای آسیب دیده اقتصادی ناشی از بیماری کرونا در کرمانشاه مبلغ ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مصوب کرد و حال نوبت مسوولان این دیار است که با رایزنی های لازم و اقدامی جهادگونه بتوانند همه این مبلغ را جذب و در اختیار صنعتگران و تولیدکنندگان اختصاص دهند.

هرچند نقش خود صاحبان واحدهای تولیدی و بخش خصوصی نیز در روند جذب و در اختیار گرفتن تسهیلات لازم بسیار حیاتی است و تا خودشان نخواهند و شرایط حداقلی برای دریافت تسهیلات را فراهم نکنند نباید انتظار داشت که همه مبلغ اختصاص یافته جذب شود.

با تمام این اوصاف جمعی از مدیران استان روز جمعه که استاندار کرمانشاه نیز حضور داشت گرد هم جمع شدند تا در جلسه ای که تحت عنوان روش اجرایی کردن شیوه نامه پرداخت تسهیلات به واحدهای اقتصادی آسیب دیده ناشی از کرونا در خصوص چگونگی پرداخت تسهیلات ۶ هزار و ۸۰۰ میلیون ریالی به بحث و گفت و گو بنشینند.

تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به کارفرمایان پرداخت می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به عنوان دبیرکارگروه این جلسه یادآوری کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا باسود ۱۲ درصد و البته با تنفس سه ماهه پس از دریافت به آنها پرداخت می شود.

حسن عزیزی با اشاره به آغاز پرداخت تسهیلات به این دسته از واحدها در هفته آخر خردادماه، گفت: امیدوارم با همکاری بانک ها مانند گذشته شاهد جذب هر ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات درنظر گرفته شده و پرداخت آن به واحدهای آسیب دیده باشیم.

وی همچنین به نوع وثیقه موردنیاز برای دریافت تسهیلات درنظرگرفته نیز اشاره کرد و گفت: وثیقه موردنیاز برای دریافت تسهیلات تا سقف ۱۶۰ میلیون ریال را سفته فرد متقاضی یا یک فقره چک به تشخصیص بانک و تسهیلات تا سقف ۴۸۰ میلیون ریال را نیز شرایط قبلی به اضافه یک نفر ضامن عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: برای دریافت ۴۸۰ میلیون ریال تا یک هزار و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات نیز علاوه بر سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک، ۲ نفر ضامن نیز وجود داشته باشد.

عزیزی ادامه داد: آنهایی نیز که متقاضی دریافت ۱۶۰۰ تا ۲ هزار میلیون ریال تسهیلات هستند علاوه بر شرایط یاد شده باید سه فرد ضامن نیز به بانک معرفی کنند.

وی همچنین در خصوص شرایط اخذ دریافت تسهیلاتی فراتر از ۲ هزار میلیون ریال نیز گفت: ارایه تضمین صادره از سوی صندوق های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک ارایه وثایق لازم ضروری است.

این مقام مسوول همچنین میزان مبلغ سفته ارایه شده از سوی متقاضیان را نیز یک و نیم برابر اصل و سود تسهیلات عنوان کرد.

عزیزی یادآورری کرد: طبق دستورالعمل صادره در صورتی که تسهیلات گیرنده نسبت به بازپرداخت تسهیلات خود در موعد مقرر اقدام نکند موسسه اعتباری ضمن ثبت تخلف در سامانه واحد متخلف را به مدت ۲ سال از دریافت هرگونه خدمات بانکی مانند دریافت تسهیلات، ضمانت نامه، اعتبارات اسنادی و ... محروم می کند.

 وی ادامه داد: همچنین این واحد متخلف موظف به بازپرداخت منابع باسود ۲۴ درصد شامل ۱۸ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و ۶ درصد جریمه خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین از ثبت نام حدود ۱۳ هزار و ۲۵۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه «کارا» خبر داد و گفت: در بررسی های انجام شده بیش از هشت هزار و ۲۰۰ نفر مشمول دریافت مقرری بیکاری شناخته و برای آنها پیامک ارسال شده است.

بانک ها آماده همکاری برای پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده هستند

رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی استان کرمانشاه نیز از آمادگی بانک ها برای هرگونه همکاری در راستای پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا خبر داد.

بهزاد جلیلیان ادامه داد: مجموع بانک های استان همواره تلاش کرده اند تا در جذب حداکثری اعتبارات و تسهیلات درنظر گرفته شده برای استان سهمی داشته باشند و این بار هم تا جایی که امکان پذیر باشد همکاری لازم را با واحدهای تولیدی برای اخذ تسهیلات به عمل خواهند آورند.

وی تصریح کرد: هرچند انتظار می رود خود متقاضیان نیز با درنظر گرفتن شرایط بانک ها و در همکاری متقابل با آنها حداقل وثایق را فراهم و در بازپرداخت تسهیلات اهتمام لازم را به خرج دهند.

مدیر شعب بانک ملی استان کرمانشاه در ادامه به اختصاص ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای آسیب دیده ناشی از کرونا اشاره و اظهار کرد: با توجه به حذف برخی محدودیت ها مانند نداشتن چک برگشتی و همچنین درنظر گرفتن حداقل ضمانت ها پیش بینی می شود همه این واحدها بتوانند از تسهیلات اختصاص یافته استفاده کنند.

جلیلیان در پایان بر تکمیل به موقع پرونده توسط واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات تاکید کرد و گفت: صاحبان این واحدها هرچه زودتر نسبت به تکمیل آن اقدام کنند سریعتر تسهیلات مورد نظر را دریافت می کنند.

شیوه نامه اجرایی چگونگی توزیع اعتبار ۶۸۰ میلیارد تومانی به زودی مشخص می شود

استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به راه اندازی کمیته توزیع تسهیلات در استان گفت: این کمیته نهایتا ظرف مدت چند روز آینده باید ساز وکارهای لازم و شیوه نامه اجرایی جهت چگونگی توزیع اعتبار ۶۸۰ میلیارد تومان در گرفته شده را مشخص و با نظارت مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری پرداخت ها طبق چارچوب تعیین شده آغاز شود.

هوشنگ بازوند یادآور شد: تسهیلات اعطایی به واحدهای آسیب دیده که بیش از ۵۰ نفر نیروی کار دارند ۵۰ درصد برای موضوع دستمزد و برای واحدهایی که کمتر از ۵۰ نفر نیروی کار دارند ۷۰ درصد به این موضوع اختصاص یافته و مابقی برای سایر هزینه ها خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه احتمالا از ۲۴ خرداد و یا در نهایت اول تیرماه کار پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده آغاز می شود، گفت: حداکثر ظرف ۲ ماه این کار انجام و واحدهای مشمول از تسهیلات درنظر گرفته شده بهره مند می شوند.

مدیر ارشد استان در ادامه و با مهم ارزیابی کردن سهم بانک ها در جذب همه اعتبار درنظر گرفته شده، افزود: اختصاص این مقدار تسهیلات فرصت مناسبی از سوی دولت است که ایجاد شده و اگر دستگاه های اجرایی و بویژه بانک ها در پرداخت آن سخت گیری کنند تنها خودمان زیان می بینیم و ممکن است دیگر استان ها اعتبار برگشت خورده را جذب کنند.

بازوند همچنین با اشاره به برخی بندهای پرداخت تسهیلات که مشخص شدن برخی وثایق را به بانک ها محول کرده است، گفت: لازم است مدیران بانک ها تا جایی که امکان پذیر است در این موضوع تسهیل گری کرده و از سخت گیری های بی مورد پرهیز کنند.

در این جلسه تعدادی از مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی نیز به بیان نظرات خود پرداخته و فرمانداران قصرشیرین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و روانسر نیز از طریق ویدئوکنفرانس مطالبی بیان کردند.

طبق اعلام وزرات بهداشت تا ظهر امروز (۱۶ خرداد) ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده اند که هشت هزار و ۱۳۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه ویروس کرونا کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ویروس کرونا کرمانشاه استانداری کرمانشاه ویروس کرونا کرمانشاه پرداخت تسهیلات به واحدهای واحدهای آسیب دیده آسیب دیده ناشی درنظر گرفته شده دریافت تسهیلات واحدهای تولیدی استان کرمانشاه تسهیلات درنظر برای واحدهای بیماری کرونا ۶۸۰ میلیارد برای دریافت میلیون ریال بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد

تین نیوز

​سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام آغاز فرآیند نام نویسی دارندگان تاکسی فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی برقی گفت: ثبت نام این طرح از امروز، پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، شادی مالکی با اشاره به تعویض تاکسی های فرسوده با تاکسی های برقی، گفت: با توجه به سیاست های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی های فرسوده فعال ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می توانند نسبت به ثبت نام تاکسی های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی های برقی اقدام کنند.

مالکی افزود: در مرحله نخست 1000 دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E50A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای 1000 دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می شود.

وی، در این طرح تسهیلات 3 میلیاردریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات 6 میلیاردریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می شود.

مالکی تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، متقاضیان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی های برقی و سازوکار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران