Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان یک مدرس حوزه و دانشگاه آموزش و تعلیم برای اشتغال و تولید را از رسالت‌های مهم معلمان دانست و گفت: معلمان ما امروز باید مهارت‌های لازم برای اشتغال و تولید را به دانش‌آموزان تعلیم ‌بدهند.

حجت‌الاسلام محمد نظری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جایگاه والای معلمان، اظهار کرد: امروز رسالت آن‌ها بسیار سنگین  بوده و اولین رسالت‌شان ایجاد روحیه تفکر و انقلابی میان دانش‌آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که رسالت امروز معلمان یاد دادن «الف و ب و ... » نیست، بلکه در کنار توان و شکوفایی علمی، معلمان باید انسان‌های مؤمن و انقلابی تربیت کنند، ادامه داد: آن‌ها باید نسل چهارم ما را انقلابی تحویل بدهند و این امر برای تقویت تفکر دانش‌آموزان و بالا بردن توان علمی آن‌ها مهم است.

نظری آموزش و تعلیم برای اشتغال و تولید را از دیگر رسالت‌های مهم معلمان دانست و عنوان کرد: امروز باید معلمان ما مهارت‌های لازم برای اشتغال و تولید را به دانش‌آموزان تعلیم ‌بدهند و جوانان نیز باید چرخ تولید و اشتغال را از همان دوران جوانی به‌وجود بیاورند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به روز کار و کارگر که گذشت، اضافه کرد: ارزش کارگر بر کسی پوشیده نیست و کار بالاترین عبادت و جهاد در راه خدا به‌شمار می‌آید و در روایات آمده است که «عرق کارگر به منزله خون شهید است و تقدس و ارزش دارد».

وی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) دست کسی را نبوسید مگر دست کارگر، گفت: کارگران سنگر اقتصادی را می‌چرخانند و نقش آنان در عرصه تولید بر کسی پوشیده نیست.

نظری تأکید کرد: امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نامیده شده، همه اهداف باید در رابطه با کار و کارگر مشخص شود و این وظیفه حکومت و دولت است که کار ایجاد کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: تجلیل فقط با لوح تقدیر محقق نمی‌شود بلکه باید با حمایت از تولید داخلی انجام شود، این را باید بدانیم که اگر از محصول کارگران استفاده کنیم از او تجلیل کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که با توجه به رکود حاکم متاسفانه وضعیت معیشتی کارگران به ویژه کارگران ساختمانی که در میدان‌ها می‌ایستند، خوب نیست و با دست خالی به خانه برمی‌گردند که نشان‌دهنده وضعیت دردناک آن‌ها است، اضافه کرد: خدمت به کارگران، ضایع نشدن حقوق آن‌هاست.

نظری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان متولی مهم فرهنگی در کشور وظیفه سنگینی در تعلیم و تربیت نیروهای ماهر، متخصص و متعهد برعهده دارد، افزود: باید در این مسیر بسترهای لازم برای تربیت نسل خلاق و توانمند در عرصه‌های مختلف فراهم شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که نقطه عطف هر جامعه وجود کودکان و نوجوانان در حال تعلیم،  تربیت، رشد و شکوفایی محسوب می‌شوند، ادامه داد: بهترین زمان برای شکل‌گیری، خلاقیت، نوآوری و ایده‌پردازی دوران کودکی تا نوجوانی است و آموزش و پرورش این فرصت گران‌بها را در اختیار دارد که باید فراهم کننده بسترهای لازم در این راه باشد.

وی عنوان کرد: فعالیت اصلی ما در آموزش و پرورش تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است چراکه تحصیل دانش‌آموزان در این مدارس راه خوبی برای ایجاد اشتغال نسل جوان خواهد بود.

نظری تصریح کرد: امروز ذائقه آموزشی دانش‌آموزان تغییر کرده و دیگر مانند گذشته دنبال محفوظات مکتوب و رایج نیستند بلکه از حافظه محوری به سمت مهارت محوری حرکت کرده و در پی ایده‌های خلاقانه و تولیدات نوآورانه پیش می‌روند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سال جهش تولید تعلیم و تربیت برای اشتغال و تولید مدرس حوزه و دانشگاه دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال

به گزارش جام جم و به نقل از سایت خبری  کمیته امداد، عباس روشن مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم مقرر شده طرح تابستانه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در سنین 7 تا 18ساله از طریق حوزه اشتغال کمیته مداد استان اجرا شود. روشن در ادامه افزود: بر اساس ماموریتی که رهبری معظم انقلاب در مردادماه 1398 به کمیته امداد محول کردند ، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان با رعایت تکریم مسئولیت اصلی ماست. وی خاطر نشان کرد: توانمندسازی مددجویان الزمات و زیرساخت هایی نیاز دارد که مهمترین آن مهارت آموزی جامعه هدف است. روشن در ادامه افزود ، توانمندسازی خانوارهای مددجو راهبرد اصلی کمیته امداد و مهمترین اولویت این نهاد زمینه سازی برای اشتغالزایی گروه های مختلف مددجویی تحت حمایت  و در نتیجه استقلال معیشتی آنان است. مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ طرح ویژه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال برای 2000 نفر با همکاری سازمان فنی حرفه ای برگزار شده است. وی در پایان خاطر نشان کرد: برای سال جاری نیز 3500 نفر دانش آموز با همکاری سازمان‌های آموزشی از این آموزشها بهره مند خواهند شد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند