Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:03:09 GMT

پای متحدان انگلیس هم به مداخله در امور هنگ‌کنگ باز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۰۸۶۵

پای متحدان انگلیس هم به مداخله در امور هنگ‌کنگ باز شد

بریتانیا، استرالیا و کانادا به همراه آمریکا در بیانیه‌ای مداخله جویانه، مدعی شدند اعمال قانون امنیت ملی پکن در ارتباط با هنگ‌کنگ در تضاد با تعهدات بین‌المللی طبق اعلامیه مشترک چین و انگلیس است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بریتانیا، استرالیا و کانادا به همراه آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مشترک و مداخله‌جویانه اقدام اخیر دولت چین در ارتباط با هنگ‌کنگ را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه آمریکایی «نشنال اینترست»، در این بیانیه آمده است: تصمیم چین برای اعمال قانون امنیت ملی در ارتباط با هنگ‌کنگ در تضاد مستقیم با تعهدات بین‌المللی طبق اصول اعلامیه مشترک چین و انگلیس است که به ثبت سازمان ملل رسیده و به لحاظ قانونی الزام‌آور است.  

کشورهای مذکور مدعی شدند: قانون پیشنهادی، چارچوب یک کشور دو سیستم را تضعیف می‌کند. این قانون همچنین احتمال تحت تعقیب قرار گرفتن افراد در هنگ‌کنگ را به دلیل جرایم سیاسی افزایش می‌دهد و تعهدات موجود برای حمایت از حقوق مردم هنگ‌کنگ را تضعیف می‌کند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در واکنش به تحولات مربوط به هنگ‌کنگ در اظهاراتی تحریک‌آمیز گفت که اگر چین قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ را اجرا کند لندن مردم این منطقه را رها نخواهد کرد. جانسون مدعی شد که قانون امنیت ملی چین در قبال هنگ‌کنگ با تعهدات بین‌المللی پکن تحت معاهده ۱۹۸۴ منافات دارد. 

مجمع خلق چین اخیراً قطعنامه امنیت ملی هنگ‌‌کنگ را با هدف تقویت امنیت این منطقه به تصویب درآورد که طبق آن، کمیته کنگره خلق ملی مسئولیت تدوین لایحه‌ای در خصوص امنیت هنگ‌کنگ را برعهده خواهد داشت. پکن می‌گوید هدف از مطرح کرد لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ جلوگیری از ایجاد تفرقه میان این منطقه خودمختار و سرزمین اصلی چین است.

هنگ کنگ که مستعمره بریتانیا بود در ژوئیه ۱۹۹۷ از بریتانا جدا و تحت حاکمیت سرزمین اصلی چین قرار گرفت. با این حال کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا همچنان در امور داخلی این منطقه تحت حاکمیت چین مداخله می‌کنند.

پیش از این  «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس هم در واکنش به تصمیم دولت چین برای اجرای لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ تهدید کرد که لندن در پاسخ به اعمال قوانین جدید امنیتی در هنگ‌کنگ حقوق ویزای شهروندان این منطقه را گسترش خواهد داد. 

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا انگلیس هنگ کنگ مداخله جویی قانون امنیت ملی امنیت ملی هنگ هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام پورخاقان در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد افزود: قوام امنیت و اقتدار هر کشوری بستگی به سلامت نیرو‌های مسلح دارد که استان یزد نیز باتوجه به اینکه استان کم حادثه‌ای است، خوشبختانه نیرو‌های مسلح آن نیز نیرو‌های کم پرونده‌ای هستند.
وی ادامه داد: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم و صیانت و حفظ نیرو‌های مسلح از وظایف سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است و اگرچه خدایی ناکرده نیرویی مرتکب جرم شود، در اجرای اصل ۱۷۲ قانون اساسی با آن برخورد خواهد شد.
همچنین در این مراسم غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی و از خدمات مهدی تشکری در این سمت قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا