Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن حاتمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محاسبه تعرفه نظام مهندسی بر اساس مساحت بود که مقرر شد این نوع محاسبه در شهرک‌های صنعتی تعداد طبقات به جای مساحت کل زیربنا مورد محاسبه قرار گیرد و این خود باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایش تعرفه خدمات نظام مهندسی منجر شد تا کاهش هزینه‌های پرداختی واحدهای صنعتی مورد توجه این سازمان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در راستای عمل به شعار جهش تولید و حمایت از تولیدکنندگان، گروه‌بندی ساختمان‌ها که قبل از این براساس مساحت ساخت و طبقات ( بصورت توأم) اعمال می‌شد، بر اساس تعداد طبقات و فارغ از مساحت ساخت‌وساز صورت می‌گیرد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: طبق توافق قبلی، همچنان ۳۵ درصد تعرفه از واحدهای تولیدی گرفته می‌شود و گروه‌بندی ساختمان‌ها در گروه الف قرار می‌گیرد.

حاتمی افزود: طبق توافق صورت گرفته با سازمان نظام مهندسی  واحدهای صنعتی با هر زیربنایی، فقط تعرفه گروه الف ( تا ۶۰۰ متر مربع) را برای تهیه نقشه و نظارت به سازمان نظام مهندسی پرداخت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: تفاوت هزینه تعرفه گروه الف با گروه‌های بعدی (ب- ج آ- ج ب - د) رقم قابل توجهی است و این موضوع کمک قابل توجهی برای واحدهای جدید مستقر در شهرک‌های صنعتی محسوب می‌شود.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های استان در اختیار این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آذربایجان غربی ارومیه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آذربایجان غربی ارومیه آذربایجان غربی شهرک های صنعتی نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۵ هزار داوطلب گروه تجربی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  همزمان با سراسر کشور  نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با شرکت داوطلبان گروه علوم تجربی در آذربایجان غربی برگزار شد.

در آزمون روز گذشته   ۱۹ هزار نفر در رشته  علوم انسانی ،  ۲ هزارو ۵۰۰ داوطلب در رشته علوم ریاضی وبه همین میزان  در رشته‌های هنر و زبان رقابت کردند.

 

کنکور سراسری در ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال جاری با شرکت ۵۲ هزار  داوطلب در  آذربایجان غربی، همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می شود.

 

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته می شود.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

 

 

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • رقابت ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • رقابت ۲۵ هزار داوطلب گروه تجربی در آذربایجان غربی
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (