Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@21:03:08 GMT

زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۹۵۷۸

زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد

خبرگزاری مهر: محمدرضا رزاقی مدیرکل شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش در نشست خبری صبح امروز که در ساختمان شهید بهشتی آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد گفت: برای ورودی اول، هفتم و دهم در سامانه سجا ثبت نام داریم که از ابتدای خرداد برای کلاس اولی‌ها این فرایند آغاز شده و تا ۲۰ خرداد ادامه دارد، برای پایه هفتم اول تا ۱۴ تیر و برای پایه دهم ۵ تا ۲۱ تیر زمان ثبت نام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح شاهد شامل فرزند شهید، فرزند جانباز دارای بالاتر از ۲۵ درصد جانبازی و فرزند آزاده با ۳ سال سابقه آزادگی است. در فرایند ثبت نام بعد از نام نویسی، مدارک دانش‌آموز در ستاد ثبت‌نام مدرسه بررسی می‌شود. ۱۳۵۰ مدرسه شاهد داریم. تعداد دانش‌آموزان مدارس شاهد ۳۹۱ هزار و۸۱۳ نفر است و پیش‌بینی در سال تحصیلی جدید این عدد به ۴۰۰ هزار نفر برسد. در پیش ثبت‌نام پایه اول دبستان مدارس شاهد تاکنون ۵۷ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام شدند؛ و این در حالیست که در سال گذشته در پایان ثبت‌نام کلاس اول، ۶۳ هزار نفر ثبت‌نام کردند.

رزاقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود سیاست گسترش مدارس شاهد را در دستور کار ندانست و گفت: مدارس شاهد، قوانین و مقررات آموزش و پرورش را به خوبی انجام می‌دهد و در کنار آن فعالیت‌های متنوعی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

مدیرکل شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش ادامه داد: شهریه مدارس شاهد تحت عنوان کمک سرانه مشارکت با ستاد مرکزی شاهد است.

به گفته وی شهریه مدارس شاهد نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است که این رقم در دوره ابتدایی حداقل ۴۵۰ هزار تومان و حداکثر ۹۲۰ هزار تومان، در متوسطه اول حداقل ۵۳۰ هزار تومان و حداقل یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و در دوره متوسطه دوم حداقل ۶۴۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

وی به تعداد ایثارگران اشاره کرد و افزود: حدود ۵ هزار معلم شهید، ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید، ۲۵ هزار جانباز، ۵ هزار آزاده و ۷۱ هزار رزمنده در وزارت آموزش و پرورش داریم و ۳۶ هزار نفر بستگان شاغل در آموزش و پرورش داریم.

وی بیان کرد: در آخرین اساسنامه و با استفاده از آئین‌نامه استمرار، سه مأموریت شامل «رسیدگی و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی طرح شاهد و پراکنده»، «ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت و پیگیری» و «رسیدگی به امور حقوقی فرهنگیان ایثارگر» در اداره‌کل شاهد و ایثارگران پیگیری می‌شود. بر این اساس تصمیم گرفتیم مدارس شاهد را به سمت سبک منسجم ببریم و محتوای فعالیت‌ها متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی و بومی مدارس قابل انعطاف باشد؛ مدارس شاهد علاوه بر ساعت رسمی، ساعات ملی دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: مدارس شاهد ثبت نام دانش آموزان هزار تومان مدارس شاهد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند