Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات برنامه‌های مدارس شاهد و ایثارگران پرداخت. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا رزاقی مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان شهید بهشتی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: اداره‌کل شاهد و ایثارگران در ساختار آموزش و پرورش زیر نظر مستقیم وزیر فعالیت می‌کند و مستقل از سایر حوزه‌ها بر اساس وظایف عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این اداره‌کل در راستای طرح شاهد شکل گرفته است، ادامه داد: برای انجام فعالیت تابع یک ساختار هستیم که شورای عالی انقلاب فرهنگی در قالب طرح شاهد تصویب کرده است.

رزاقی با بیان اینکه رئیس شورای ستاد مرکزی شاهد در آموزش و پرورش معاون پرورش و فرهنگی است، گفت: هر آن چیزی که در مدارس شاهد اعم از ثبت‌نام و برنامه اتفاق می‌افتد در شورای ستاد مرکزی مصوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در آخرین اساسنامه و با استفاده از آیین‌نامه استمرار، سه مأموریت شامل «رسیدگی و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی طرح شاهد و پراکنده»، «ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت و پیگیری» و «رسیدگی به امور حقوقی فرهنگیان ایثارگر» در اداره‌کل شاهد و ایثارگران پیگیری می‌شود.

مدیرکل شاهد و ایثارگران با اشاره به استانداردسازی مدارس شاهد، گفت: بر این اساس تصمیم گرفتیم مدارس شاهد را به سمت سبک منسجم ببریم و محتوای فعالیت‌ها متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی و بومی مدارس قابل انعطاف باشد؛ مدارس شاهد علاوه بر ساعت رسمی، ساعات ملی دارد.

وی اضافه کرد: زمانی که نمایندگان مجلس به دنبال جمع کردن مدارس خاص بودند، مدارس شاهد جزو مدارس خاص قرار نگرفت، چون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد.

رزاقی به روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد اشاره کرد و گفت: مصوبه تغییرات ثبت‌نام را از شورای مرکزی شاهد دریافت کردیم و برای ورودی اول، هفتم و دهم در سامانه سجا داریم که ثبت‌نام پایه اول از ابتدای خرداد آغاز شده و تا ۲۰ خرداد ادامه دارد؛ ثبت‌نام پایه هفتم از اول تا ۱۴ تیر و ثبت‌نام پایه دهم از ۵ تا ۲۱ تیر انجام می‌شود

وی با بیان اینکه طرح شاهد شامل فرزند شهید، فرزند جانباز دارای بالاتر از ۲۵ درصد جانبازی و فرزند آزاده با ۳ سال سابقه آزادگی است، اضافه کرد: بعد از ثبت‌نام، مدارک دانش‌آموز در ستاد ثبت‌نام مدرسه بررسی می‌شود و در صورت صحت، تأیید می‌شود.

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سیاست ما گسترش مدارس شاهد نیست، ادامه داد: مدارس الگو در شاهد، مدرسه‌ای است که قوانین و مقررات آموزش و پرورش را به خوبی انجام دهد و البته فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه ۱۳۵۰ مدرسه شاهد داریم، اظهار کرد: تعداد دانش‌آموزان مدارس شاهد ۳۹۱ هزار و‌۸۱۳ نفر است و پیش‌بینی در سال تحصیلی جدید این عدد به ۴۰۰ هزار نفر برسد؛ در پیش ثبت‌نام پایه اول دبستان مدارس شاهد تاکنون ۵۷ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام شدند؛ و این در حالیست که در سال گذشته در پایان ثبت‌نام کلاس اول، ۶۳ هزار نفر ثبت‌نام کردند.

رزاقی با بیان اینکه شهریه مدارس شاهد تحت عنوان کمک سرانه مشارکت با ستاد مرکزی شاهد است، گفت: این رقم نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است؛ که این رقم در دوره ابتدایی حداقل ۴۵۰ هزار تومان و حداکثر ۹۲۰ هزار تومان، در متوسطه اول حداقل ۵۳۰ هزار تومان و حداقل یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و در دوره متوسطه دوم حداقل ۶۴۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

وی به تعداد ایثارگران اشاره کرد و افزود: حدود ۵ هزار معلم شهید، ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید، ۲۵ هزار جانباز، ۵ هزار آزاده و ۷۱ هزار رزمنده در وزارت آموزش و پرورش داریم و ۳۶ هزار نفر بستگان شاغل در آموزش و پرورش داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مدارس شاهد مدارس ایران ایثارگران وزارت آموزش و پرورش مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش هزار تومان ثبت نام پایه مدارس شاهد طرح شاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟