Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه عرب اعلام کرد: اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، "اقدامی باطل، مردود و محکوم‌شدنی" و به مثابه "جنایت جنگی" است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای به مناسبت پنجاه و سومین سالروز شکست اعراب در جنگ ژوئن ۱۹۶۷ (النکسة) اعلام کرد، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس، هدف اصلی امت اسلامی است و بدون تحقق آن منطقه از هیچ ثبات و صلحی برخوردار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز نکسه یا روز شکست (پنج ژوئن ۱۹۶۷) سالروز شکست کشورهای عربی از اسرائیل در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ است که با آوارگی مردم فلسطین همراه شد. به عنوان یکی از نتایج جنگ، اسرائیل کنترل کرانه باختری و نوار غزه را که پیش از آن ضمیمه اردن شده و توسط مصر کنترل می‌شد، به دست گرفت.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: امسال، پنجاه و سومین سالگرد اشغال کرانه باختری با اشغالگری رژیم صهیونیستی که به صورت بی‌سابقه‌ای مورد حمایت دولت آمریکا برای اجرای طرح‌های استعمارگرایانه و طرح‌های شهرک‌سازی قرار دارد، همزمان شده است که به طرح آمریکایی - اسرائیلی موسوم به "معامله قرن" که از سوی کشورهای عربی و جامعه جهانی رد و محکوم شده است، مربوط می‌شود.

اتحادیه عرب در بیانیه مذکور ضمن هشدار نسبت به پیامدهای طرح‌های الحاق رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که این اقدام، نقض قوانین بین‌المللی است و صلح و امنیت بین‌المللی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اتحادیه عرب خواستار اتخاذ اقدامات موثر و کارآمد برای اجرای قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی شد.

از سوی دیگر، عاطف الطراونه، رئیس پارلمان اردن و به عنوان رئیس اتحادیه پارلمان عربی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، تمامی جهانیان به خوبی ماهیت طرح‌های مشکوک کنونی برای سیطره و اشغال مابقی اراضی فلسطین را می‌دانند.

الطراونه در ادامه افزود: رژیم اشغالگر همواره به زشت‌ترین شکل‌های نژادپرستی، جنایت و تروریسم علیه ملت فلسطین در دنیایی که قوانین بین‌المللی در سایه جانبداری آمریکا وجود ندارد، افتخار می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد، اتحادیه پارلمان عربی به خوبی می‌داند که هدف از مطرح‌ شدن طرح‌های مشکوک اسرائیل، از بین بردن استقامت ملت فلسطین و قدرت و توانایی امت اسلامی در برابر طرح‌های استعمارگرایانه و اهداف درازمدت آنها است.

رئیس پارلمان اردن عنوان کرد: اقدامات اسرائیلی - آمریکایی برای نابود کردن مشخصات و نشانه‌های عربی فلسطین و یهودی‌سازی آن، افزایش صدمه وارد کردن به ماهیت عربی فلسطین از طریق قانونی جلوه دادن الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، غور اردن، شمال بحرالمیت، بلندی‌های جولان و افزایش شهرک‌سازی‌ها همزمان با وخامت اوضاع اقتصادی و بهداشتی بین‌المللی در سایه مقابله جهان با شیوع ویروس کروناست.

الطراونه از تمامی طرف‌ها خواست که به گزینه راهکار تشکیل دو کشوری برای پایان دادن به درگیری فلسطینیان و اسرائیلی‌ها پایبند باشند.

وی تاکید کرد که پاسخ مناسب در برابر زورگویی و قلدری رژیم صهیونیستی، مقاومت در برابر آن است که منجر به بازگرداندن تمامی حق و حقوق ملت فلسطین و در راس آن حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت و حق تأسیس کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه عرب پارلمان عربی الحاق کرانه باختری کرانه باختری اتحادیه عرب بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم

منابع امنیتی از شهادت ۲ جوان فلسطینی و زخمی شدن ۲ تن دیگر به ضرب گلوله اشغالگران در نزدیکی ایست بازرسی «سالم» در غرب جنین خبر دادند.

به گزارش ایسنا، منابع امنیتی اعلام کردند که «مصطفی سلطان عابد» جوان ۲۲ ساله از شهرک «کفردان» و «احمد محمد شواهنة» جوان ۲۱ ساله از شهرک «السیلة الحارثیة» در غرب جنین به شهادت رسیدند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، منابع امنیتی اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت گروهی از جوانان در اطراف ایست بازرسی «سالم» در نزدیکی چهارراه «رمانة» در غرب شهر جنین تیراندازی کردند و در نتیجه آن این ۲ تن به شهادت رسیدند و ۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که نیروهای رژیم اشغالگر مانع ورود آمبولانس و امدادرسان‌ها به محل حادثه شدند.

گروه‌های ملی و اسلامی در شهرک‌های «السیلة الحارثیة» و «کفردان» از طریق مساجد شهادت شواهنة و عابد را تسلیت گفتند.

در همین رابطه، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که کادر آن ۲ جوان زخمی ۲۵ و ۲۲ ساله در نزدیکی ایست بازرسی سالم را به یکی از بیمارستان‌ها در شهر جنین منتقل کرده‌اند.

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (شنبه) پس از افزایش تجاوزات خود به غزه، به یورش‌های روزانه خود به شهرک‌ها و روستاهای کرانه باختری ادامه دادند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین از شنیدن صدای درگیری‌های مسلحانه در اطراف ایست بازرسی سالم خبر دادند.

در شهر قدس اشغالی نیز ۴۵ هزار نمازگزار در بخش قدیمی شهر قدس به‌رغم تشدید محدودیت‌ها برای ورود نمازگزاران در مسجدالاقصی نماز جمعه اقامه کردند.

در همین راستا، رسانه‌های فلسینی از درگیری‌های مسلحانه با نیروهای رژیم صهیونیستی طی یورششان به شهر «طولکرم» در شمال کرانه باختری خبر دادند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین از یورش نیروهای رژیم اشغالگر به شهر «طولکرم» در شمال کرانه باختری، شهرک «عقربا» در جنوب شهر نابلس در شمال کرانه باختری و گشت‌زنی در خیابان‌ها و محله‌های آن و بازداشت چندین فلسطینی خبر دادند.

در همین رابطه، گردان‌ طولکرم وابسته به گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد که نیروهای مبارز آن صبح امروز به سمت اشغالگران صهیونیست در شهر طولکرم شلیک کردند.

تعداد بازداشت فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی پس از حمله هفتم اکتبر در کرانه باختری و قدس افزایش یافته است و این رژیم به صورت سیستماتیک فلسطینی‌ها را در منازل خود و در ایست‌های بازرسی بازداشت می‌کند و یا اینکه فلسطینی‌ها را تحت فشار وادار به تسلیم می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 388 و شهدای کرانه باختری به 491 شهید رسید
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت