Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از تامین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و ایجاد زیرساخت های جدید در راستای تسهیل عملیات تولید در این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی خلج طهرانی در راستای تبیین شرح وظایف منطقه ویژه خلیج فارس اذعان داشت: مهمترین رسالت شرکت تهیه و تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه برای حضور سرمایه‌گذاران و افزایش تولیدات بنگاه‌های صنعتی مستقر در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هر سرمایه‌گذار و تولید کننده برای توسعه و افزایش بهره‌وری در منطقه ویژه خلیج فارس نیاز به تامین و تکمیل زیرساخت دارد که زیرساخت ها می‌توانند مواردی شامل احداث جاده، پل، تامین آب، برق و گاز باشد که هماهنگی، توسعه و  احداث این زیرساخت‌ها از طریق مدیریت مهندسی و زیرساخت  صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با اشاره به برنامه‌های این واحد برای سال جاری در راستای تحقق شعار جهش تولید، عنوان کرد: در  منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با تبعیت از سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و عملی کردن شعار سال برنامه‌هایی را تدوین کرده ایم. 

خلج طهرانی ادامه داد: با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها علاوه بر اینکه تولیدکننده‌های مستقر در منطقه به تولید حداکثری خود دست می‌یابند، امید است با احداث و اجرایی شدن آن‌ها، گامی موثر در ترغیب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ورود به منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برداشته خواهد شد.  

وی در تشریح این پروژه‌ها اظهار داشت: اولین برنامه این حوزه در سال جاری تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در منطقه ویژه است که در نظر داریم  این پروژه‌ها را با اعتباری در مجموع بالغ بر یک صد میلیارد ریال به اتمام برسانیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های حائز اهمیت در سال جاری  تکمیل بخشی از شبکه توزیع آب سایت شمالی با اعتباری نزدیک به 150 میلیارد ریال است، همچنین تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب سایت جنوبی و استفاده از پساب تصفیه شده آن برای آبیاری فضای سبز محوطه این سایت که هزینه آن بالغ بر یک صد میلیارد ریال برآورد شده است، از دیگر برنامه‌های حوزه مدیریت مهندسی و زیرساخت منطقه ویژه اقتصادی در سال 99 خواهد بود.

خلج طهرانی از تعمیر و نگهداری پل دسترسی و اسکله منطقه ویژه خبر داد و گفت: پل دسترسی و اسکله منطقه از اصلی‌ترین زیرساخت منطقه ویژه برای صادرات و ورود مواد معدنی مورد نیاز شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران به منطقه است که برای تعمیر و نگهداری آن در سال جاری  بالغ بر 300 میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین با تخصیص 350 میلیارد ریال برای تکمیل کانال‌های دفع آب‌های سطحی در سایت شمالی به منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی در سطح منطقه ویژه، این امر مانع از آسیب به زیرساخت‌ها و تاسیسات تولیدکنندگان در هنگام بارندگی و سیلاب خواهد شد که از جمله برنامه‌ها در سال جهش تولید خواهد بود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: مجموع اعتباری که برای راه‌اندازی و اجرای پروژه‌های این بخش در سال 99  مورد نیاز است بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد ریال تخمین زده شده که اگر این بودجه  به موارد مورد اشاره اختصاص یابد، جهش بزرگی در تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه رخ خواهد داد که این امر باعث سهولت در کار سرمایه‌گذاران در راستای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای خواهد بود.

وی تصریح کرد: زمانی که طرح‌های توسعه‌ای سرمایه‌گذاران اجرایی شود، به تبع آن تولید و اشتغال نیز افزایش پیدا خواهد کرد که این امر یکی از مصادیق تحقق شعار جهش تولید است.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس سرمایه گذاران میلیارد ریال زیرساخت ها برنامه ها جهش تولید سال جاری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران و به‌ویژه تیم اقتصادی استان اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند و این یک شعار نیست و در این زمینه تمام تلاش‌ها برای روان‌سازی و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان با اشاره به ثبات امنیت در آذربایجان غربی اظهار کرد: اکنون به برکت اقتدار جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان غربی یکی از استان‌های امن کشور است و این امنیت موجب شده در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت سیزدهم میل به سرمایه‌گذاری در استان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف افزود: با توجه به درآمد سرانه کم مردم استان و همچنین کم بودن ارزش افزوده تولیدات استان، اولویت‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری استان به سمت فرآوری محصولات تولیدی برنامه‌ریزی می‌شود و در این زمینه اجرای طرح‌ها در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین محصولات معدنی در اولویت برنامه‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای فرآوری محصولات معدنی و کشاورزی ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات محصولات استان و ایجاد فرصت‌های اشتغال، از خام‌فروشی محصولات تولیدی نیز جلوگیری خواهد شد.

معتمدیان موقعیت خاص جغرافیایی استان، زمین‌های حاصلخیز، آب مناسب و امنیت پایدار را از جمله مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از منابع آبی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، نیازمند بهره‌وری در حوزه کشاورزی هستیم و در این زمینه مردم استان و کشاورزان نیز آماده همکاری در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و به‌ویژه تغییر الگوی کشت هستند.

وی با اشاره به الگوی موفق کاشت گردو در زمین یکپارچه در شمال استان که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است، اظهار داشت: این الگوی موفق می‌تواند در ترویج تغییر الگوی کشت محصولات کم آب‌بر به جای محصولات پر آب‌بر از جمله سیب در بین باغداران استان بسیار مؤثر باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه معدنی نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان در حوزه معدنی، از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند که توانایی مالی، دانش و تخصص در این حوزه را دارند، برای حضور در استان و سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات معدنی دعوت می‌کنیم.

معتمدیان حوزه خودروسازی را نیز از دیگر ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری دانست و افزود: سرمایه‌گذاران علاقمند نیز می‌توانند در این حوزه در استان فعالیت کنند و استان آماده حمایت و همکاری در این زمینه با سرمایه‌گذاران است.

کد خبر 747567

دیگر خبرها

  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر