Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@00:03:32 GMT

«افسانه موزه ها» در قاب امید

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۰۵۶۶

«افسانه موزه ها» در قاب امید

​مجموعه انیمیشن « افسانه موزه ها» از امروز ساعت ۴۵ : ۲۰ دقیقه به روی آنتن شبکه امید می رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، این انیمیشن به تهیه کنندگی سمیرا داراب پور و کارگردانی امین یاوری مقدم با تکنیک سه بعدی و به سفارش مرکز پویانمایی صبا برای گروه سنی کودک و نوجوان در 13 قسمت 15 دقیقه ای تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


« افسانه موزه ها» فرهنگ دینی و بومی ایران را به تصویر می کشد و اولین مجموعه انیمیشنی است که به معرفی موزه های ایران پرداخته‌ است. هدف از ساخت این مجموعه تشویق و ترغیب مخاطب به بازدید از موزه ها است. هر قسمت از مجموعه مربوط به یک موزه خاص می باشد مثل موزه ایران باستان. تلفیق تخیل با واقعیت و تطبیق آن با دنیای کودکانه سبب جذابیت این انیمیشن شده است.
« افسانه موزه ها» به سنت های قدیمی، نکات اخلاقی و آموزش صنایع دستی از قبیل سفالگری و قالی بافی توجه دارد.  این انیمیشن با اشاره به مشکلات فیملسازی با زبانی طنز، مخاطبان را با این حرفه آشنا می کند و در زمان پردازش به هرکدام از موزه ها به روایت افسانه ای مرتبط با آن موزه می پردازد. این افسانه ها هدفی جز معرفی شخصیت های مطرح افسانه ای به کودکان و پرورش تخیل آنها ندارند. این اثر که به معرفی فرهنگ بومی ایران در قالب معرفی موزه‌های مختلف پرداخته، از نوعی انسجام داستانی برخوردار است.
همچنین این مجموعه در مورد یک گروه فیلمسازیست که درهر قسمت از این مجموعه، درحال تولید فیلمی از یک افسانه می باشند. افسانه مذکور که مربوط به یکی از اشیای شاخص درون موزه است، داستانی را مطرح می کند که نشان می دهد هر ابزاری که در موزه قرار دارد دارای پیشینه ای کهنه است.  در انتهای هر قسمت اطلاعاتی راجع به موزه در خلال داستان با چاشنی طنز به مخاطب ارائه می شود.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبکه امید انیمیشن افسانه موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز هم جنگ در آزادی؛ نورافکن هواداران پرسپولیس را عصبانی کرد

 امید نورافکن باز هم در ورزشگاه آزادی روز پرجنجال و پر هیاهویی را پشت سر گذاشت.

به گزارش "ورزش‌ سه"، اتفاقات و حواشی دیدار رفت سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان و در روزی که امید نورافکن به دلیل مصدومیت از ترکیب طلایی پوشان اصفهانی دور بود، سبب شد تا هواداران پرسپولیس مثل همیشه نگاه ویژه‌ای به این بازیکن با حضورش در ورزشگاه آزادی داشته باشند.

پس از اتفاقات بازی رفت دو تیم ستاره مصدوم تیم فوتبال سپاهان با محرومیت مواجه شد. البته به دلیل اینکه نورافکن دوران نقاهت را سپری می‌کرد این محرومیت نه به ضرر او تمام شد و نه سپاهان، و او توانست در دوران مصدومیت اتفاقات و حواشی دیدار رفت ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران را به فراموشی بسپارد. 

همین اتفاقات سبب شد تا وقتی هواداران پرسپولیس با امید نورافکن مواجه شدند، شعارهای تندی علیه او در ورزشگاه آزادی سر بدهند و هر چه دم دست‌شان می‌آمد را به سمت او پرتاب کنند. 

ماجرای امید نورافکن و هواداران پرسپولیس یکی از داستان‌های حاشیه‌ساز فوتبال ایران است که در آخرین رویارویی هم مطابق انتظار دوستانه نبوده و مصاحبه نورافکن در میکسدزون آزادی و سپس انتشار یک استوری و ابراز خوشحالی از نرسیدن پرسپولیس به صدر هم این داستان را بدتر کرده است.

تصویری که مشاهده می‌کنید دقایقی پیش از سوت پایان و رسیدن نورافکن به رختکن و چک کردن تلفن همراه و انتشار یک استوری است که حسابی هواداران پرسپولیس و سپاهان را شاکی کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ناکامی ایتالیا در سال 2002 و قهرمانی در جام جهانی 2006 به روایت کارتون / انیمیشن
  • امید اول ایران در لیگ ملت‌ها اینجاست، کنار پائز!
  • «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
  • باز هم جنگ در آزادی؛ نورافکن هواداران پرسپولیس را عصبانی کرد
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای