Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،هنربر مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی در نشست بررسی آخرین اقدامات در مقابله با آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل‌های فندقلوی شهرستان اهر گفت: ستاد مدیریت بحران تمامی شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین، جلفا، هوراند و ورزقان در پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها آماده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنربر گفت: اگر استان هم‌جوار در کنترل آفت پروانه دُم قهوه‌ای کم‌کاری و این کم‌کاری باعث طغیان آفت شده را به مدیریت بحران استان ارجاع دهید تا پیگیری کنیم.

او با اشاره به اینکه وضعیت طغیان آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل فندقلوی شهرستان اهر به مدیریت بحران استان، بحرانی اعلام نشده است، گفت: اگر طغیان آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل فندقلوی شهرستان اهر از سوی منابع طبیعی استان بحرانی اعلام شود ما هرگونه همکاری و پیگیری از مرکز را انجام می‌دهیم.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: اگر امروز با آرامش نفس می‌کشیم، همه‌اش به وجود منابع طبیعی و ذخایر خدادادی و ملی از جمله جنگل‌های اهر و ارسباران است و امیدوارم با همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم بتوانیم آفت پروانه دُم قهوه‌ای را از جنگل‌های ارسباران و فندقلوی اهر ریشه‌کن کنیم.

هنربر افزود: متأسفانه سال گذشته منطقه‌ی ارسباران از حیث آتش‌سوزی تجربه تلخی داشت، هرچند جنگل‌های ارسباران نعمت خدادادی و سرمایه‌ای ملی است و همه ما وظیفه داریم تا از منابع طبیعی ملی صیانت کنیم.

او با تاکید بر آماده‌باش ستاد مدیریت بحران تمامی شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین، جلفا، هوراند و ورزقان در پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی در جنگل‌های ارسباران گفت: از سه ماه قبل بنابر دستور استاندار آذربایجان شرقی مقدمات و جلسات اطفای حریق جنگل‌های ارسباران را آغاز کرده‌ایم و این کمیته صیانت از جنگل‌ها و اطفای حریق در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و در استان به ریاست استاندار پیگیری می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: تمامی اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار حادثه تلخ آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران در سطح استان، شهرستان‌ها و کشور انجام یافته و شهرستان‌های ارسباران در حالت آماده‌باش قرار دارند و طبق دستور رئیس‌جمهور به وزارت دفاع، در صورت نیاز از هلیکوپتر‌های اطفای حریق وزارت دفاع بهره‌گیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد بحران اذربایجان شرقی جنگل های ارسباران آفت پروانه د م قهوه ای جنگل های ارسباران آذربایجان شرقی مدیریت بحران بحران استان شهرستان ها جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

ستاد بحران زرند اعلام کرد، آموزش حضوری مدارس این شهرستان به دلیل صدور هشدار قرمز هواشناسی فردا (چهارشنبه) تعطیل است.

به گزارش ایرنا و بنا به نظر ستاد بحران با دستور فرماندار این شهرستان به اداره آموزش و پرورش به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید در روز چهارشنبه مدارس مقاطع مختلف این شهرستان تعطیل است.

وی از شهروندان خواست در روزهای فردا چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه ها خودداری کندد.

همچنین ریس ستاد بحران شهرستان زرند از اعلام آمادگی تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای خدمت رسان طی این مدت در زرند خبر داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد کلیه مدارس هرمزگان فردا دایر خواهد بود

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • مدارس زرند فردا تعطیل است
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد