Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محکومیت سو استفاده رئیس جمهور آمریکا از کتاب مقدس بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است: 

به نام خدا

در جهان امروز که بشریت از لجام گسیختگی حاکم بر روابط اجتماعی و تبعیض و خشونت و اعمال سیاست‌های نژادپرستانه و دوری از قانونمداری در رنج است،‌بیش از هرزمانی نیاز به بهره‌گیری از تعالیم الهی احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انبیا الهی از ابراهیم و موسی و عیسی و محمد علیهم السلام و پیروان راستین ایشان تمام تلاش خود را برای بسط عدالت، و محبت، و برادری و برقراری صلح و امنیت پایدار و رستگاری انسان مبذول نموده‌اند،
 با این حال شاهدیم که متاسفانه در هزاره سوم دور شدن از تعالیم الهی و یا دست آویز قرار دادن آنها برای مشروعیت بخشیدن به اعمال افراط گرایانه و نژادپرستانه و غیر انسانی، هرج و مرج را در جوامع بشری گسترش داده، و حقوق انسان‌ها را ضایع و بشریت را در برابر هم قرار داده است.

متاسفانه جهان امروز شاهد افراط گرای‌هایی بنام دین بوده، و از این راه گروه‌ها و حاکمان بدنبال مشروعیت بخشیدن به افعال غیر انسانی خویشند. جنایت قتل مظلومانه و نژادپرستانه‌ای که چند روز گذشته در امریکا، و در برابر چشم همه جهانیان اتفاق افتاد و انتظار می‌رفت از سوی دولتمردان آمریکا محکوم گردد، ولی مشاهده شد که رئیس جمهور کشور مدعی نخستین دموکراسی عالم، بجای عذرخواهی و محکوم کردن این اعمال ناشایست، کتاب مقدس انجیل را دستاویز و توجیه‌گر اعمال خشونت‌آمیز خود و نیروهای مسلح تحت امر خود قرار داد.

در سال های اخیر گروه‌های تروریستی برای توجیه اقدامات خود به منابع دینی استناد می‌کردند، اما اینک رییس جمهور یک کشور با استناد به انجیل مقدس دستور جنایت صادر کرده است.

بنظر می‌رسد که وظیفه مقامات کلیسا و رهبران سایر ادیان ابراهیمی و نیز همه انسان‌هاست که این رویه را تقبیح و هرگونه سوء استفاده از کتب مقدس را از سوى هر گروه و نظام و شخصی محکوم نمایند.

امیدواریم که حاکمان آمریکا به جای تلاش برای تفرقه افکنی و سو استفاده از آموزه‌های دینی، به خواسته‌های بحق مردم عمل کنند و از هرگونه اعمال فشار و تبعیض دور گشته، و کتاب مقدس را بهانه‌ای برای استمرار ظلم خویش قرار ندهند.

 به امید گسترش فرهنگ محبت و دوستی

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ انجیل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نژادپرستی پارسی خبر کتاب مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان با حضور نویسندگان و مؤلفان بومی گفت: آثار ارسالی باید برای نخستین بار در محدوده زمانی اول فروردین ‏۱۴۰۱ تا ۲۹  اسفند ‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

علیرضا نوروزی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد وکتابهایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتابهای که توسط نویسندگان و مؤلفان بومی و غیربومی در آذربایجان‌غربی تألیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی اظهارکرد: از هر عنوان کتاب باید دو نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتابهای ارسالی باید در یکی از گروههای تألیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی، با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی وجود ندارد،گفت: کتابهای کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: علاقمندان تا ۳۱ ام مردادماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی ، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • میدان شهرت در ایران
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا