Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:38:33 GMT

امید به آمریکا زندگی مردم را به مخاطره می اندازد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۰۶۹۰

امید به آمریکا زندگی مردم را به مخاطره می اندازد

محمد جواد عامری، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر و در واکنش به توییت اخیر محمد جواد ظریف گفت: سیاست‌های آمریکا به طور کامل توسط رئیس جمهور این کشور تعیین نمی‌شود، یعنی هیئت حاکمه آمریکا دارای اصولی در حکمرانی است که این اصول در پشت پرده تعیین می‌شود و سیاست مدارهایی که در رأس کار قرار می‌گیرند باید این سیاست گذاری ها را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس ممکن است رئیس جمهورهای این کشور در برخی جزئیات سلایق خود را اعمال کنند، یکی با مذاکره کار را پیش می‌برد و دیگری با زور جنگ وارد میدان می‌شود اما در نهایت هدف آنها مشترک است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی همچنین گفت: اگر به یاد داشته باشید اولین اقداماتی که حاکی از عدم پایبندی آمریکا به برجام بود در دولت اوباما اتفاق افتاد. یعنی این فکر که آمریکا پایبند به معاهدات خود خواهد بود اساساً اشتباه است که ما ۷ سال آن را تجریه کرده و بابت آن هم هزینه گزافی پرداخت کرده ایم.

عامری در ادامه تاکید کرد: اینکه در درون کشور مشکلات اقتصادی به حداکثر رسیده بخشی از آن ناشی از همین نگاه امیدوارانه دولتمردان به آمریکا و مذاکره است. اینکه هنوز اینها به دنبال این مسائل هستند نشان می‌دهد که جز مذاکره کار دیگری بلد نیستند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران تاکید کرد: وزرای همین دولت در طول این ایام مکرر اظهار کرده اند که تحریم‌ها حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ درصد برای کشور مشکل ایجاد کرده است و خیلی از مشکلات کنونی کشور ناشی از سو تدبیر است.

وی افزود: امید بستن به مذاکره و تلاش برای توافق با آمریکا باعث می‌شود که در یک ساله باقی مانده از عمر این دولت زندگی مردم بیش از پیش به مخاطره بیفتد.

عامری با اشاره به اینکه کشورهایی مثل عربستان که تمام امکانات خود را در اختیار آمریکا قرار داده اند مورد توهین او قرار می‌گیرند، اظهار داشت: هیئت حاکمه آمریکا_که شامل یک درصد از تمام آمریکایی‌ها است_ جز خودش کسی را به حساب نمی‌آورد و از این جهت مذاکره با آنها بیهوده است.

این فعال سیاسی تاکید کرد: ما در برجام امتیازات بسیار زیادی به طرف مقابل دادیم اما آمریکا به این هم راضی نشد، چطور می‌توان تصور کرد که با کسی مثل ترامپ که مردم خود را تروریست می‌خواند و به آنها رحم نمی‌کند بر سر میز مذاکره نشست.

عامری در پایان تصریح کرد: اگر دستگاه سیاست خارجی ما بخواهد به این روند خوشبینی و امیدوارانه نسبت به آمریکا ادامه بدهد در خوشبینانه ترین حالت باید گفت که علیرغم ادعایی که دارند از هوش سیاسی ضعیفی برخوردارند.

کد خبر 4942365

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف مذاکره مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا حسن روحانی مجلس هیئت دولت خبرگزاری مهر جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟

یک منبع آگاه ضمن رد ادعای مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان است.   یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.   وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.   اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاطره وزیر خارجه اسبق: رهبری اجازه مذاکره مستقیم با آمریکا را دادند ولی احمدی نژاد مانع شد (فیلم) با ترامپ چه کنیم؟ / مذاکرات موازی قبل از انتخابات آمریکا آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • هشدار جدی پزشکیان به مسئولان /بترسید از اینکه.../نیاز به گشت ارشاد مدیران نیست، در آمریکا هم می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم!
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت