Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@21:39:38 GMT

عدم نام‌گذاری معابر، مشکلی تازه پیش روی شهروندان

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۹۸۹۶

عدم نام‌گذاری معابر، مشکلی تازه پیش روی شهروندان

نامگذاری معابر به دلیل گسترش و توسعه شهر امری مهم است و بی‌توجهی به آن می‌تواند مشکلات بسیاری را برای ساکنین معابر بی‌نام به وجود آورد این در حالی است که برخی شهروندان از زمان‌بر بودن پروسه نامگذاری معابر گله‌مندند.

بر اساس بند ب ماده ۷ دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه نظارت بر نامگذاری شهرها، خیابان‌ها، اماکن و موسسات عمومی، بند ۲۴ ماده ۷۱ ‌قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵ نامگذاری معابر، میادین، خیابان‌ها، کوچه و کوی در حوزه شهری و تغییر نام آن‌ها توسط شورای اسلامی شهر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌شک نامگذاری معابر شهری یکی از مسوولیت‌های مهمی است که بر عهده شورای شهر، شهرداری و دیگر نهادهای مربوط قرار گرفته است و بی‌توجهی به این مهم می‌تواند مشکلات بسیاری را برای شهروندان به دنبال داشته باشد.

بر اساس گفته مسوولان شهرداری ایلام نامگذاری‌ معابر شهری در نشست‌هایی با حضور مسوولان فرمانداری و شهرداری در اسرع وقت انجام می‌شود این در حالی است که  برخی از شهروندان از زمان‌بر بودن پروسه نامگذاری معابر گله‌مندند.

لزوم توجه مسوولان مربوط 

محمدی یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: نامگذاری معابر در شهر ایلام پروسه طولانی دارد و این امر بروز مشکلات فراوانی را  برای ساکنین معابر بی‌نام در پی دارد.

وی افزود: ضروری است مسوولان به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و نشست‌های مربوط را در اسرع وقت برگزار کنند.

برگزاری چند سال یکبار نشست‌های نامگذاری معابر

خلیلی یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه عدم نامگذاری بسیاری از معابر بواسطه گسترش و توسعه سطح شهر موجب به وجود آمدن مشکلات برای شهروندان شده است، گفت: نشست‌هایی که جهت نامگذاری معابر انجام می‌شود بسیار دیر به دیر به دیر برگزار می‌شود و همین امر نامگذاری معابر را با وقفه روبه رو می‌کند.

خلیلی افزود: بر اساس برخی شنیده‌ها این نشست‌ها هرچند سال یکبار برگزار می‌شود که بی‌شک این امر نامگذاری معابر را با مشکل مواجه می‌کند.

خلیلی گفت: نامگذاری معابر شهری از جمله مسائلی است که باید با درنظرگرفتن جوانب مختلف و ریشه‌های تاریخی، ملی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی و هنری جامعه و محترم‌شمردن باورهای مردم انجام و علاوه بر این در نام‌‌گذاری‌ها موارد دیگری از جمله آسان‌ بودن اسامی برای آدرس‌دهی و مانوس بودن آن برای مردم نیز رعایت شود. 

نامگذاری معابر در سریع‌ترین زمان 

محمد سلطانی روابط عمومی شهرداری ایلام در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: جلسات و نشست‌های نامگذاری معابر بر اساس درخواست‌های مردمی جهت تعیین نام معابر در زمان‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری این نشست‌ها با توجه به تعداد تقاضا از نشست‌های هفتگی تا نشست‌های ماهانه متغییر است.

روابط عمومی شهرداری ایلام با رد ادعای طولانی بودن پروسه نام‌گذاری معابر گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون حدود ۴ نشست جهت نامگذاری معابر شهری ایلام برگزار شده است.

سلطانی در ادامه تصریح کرد: در دوره شورای شهر قبل به دلیل مشکلات مالی و نبود اعتبارات هیچ نشستی جهت نامگذاری معابر طی چهار سال فعالیت آن برگزار نشد اما خوشبختانه در این دوره شاهد بروز چنین مشکلاتی نبوده‌ایم.

روابط عمومی شهرداری ایلام در پایان با تاکید بر برگزاری نشست‌های نام گذاری معابر، گفت: پس از درخواست مردم و برگزاری نشست،‌ نامگذاری و نصب تابلو در معابر به سرعت انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 970823

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس نامگذاری معابر شهرداری ایلام انجام می شود گذاری معابر معابر شهری نشست ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، گویا مانعی برای حضور گل‌محمدی در تراکتور وجود دارد، البته خودش می‌گوید چیزی نیست. او دیروز با تایید خبر مذاکره با تراکتور گفت: «من هیچ مشکلی برای کارکردن ندارم، با تراکتور مذاکرات زیادی داشتم. بازیکن و مربی این تیم بودم و روزهای خوبی را همراه با مردم تبریز گذراندم. من عاشق کار کردن در کشورم هستم و همیشه آماده خدمت به جوانان کشورم خواهم بود. به دلیل مشکلات شخصی از باشگاه زمان خواستم تا به آنها رسیدگی کنم.» 

  ظاهرا گل‌محمدی قصد دارد از ظرفیت محبوبیت کریم باقری در تبریز هم استفاده کند. کریم در زمان حضور این مربی در پرسپولیس همواره کنار او بود و بعد از جدایی‌اش از جمع قرمزها، در جایی مشغول به کار نشد. درباره کریم باقری هم شایعاتی وجود داشت و دارد، ولی گویا او در فصل جدید لیگ برتر مشکلی برای کار ندارد و می‌تواند فعالیتش را آغاز کند. 

کریم باقری اهل تبریز است و در این شهر محبوبیت زیادی دارد. گل‌محمدی هم از او خواسته تا در فصل جدید کنارش باشد و مثل دوران حضور در پرسپولیس به مسائل فنی و مدیریت تیم کمک کند.

دیگر خبرها

  • مورایس: با افتخار یکی از شماها شدم
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • آبگرفتگی معابر داودآباد برای شهروندان اراکی دردسرساز شد
  • عارف آقاسی مشکلی برای حضور در بازی با ذوب‌آهن ندارد
  • یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد/نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج بنام آرمان بنفشی
  • ضرورت پاکسازی معابر شهر‌ی از خاک و نخاله