Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرص های لاغری به تصور برخی افراد راه حلی جادویی برای کاهش وزن سریع است. تبلیغات و ‌بزرگ نمایی این داروها افراد را تحریک می کند که به سمت آنها جذب شوند، اما داروهای لاغری عواقب و اثرات جبران ناپذیری بر سلامت افراد دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،بسیاری از افراد برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل به دنبال راه میان بر هستند و از اثرات مخرب این دارو ها غافل اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بسیاری از مکمل های غذایی، ضرری برای بدن فرد ندارند و برخی از آنها ممکن است در ایجاد حس سیری و بالا بردن متابولیسم(سوخت و ساز) موثر باشند، اما بسیاری از داروهای لاغری به دلیل داشتن برخی ترکیبات، باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون، اسهال، بی خوابی، مشکلات کلیوی، آسیب های کبدی می شود. اغلب قرص های لاغری دارای دو‌ ماده به نام «کافئین» و «افدرین» هستند که این دو ماده سبب افزایش تولید گرما و مصرف کالری در بدن می شوند. طبق پژوهش های صورت گرفته، هیچ داروی شیمیایی و یا حتی گیاهی که بتواند به سرعت و بدون عوارض موجب لاغری شوند وجود ندارد. برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل باید زیر نظر متخصص با انجام رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی به وزن موردنظر رسید. کاهش وزن و ‌لاغری عملی غیرممکن نیست، تنها نیاز است افراد تغییراتی در شیوه زندگی خود ایجاد کرده و الگوی غذایی خود را اصلاح کنند. افرادی که اصرار و تمایل به مصرف اینگونه داروها دارند بهتر است آنها را از مراکز مجاز تهیه کنند و زیرنظر پزشک مورد استفاده قرار گیرند، ناگفته نماند که مصرف اینگونه داروها به افراد دارای بیماری های زمینه ای مانند آسم و آلرژی و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف توصیه نمی شود. در اثر مصرف طولانی مدت داروهای لاغری عوارضی همچون تپش قلب، گیجی، نارسایی کبد و‌ کلیه، آریتمی تنفس و افسردگی بروز پیدا می کند و در موارد خفیف تر فرد دچار اسهال، اضطراب، سردرد، بی قراری، بی خوابی مشاهده می شود. این دارو‌ها به شدت اعتیادآور هستند و‌ افرادی که از آنها استفاده می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لاغری داروهای لاغری کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن

به گزارش خبرآنلاین از بهداشت نیوز نوشت، انجیر حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین‌های مورد احتیاج بدن است.

خواص آنتی اکسیدانی موجود در انجیر برای حفظ سلامتی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و کاربردی هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902281

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • ماه بر سلامتی کدام عضو بدن ما تاثیر می گذارد؟
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • به این دلیل چیپس نخورید!