Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@16:10:51 GMT

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی شهر دیگری را آزاد کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۴۵۱۶

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی شهر دیگری را آزاد کردند

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در ادامه درگیری‌های خود با نیروهای شرق این کشور، بر یک شهر دیگر مسلط شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای تحت امر دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» یک شهر دیگر را طی ۲۴ ساعت گذشته از دست نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق آزاد کردند.

منابع نظامی میدانی در ارتش دولت وفاق ملی به شبکه تی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آر.تی جمعه شب گفتند که نیروهای این دولت شهر «بنی ولید» را در جنوب شرقی شهر طرابلس، پایتخت لیبی آزاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

فایز السراج: مصمم به بسط سیطره بر تمام خاک لیبی هستیم

این دومین شهر بعد از آزادی «ترهونه» است، که نیروهای دولت وفاق آن را طی یک روز گذشته از دست نیروهای حفتر آزاد می‌کنند.

روند پیشروی‌های ارتش تحت امر دولت وفاق ملی لیبی از دیروز پنجشنبه که منجر به آزادسازی کامل فرودگاه بین‌المللی طرابلس شد، شدت یافته است. این دولت امروز از آزادسازی کامل غرب طرابلس خبر داد.

دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت سازمان ملل بوده و به رسمیت شناخته شده، طی دو ماه اخیر با حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی ترکیه دستاوردهای نظامی قابل توجهی داشته‌ است.

این پیشروی‌ها حامیان عرب و غیرعرب ژنرال حفتر را نگران کرده است. منبعی آگاه امروز جمعه به شبکه روسیا الیوم گفته است که شهر قاهره مصر این روزها میزان نشستی است که حفتر و عقیله صالح، رئیس پارلمان طُبرُق و رئیس جمهور مصر در آن مشارکت دارند.

لیبی بیش از پنج سال است که دو دولت و دو ارتش دارد؛ دولت وفاق ملی در طرابلس (غرب) و دولت طبرق در شهر طبرق (شرق لیبی). دولت طبرق که از آن بیشتر به عنوان دولت موازی یا دولت کودتا یاد می‌شود، برخلاف دولت وفاق ملی به رسمیت نشاخته شده و طی این سال‌ها از حفتر حمایت کرده است.

حفتر ۱۵ فروردین ۹۸ طی پیامی صوتی به نیروهای تحت امر خود دستور حمله به طرابلس با هدف اسقاط دولت وفاق ملی را صادر کرد ولی طی این مدت به رغم دریافت حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی از مصر، امارات و عربستان سعودی موفق به سیطره بر این شهر نشد.

در همین ارتباط، مدیر اداره موسوم به «ارشاد اخلاقی» در دولت وفاق، ضمن تأیید سیطره نیروهای این دولت بر شهر بنی ولید، گفت که نیروهای مذکور به سمت شهر سِرت حرکت خواهند کرد.

شهر سرت طی سال‌های گذشته در اشغال داعش بود و این گروه تروریستی، آن را مرکز خلافت خود در شمال آفریقا قرار داده بود که با پیشروی‌های ارتش تحت امر دولت وفاق ملی این شهر سقوط کرد ولی بعدها حفتر این شهر را اشغال کرد.

همزمان با پیشروی‌های ارتش دولت وفاق ملی، ارتش تحت امر حفتر نیز شکست‌های خود را توجیه و اعلام کرد که به دلیل «فشارهای بین‌المللی» مجبور به عقب‌نشینی تا ۶۰ کیلومتری ظهر طرابلس (از جنوب) شده است تا زمینه برای گفت‌گو بین طرف‌های درگیر آماده شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم لیبی دولت وفاق ملی لیبی شهر طرابلس شمال آفریقا سازمان ملل عربستان سعودی ترکیه ژنرال خلیفه حفتر دولت وفاق ملی فرودگاه بین المللی طرابلس امارات دولت وفاق ملی لیبی تحت امر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز