Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@23:25:54 GMT

بازدهی بورس ۹۱ درصد شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۸۱۷۸

بازدهی بورس ۹۱ درصد شد

آمارهای منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد که بازدهی تالار شیشه‌ای از ابتدای سال جاری تا پایان هفته دوم خرداد ماه ۹۱ درصد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بررسی جزییات اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که ارزش بازار سهام در پایان اردیبهشت ماه ۹۹ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان ۲۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۷۶.۹۱۵ میلیارد ریال برابر با ۳۴۹ درصد افزایش یافته و از ۸.۲۴۱.۶۱۸ میلیارد ریال به ۳۷.۰۱۸.۵۳۳ میلیارد ریال رسید.

رشد ۱۴۵ درصدی ارزش معاملات

بر اساس این گزارش طی ۲۳ روز کاری اردیبهشت ماه ۹۹، ارزش معاملات در مقایسه با پایان فروردین ۹۸، معادل ۱۴۵ درصد افزایش یافت و از ۱.۰۱۸.۵۱۹ میلیارد ریال به ۲.۴۹۳.۸۶۳ میلیارد ریال رسید.

افزایش ۷۷ درصدی حجم داد و ستدها

از سویی دیگر، حجم سهام معامله شده در این بازه زمانی از ۱۲۰.۸۰۵ میلیون سهم به ۲۱۴.۲۲۴ میلیون سهم معادل ۷۷ درصد افزایش یافته است.

متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات

 براساس این گزارش، از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازارسهام «اول و دوم» به ترتیب برابر با ۳۲۷۰۷۵ میلیون سهم و ۳۳۹۵۶۶۶ میلیارد ریال بوده است.

صعود ۵۳ درصدی دفعات داد و ستدها

افزون بر این، این آمار نشان می دهد که در اردیبهشت ماه ۹۹، دفعات معاملات سهام برابر با ۵۳ درصد در مقایسه با پایان فروردین ۹۸ افزایش یافت و از ۱۹.۶۶۹.۴۶۰ هزار دفعه به ۳۰.۱۴۳.۳۶۱ هزار دفعه بالغ شد.

افزایش ۳۴۹ درصدی ارزش بازار

ارزش بازار در پایان اردیبهشت ماه ۹۹ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان ۲۸.۷۷۶.۹۱۵ میلیارد ریال برابر با ۳۴۹ درصد افزایش یافت و از ۸.۲۴۱.۶۱۸ میلیارد ریال به ۳۷.۰۱۸.۵۳۳ میلیارد ریال رسید.

P/E بورس ۲۰ مرتبه شد

گفتنی است نسبت قیمت به درآمد ۱۲ ماه گذشته، به رقم  ۲۰.۰۲ رسید و درصد گردش معاملات از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹، به رقم ۱۵ رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ۱۱۷ درصد افزایش داشته است.

جزییات داد و ستدهای بورس در اردیبهشت ماه ۹۹

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس اردیبهشت ماه ۹۹ میلیارد ریال ارزش معاملات درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس

 تصویر غم‌انگیزی در فضای مجازی در حال وایرال شدن است که بسیار مردم ایران را ناراحت کرده است.

کاربری با انتشار این تصویر در توییتر ماجرای این زن و پول‌های زیادی که همراش است را فاش کرد و نوشت: «وضعیت پول مملکت غم‌انگیزه. این گردشگر روس ۳۰۰ دلار را به ریال تبدیل کرده و با کیسه پلاستیکی پول رو حمل می‌کند. بیچاره ایران.»

منبع: برترین‌ها

tags # قیمت دلار ، تورم سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۵ اردیبهشت
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد