Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مسئول تولید محتوای علمی ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در اصفهان مطالبی برای دانشجویان جهت حضور در کلاس و خوابگاه ارائه کرد.

ساحل جوانبخت در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص توصیه‌های بهداشتی برای حضور در کلاس درس و یا خوابگاه‌های دانشجویی در ایام شیوع کرونا، اظهار کرد: دانشجویان در این ایام باید از لمس کردن سطوح بپرهیزند و در صورت تماس با آن سریعا دست های خود را ضد عفونی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینکار باید با خود محلول ضدعفونی کننده یا همان الکل ۷۰درصد همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید هر یک ساعت یکبار دست های خود را با آب و صابون بشویند و یا با محلول ضدعفونی کنند، تصریح کرد: همچنین باید به صورت مداوم، وضعیت سلامت خود را با استفاده از تکنیک‌های غربال گری چک کنند.

مسئول تولید محتوای علمی ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص حضور در کلاس، گفت: رعایت فاصله گذاری فیزیکی با سایر دانشجویان الزامی است که همه دانشجویان باید خود را موظف به انجام آن کنند. حداقل یک متر از فرد مجاور فاصله داشته و عدم حضور در تجمعات را مد نظر داشته باشند.

جوانبخت با بیان دانشجویان باید از لمس کردن صورت خود (خصوصا دهان، بینی و چشم ها) بپرهیزید، گفت: دانشجویان باید مداوم از ماسک و دستکش استفاده کنند و ماسک و دست کش استفاده شده را در  سطل زباله مخصوص بیندازید.

مسئول تولید محتوای علمی ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در اصفهان از دانشجویان خواست در صورت مشاهده علائم مشکوک به کرونا از حضور در کلاس خودداری کنید. همچنین اگر مبتلا به بیماری های زمینه ای هستند از حضور در کلاس اجتناب کنند.

جوانبخت اظهار کرد: در صورت همراه داشتن لباس یا روپوش آزمایشگاه آنها را با پلاستیک یا کیف حمل کنید و مستقیم روی سطوح قرار ندهید.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید از مصرف مواد خوراکی غیر بسته بندی و غیر بهداشتی خودداری کنند، گفت: حتما دست های خود را قبل از مصرف مواد خوراکی ضد عفونی کنید یا با آب و صابون بشویید.

مسئول تولید محتوای علمی ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در اصفهان به دانشجویان توصیه کرد: هنگام بازگشت به منزل یا خوابگاه لباس های خود را بیرون قرار دهید و ترجیحا لباس بیرون شما یکسان بوده و در شستشوی آن دقت کنید.

جوانبخت در خصوص توصیه های حضور در خوابگاه، اظهار کرد: قبل از ورود به اتاق خود ماسک و دستکش های آلوده خود را خارج و در سطل زباله بیندازید. به محض ورود به اتاق خود لباس های آلوده خود را عوض کرده و در نایلون و دور از محیط اتاق قرار دهید.

جوانبخت ادامه داد: دست های خود را طبق پروتکل های مربوطه با آب و صابون بشویید. با توجه به اینکه از سرویس بهداشتی عمومی استفاده می‌کنید حتی الامکان قبل از شستن دست های خود شیر روشور را با الکل ضدعفونی کنید.

وی افزود: قبل از استفاده از حمام های عمومی شیر و دستگیره در را با الکل ضدعفونی کنید. سعی کنید محیط اتاق خود را امن و به دور از آلودگی نگهدارید. همچنین خریدهای خود را پس از ضدعفونی و شست و شو طبق پروتکل به داخل اتاق خود بیاورید.

مسئول تولید محتوای علمی ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در اصفهان اظهار کرد: در نمازخانه از مهر، جانماز و چادر نماز  اختصاصی خودتان استفاده کنید. برای استفاده از هرگونه وسیله مشترک در خوابگاه آن را ضدعفونی کنید یا پس از استفاده دستان خود را ضدعفونی کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس دانشگاه دانشجو طرح فاصله گذاری اجتماعی دست های خود ضدعفونی کنید حضور در کلاس اتاق خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ببینید | خوابگاه کلمبیا
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!