Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:06:13 GMT

همجواری با کشورهای خزر ظرفیت خوب اقتصاد مازندران است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۰۵۴۰

همجواری با کشورهای خزر ظرفیت خوب اقتصاد مازندران است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان پیش ازظهر شنبه در مراسم افتتاح ساختمان اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه بخش خصوصی کارها را به بهترین شکل و فرم و در بهترین زمان انجام می‌دهند، خواستار تسهیل امور برای فعالیت این بخش شد و گفت: اتاق بازرگانی در سیاست گذاری اقتصادی می‌تواند نقش ایفا کند.

وی با اظهار اینکه اتاق بازرگانی نقش تعاملی و توازن بین دستگاه‌های مختلف و بخش‌های اقتصادی دارد، گفت: سیاست و راهبرد دولت، گشایش و تسهیل در امور است و اگر بخواهیم تحویلی در امور ایجاد شود باید بروکراسی‌های زائد را حذف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید و صادرات را امری مهم برشمرد و گفت: باید این موانع را ازپیش پای تولیدکننده و صادرکننده برداریم و تمامی شوراها نظیر شورای گفتگو، رونق تولید و غیره هدفشان بهبود فضای تولید و کسب و کار است.

حسین زادگان با بیان اینکه بخشی از موانع ناشی از اصلاح ساختاری است، ایجاد توازن و توسعه منطقه‌ای و استانی را در توسعه استان‌ها مهم دانست و گفت: همجواری با کشورهای حاشیه خزر، ظرفیت خوبی برای اقتصاد مازندران ایجاد کرده است و باید برنامه ریزی لازم برای توسعه مناسبات داشته باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در مازندران همه ظرفیت‌های لازم را برای توسعه و تعاملات داریم، تصریح کرد: باید برای تحقق این هدف از ظرفیت‌های خود شناخت کافی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مازندران همواره تولیدکننده خوبی بوده اما فروشنده خوبی نبوده است، افزود: مازندران از نظر زیرساختی امکانات لازم نظیر فرودگاه، بندر و گمرک برخوردار است و امکانات مورد نیاز در آن تأمین شده است.

استاندار مازندران با اظهار اینکه هنوز تعاملات مناسبی با کشورهای مختلف حاشیه نداریم، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در این بخش تاکید کرد.

کد خبر 4942454

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد حسین زادگان استانداری مازندران اقتصاد ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان قزوین سالروز ارتحال امام خمینی ایلام آتش سوزی امام خمینی ره بیرجند سانحه تصادف ستاد مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر دوشنبه در دیدار با سفرای کشورهای کره جنوبی، نیوزلند، نیکاراگوئه و فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سیاسی به حساب می‌آید و این استان آمادگی هرگونه همکاری خارجی با کشورهای مختلف را دارد.

وی با اشاره به مفاخر متعدد استان در زمینه‌های سیاسی، ورزشی، علمی و مذهبی ادامه داد: شهید رجایی رئیس جمهور شهید ایران و از فعالین و مبارزین انقلابی بودند که اصالت قزوینی داشتند و در مدت کوتاهی پس از ریاست جمهوری در یک اقدام تروریستی شهید شدند و به عنوان یکی از چهره‌های محبوب و دوست داشتنی کشور به حساب می آیند.

استاندار گفت: به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های تاریخی قابل توجه در ایران خیلی از نقاط تاریخی کشور مغفول مانده است که جاذبه‌های تاریخی قزوین هم بر همین اساس زمینه خوبی برای معرفی بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه قزوین یکی از اولین زیستگاه‌های زندگی بشر بوده است، افزود: در منطقه تاریخی سگزآباد در بوئین زهرا آثاری از انسان‌های اولیه کشف شده و تاریخ زیست آنها بسیار قدیمی است که بخشی از این کشفیات در موزه قزوین وجود دارد و آنها را مشاهده خواهید کرد.

اعلایی گفت: در تاریخ‌های نزدیک هم قزوین در دوران صفویه که از دوران‌های پرشکوه ایران به حساب می‌آید به مدت زیادی پایتخت ایران بوده است که بخشی از آثار آن دوران را هم در این سفر مشاهده خواهید کرد که به طور قطع منجر به شگفتی شما خواهد شد.

استاندار قزوین اضافه کرد: در منطقه الموت یکی از ظرفیت‌های قابل توجه تاریخی و طبیعی وجود دارد و در قلعه حسن صباح که فردا آن را بازدید خواهید کرد اتفاقات تاریخی متعددی رخ داده است.

وی افزود: استان قزوین از جهت اقتصادی یکی از استان‌های مهم ایران است و در حوزه صنعت و کشاورزی محصولات قابل توجهی از نیازهای کشور و برخی از کشورهای دیگر در استان قزوین تولید می‌شود.

اعلایی گفت: در حوزه‌هایی مثل شوینده‌ها، قطعات خودرو، مواد غذایی و محصولات صنعتی، استان قزوین جزو استان‌های برتر کشور است و این استان در حوزه محصولات و تولیدات دانش بنیان هم توانمندی‌های متعددی دارد که برخی از آنها تجاری سازی شده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: دشت قزوین یکی از دشت‌های حاصل خیز کشور است و استان قزوین با وجود اینکه یک درصد مساحت کشور را دارد ولی تقریباً ۵ درصد غذای کشور را تولید می‌کند.

وی افزود: تمامی این ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های بی شمار دیگری که در این فرصت نمی‌توان از آنها نام برد نشان دهنده این است که استان قزوین آمادگی لازم را برای هرگونه سرمایه گذاری خارجی دارد و از حضور تجار و سرمایه گذاران کشورهای مختلف استقبال می‌کنیم.

کد خبر 6098273

دیگر خبرها

  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور