Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به ازای هر روزی که به همراه این تیم بوده حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه روی دست فدراسیون گذاشته است. اگر فدراسیون خوش شانس نباشد شاید این رقم تا بیش از ۲ میلیارد تومان هم افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، از زمان حضور مارک ویلموتس در راس کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران تا امروز همیشه بحث‌های زیادی درباره مبلغ و بندهای قرارداد او در رسانه‌ها مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته بود که در یک برنامه تلویزیونی ابعاد جدیدی از قرارداد درخشان فدراسیون با مرد بلژیکی مشخص شد. بر اساس این قرارداد، اگر ویلموتس تا یک ژوئن ۲۰۲۰ سرمربی تیم ملی می‌ماند نزدیک به ۸ میلیون یورو از فدراسیون دریافت می‌کرد. البته با وجود شکایت او از فدراسیون ممکن است حتی با وجود رفتنش این مبلغ را دریافت کند. ویلموتس تا همین الان هم ۲ میلیون یورو از فدراسیون دریافت کرده است.

این پول برای سرمربی‌ای که همین الان هم بیکار است مبلغ بالایی محسوب می‌شود. حالا اگر مبلغ دریافتی او را بر تعداد روزهایی که همراه تیم ملی بوده است تقسیم کنیم عمق فاجعه مشخص می‌شود.

ویلموتس روز ۷ خرداد ماه سال ۹۸ به ایران آمد تا تیم ملی را برای دو مسابقه با سوریه و کره‌جنوبی آماده کند. او بعد از کسب پیروزی برابر سوریه و تساوی برابر کره روز دوم تیر به مرخصی رفت. بعد از گذشت چند روز او دوباره در تاریخ ۱۵ تیر به ایران آمد تا تیم ملی را برای دیدار با تیم ملی امید آماده کند. او بعد از این مسابقه از تاریخ ۲۴ تیر ایران را ترک کرد و ۸ شهریور برای برگزاری نشست با مربیان لیگ برتری و همچنین اردوی تیم ملی در راه جام جهانی به ایران برگشت. او بعد از بازگشت از هنگ کنگ به همراه تیم ملی، تا تاریخ ۲۲ شهریور و برای تماشای دیدار گل گهر و پارس جنوبی جم در ایران بود اما به مدت یک هفته دوباره ایران را ترک کرد و ۳۱ شهریور برای تماشای داربی مجددا به ایران برگشت. بعد از داربی هم دوباره ایران را ترک کرد و در تاریخ ۱۲ مهر برای تماشای دیدار تیم‌های تراکتور و پارس جنوبی و همچنین برگزاری اردوی تیم ملی برای دیدار برابر کامبوج و بحرین به ایران برگشت.

تیم ملی، کامبوج را با شکستی پر گل بدرقه کرد اما در تاریخ ۲۳ مهر به بحرین باخت. بعد از این شکست ویلموتس ایران را ترک کرد و بعد از کلی ماجرا و حرف و حدیث با دریافت مبلغی از قراردادش راضی شد تا در تاریخ ۱۸ آبان و چند روز مانده به بازی حساس با عراق به ایران برگردد. ویلموتس ۲۳ آبان و بعد از شکست برابر عراق برای همیشه ایران را ترک و در نهایت برای گرفتن باقی‌مانده مطالباتش از فدراسیون فوتبال شکایت کرد.

اگر همه روزهایی را که ویلموتس چه در ایران و چه در کشورهای دیگر تیم ملی را همراهی کرده است، حساب کنیم به عدد ۶۶ می‌رسیم. تا این‌جای کار ویلموتس از فدراسیون ۲ میلیون یورو دریافت کرده است که می‌شود تقریبا روزی ۳۰ هزار یورو. با در نظر گرفتن قیمت وقت یورو معادل ۱۶ هزار تومان، ویلموتس به ازای هر روزی که به همراه تیم ملی بوده حدود ۴۸۰ میلیون تومان دریافت کرده است. این مبلغ جدا از پاداش‌هایی است که از فدراسیون گرفته است.

حالا که ویلموتس از فدراسیون شکایت کرده و احتمال دارد در این پرونده برنده شود می‌توانیم بر اساس آن هم دریافتی روزانه ویلموتس را محاسبه کنیم. جمع مبلغ قرارداد ویلموتس ۷ میلیون و ۸۷۵ هزار یور است که از آن 2 میلیون یورو را کم می‌کنیم و به مبلغ ۵ میلیون و ۸۷۵ هزار یورو می‌رسیم. در صورت شکست فدراسیون در این پرونده، ایران باید مبلغ بسیار زیادی را به ویلموتس پرداخت کند. با توجه به این رقم و حضور ۶۶ روزه ویلموتس به همراه تیم ملی، او به ازای هر روز چیزی حدود ۸۹ هزار یورو خرج روی دست فدراسیون می‌گذارد که با یوروی ۱۹ هزار تومانی این روزها می‌شود چیزی حدود یک میلیارد و ۶۹۱ میلیون تومان. تازه فدراسیون باید شانس بیاورد که قیمت یورو از این بالاتر نرود. این مبلغ را به اضافه آن ۴۸۰ میلیون تومان که بکنیم به عدد ۲ میلیارد و ۱۷۱ میلیون تومان می‌رسیم؛ دریافتی روزانه مرد نجیب بلژیکی در ۶۶ روزی که همراه تیم ملی بوده است. البته این مبلغ برای زمانی است که ویلموتس در فیفا بتواند فدراسیون را محکوم کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مارک ویلموتس مهدي تاج فدراسيون فوتبال ایران را ترک همراه تیم ملی میلیون تومان میلیون یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،قانون ساماندهی صنعت خودرو بالغ بر ۴.۵ سال پیش، مورد بحث مجلس وقت قرار گرفت و در گیرودار رفت‌وآمد به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نهایت پس از سه سال، در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید؛ پس از تصویب آن، سه ماه به دولت مهلت داده شد تا آیین‌نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را تدوین، تصویب و ابلاغ کند؛ اما به‌جای آنکه این آیین‌نامه تصویب و ابلاغ شود، ماده ۱۰ این قانون را اصلاح کردند و نام "قانون اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو" را بر آن نهادند. به عبارت دیگر درست در شهریور ماه ۱۴۰۱ که قرار بود آیین‌نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده تصویب شود، ماده ۱۰ را اصلاح کردند.

به گزارش ایسنا،اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد و ابلاغ آیین‌نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ۱۵ ماهی معطل و بلاتکلیف باقی ماند تا در نهایت در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، بالاخره این آیین‌نامه ابلاغ شد.

در این آئین‌نامه تعداد گواهی اسقاط حاصل از اسقاط خودروهای فرسوده، افزایش یافته تا بدین ترتیب انگیزه مالکان این دسته از خودروها، برای اسقاط خودرو و جایگزین کردن آن با خودروهای نو افزایش پیدا کند.

به دنبال این موضوع، برخی سایت‌ها و در فضای مجازی موضوعی تحت عنوان "افزایش قیمت محصولات مونتاژی ایران‌خودرو" مطرح شد که براساس آن گفته شده بود "افزایش تعداد گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری خودروها، سبب افزایش قیمت محصولات مونتاژی شده است."

ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است

در پی ابلاغ آیین‌نامه مذکور گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است:

" براساس مصوبه هیئت وزیران و با توجه به ابلاغ و اجرایی شدن آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط مورد نیاز برای شماره‌گذاری خودروهای مونتاژی شامل خانواده هایما، از ۲۵ درصد گواهی اسقاط به ۱.۵ گواهی اسقاط (معادل ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) افزایش یافته است؛ فلذا مبلغ معادل ارزش ریالی روز گواهی اسقاط در سیستم فروش پیاده‌سازی شده و آیتم ماده ۱۰ قانون ساماندهی خودروهای مونتاژی به مبلغ ۵۲۵ میلیون ریال رسیده است.

بدیهی است بر اساس قراردادهای فروش پرداخت مابه التفاوت ارزش گواهی اسقاط (الزامات قانونی) برای تمامی تعهدات الزامی است.

شایسته است نمایندگان در خصوص اطلاع‌رسانی موضوع فوق به مشتریان شرکت ایران‌خودرو اهتمام ورزند."

البته به تاکید این گروه صنعتی، افزایش قیمت در محصولات هایما رخ نداده و قیمت این محصولات افزایشی نداشته است.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901710

دیگر خبرها

  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • وقتی کودک درون فرمانده تانک فعال باشد! (فیلم)
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • حداقل حقوق بازنشستگان 35 درصد افزایش یافت
  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • سنگ تمام طرفداران بایرن برای قیصر فقید