Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@22:56:08 GMT

گردشگری ورزشی در طارم توسعه می یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۷۴۴۰

گردشگری ورزشی در طارم توسعه می یابد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی زنجان گفت:گردشگر ورزشی سهم بزرگی در دنیای گردشگری دارد و با هدف تحقق این مهم ارتباط تنگاتنگی با اداره کل ورزش و جوانان شهرستان طارم خواهیم داشت.     او افزود: تعامل و همکاری بیشتر بین میراث‌فرهنگی و هیئت‌های ورزشی کوهپیمایی برای حفظ و حراست آثار تاریخی در طارم انجام می‌شود و محور مهمی که اکنون در شهرستان طارم در دستور کار داریم، محور درام-شیرین سو-نوکیان به سمت ماسوله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارجمنداظهارکرد:مسیر نوکیان به ماسوله که در طی این پیمایش از مرز سه استان زنجان، اردبیل و گیلان می‌گذرد یکی از جذاب‌ترین مسیر‌های گردشگری استان است، این مسیر به نصب تابلو‌های مسافت، نصب تابلو‌های جهت نما، ایجاد کمپ‌های استراحت، بلد محلی و نقشه احتیاج دارد.  
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی زنجان با اشراه به اینکه با توسعه گردشگری ورزشی، طبیعت‌درمانی، جاذبه‌های مربوط به برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها در فصل بهار و زمستان از جمله مواردی است که بالاترین اهمیت در توسعه‌ی گردشگری ورزشی شهرستان طارم را دارا می‌باشد، گفت: همچنین طبیعت گردی به عنوان یک الگوی فضایی در چند وجه باید در شهرستان طارم مورد توجه قرار گیرد که سفر به مناطق طبیعی، بهره بری از مناطق طبیعی و تاثیراتی که جریان گردشگری در این مناطق برجای می‌نهد، دارای اهمیت است.  
او به بیان نقش کوهنوردان در حفظ آثار و گردشگری پرداخت و گفت:اداره میراث فرهنگی آمادگی لازم را جهت همکاری و تعامل با هیات‌های کوهنوردی و اداره ورزش و جوانان در همه زمینه‌ها را دارد و می‌توان درکنار هم از امکانات موجود در جهت پیشرفت گردشگری ورزشی درشهرستان استفاده کرد.       انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری ورزش و جوانان گردشگری ورزشی شهرستان طارم میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت_در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به قول مساعد وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حمایت‌های معاون صنایع‌دستی کشور مبنی بر حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، اظهار کرد: با همکاری دولت سیزدهم، حمایت‌های دکتر ایمانیه استاندار فارس، بیمه ۵۶۱ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان فارس تائید شده است.

وی افزود: طی روزهای آینده این هنرمندان برای تکمیل مدارک به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس مراجعه خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه ملاک تائید بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان، دارا بودن مدرک مرتبط با رشته فعالیت و مجوز فنی‌وحرفه‌ای است، اضافه کرد: با تلاش‌های انجام‌شده پس از ۱۵ سال بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس به نتیجه رسید.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه اقدامات اولیه این مهم از سال گذشته در معاونت صنایع‌دستی استان فارس انجام شده بود، ابراز امیدواری کرد: این موضوع نوید بخش روزهای خوب هنرهای سنتی و صنایع‌دستی این مرز و بوم باشد.

وی تاکید کرد: فارس بیشترین تعداد شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع‌دستی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است و هم اکنون صنایع دستی شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی آباده، شیراز و فیروزآباد در نمایشگاه ایران اکسپو در معرض دید عموم علاقه مندان قرارگرفته است و در این نمایشگاه ۲۶ هنرمند بیش از ۳۰ رشته صنایع‌دستی را در این معرفی و عرضه می کنند.

کد خبر 749496

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود