Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:35:33 GMT

کاهش ۸ درصدی بارش‌ها نسبت به پارسال

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۹۷۳۱

کاهش ۸ درصدی بارش‌ها نسبت به پارسال

کاهش هشت درصدی بارش‌های امسال نسبت به سال‌آبی پارسال(مهرماه۹۷ تا شانزدهم خرداد۹۸) درحالی است‌که بر اساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران، این میزان نسبت به دوره درازمدت ۵۱ ساله رشد ۳۱ درصدی را تجربه می‌کند.

وضعیت بارش‌ها در ۶ حوضه اصلی آبریز کشور به این‌گونه است که در چهار حوضه با کاهش بارش روبروشده و دو حوضه نیز نسبت به پارسال رشد بارش‌ها را تجربه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوضه آبریز دریای خزر جزو حوضه‌های دارای کاهش بارش است به گونه‌ای که از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه۹۸) تا شانزدهم خردادماه ۴۲۷ میلیمتر بارندگی را تجربه کرده در حالی ‌که این رقم در سال آبی پارسال ۵۰۶.۵ میلیمتر بوده و نشان از کاهش ۱۶ درصدی دارد.

وضعیت بارش‌های حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان نیز تا شانزدهم خرداد ۴۴۰.۷ میلیمتر بارندگی را به خود دیده در حالی که پارسال و در همین بازه زمانی میزان بارش‌های آن ۵۳۱.۵ میلیمتر بوده و کاهش ۱۷درصدی را نشان می‌دهد.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم با کاهش ۲۹درصدی بارش نسبت به پارسال روبرو شده است وضعیت بارش‌های آن تا شانزدهم خردادماه امسال ۳۴۴.۳ میلیمتر است و پارسال نیز ۴۸۳.۱ میلیمتر بارندگی داشته‌است.

حوضه آبریز قره قوم هم جزو حوضه‌های دارای کاهش بارندگی نسبت به پارسال است، امسال ۲۸۶.۵ میلیمتر و پارسال ۳۰۷.۱ میلیمتر بارش داشته که اختلاف هفت درصدی دارد.

وضعیت دو حوضه آبریز با رشد بارش هم از این قرار است که میزان بارش‌های امسال در فلات مرکزی ۲۲۸.۳ میلیمتر گزارش شده در حالی که پارسال این حوضه آبریز ۲۱۱.۲ میلیمتر بارندگی به خود دیده بوده که نشان از رشد مثبت به میزان هشت درصد است.

بارش‌های حوضه آبریز مرزی شرق هم درسال آبی جاری(مهرماه۹۸) تا شانزدهم خرداد ۱۴۶.۶ میلیمتر است که پارسال ۱۱۲.۹ میلیمتر بوده که رشد مثبت ۳۰درصدی یعنی بالاترین رشد را تجربه کرده و سرآمد حوضه های آبریز از نظر بارش هست.

برچسب‌ها دریای عمان دریاچه ارومیه شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای عمان دریاچه ارومیه شرکت مدیریت منابع آب ایران دریای عمان دریاچه ارومیه شرکت مدیریت منابع آب ایران میلیمتر بارندگی نسبت به پارسال حوضه آبریز تا شانزدهم بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رضا اصغری افزود: پارسال ۴۳ هزار و ۵۱۰ اشتراک در بخش شهری و ۲۶ هزار و ۷۲۰ اشتراک روستایی پذیرش شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش  ۵ درصدی داشت.

او با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، در مجموع ۶۶ هزار و ۸۵۶ اشتراک‌پذیری‌ انجام گرفته بود گفت: ۵۳۴۴ انشعاب شهری و ۱۷ هزار و ۹۰۵ انشعاب هم روستایی بود.

اصغری با اعلام اینکه نصب انشعابات پارسال نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲۰ درصدی داشت، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۸ هزار و ۴۰۵ انشعاب شهری و روستایی نصب شده بود.

او در ادامه به گازرسانی حفرات خالی شهری و روستایی نیز اشاره کرد و گفت: پارسال به ۶۷۵ مورد از حفرات خالی گازرسانی شد و طی آن ۱۰ هزار و ۷۶۷ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان‌غربی، همچنین با بیان اینکه تعویض کنتور مشترکین از دیگر وظایف بهره‌برداری است، اعلام کرد: در این خصوص نیز سال گذشته ۲۵ هزار و ۴۶۵ کنتور مورد تعویض قرار گرفت.

اصغری در ادامه با اشاره به قانون برخورد با استفاده‌کنندگان از انشعابات غیرمجاز، گفت: سال گذشته در این زمینه ۹۷ مورد استفاده غیرمجاز شناسایی و جمع‌آوری شد که البته نسبت به سال ۱۴۰۱ که طی آن ۱۳۷ مورد شناسایی شده بود، کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • میانگین بارش‌ها در چهارمحال به ۴۷۲ میلیمتر رسید
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت