Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی میرزائیان، مدیر اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: طرح پیشگیری از بروز حریق و پایش حفاظتی در عرصه های مستعد آتش سوزی با همکاری یگان حفاظت، اداره آموزش، ترویج و مشارکت های  مردمی و روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در محدوده جاده قدیم ماهان، روستای سیرچ و جاده منتهی به رودخانه و آبگرم این منطقه اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 او افزود: مسئولان این ادارات در اقدامی هماهنگ در مناطق بحرانی یاد شده حاضر شده و ضمن توزیع بروشورهایی که با محتوای پیشگیری از حریق آماده شده بود، راه های صحیح طبیعت گردی را نیز به گردشگران و افرادی که در این مناطق حضور داشتند، آموزش دادند.

میرزائیان، روشن نکردن آتش در مجاور درختان و بوته ها، خاموش کردن بقایای آتش بعد از تفریح به ویژه با آب و خاک و رها نکردن زباله خصوصاً اجسام شیشه ای و بطری های آب که قابلیت متمرکز کردن نور و اشعه خورشید را دارند و می توانند شروع کننده حریق باشد و ... را برخی از موضوعات آموزشی در طرح مذکور برشمرد.

 

او تصریح کرد: این طرح با هدف پیشگیری از بروز حریق وآگاهی بخشی در تمامی سطوح جامعه به طبیعت دوستان و گردشگران به عنوان اولین حلقه از زنجیره آتش که عامل بروز حریق (۹۵درصد انسانی)است، اجرا شد.

میرزائیان ضمن مثبت خواندن این طرح  به اهمیت پیشگیری در کانون های بحرانی اشاره کرد و بیان داشت: در این اقدام ضمن بازدید از یکی از کانون های بحرانی که طی چند روز اخیر آتش آن اطفا شده بود، خوشبختانه با انجام اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی و حضور در جمع گردشگران نکات و هشدارهای لازم در زمینه پیشگیری از حریق  یادآوری شد.

 

مدیر اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان کرمان با اعلام اینکه در این طرح که با پایش منطقه نیز همراه بود خوشبختانه با آگاهی بخشی واطلاع رسانی صورت گرفته تاکنون شاهد حریق و یا آتش سوزی در اراضی جنگلی  و مرتعی این منطقه نبوده ایم، گفت: این نشان از کارکرد اقدامات پیشگیرانه به ویژه در زمینه های فرهنگ سازی است.

میرزائیان ابراز امیدواری کرد: با تامین اعتبار و مشارکت گروه های مختلف از جمله همیاران طبیعت، سازمان های مردم نهاد و سایر علاقه مندان این اقدام در تمامی مناطق بحرانیِ سراسر استان انجام شود تا شاهد بروز آتش در طبیعت از روی نا آگاهی  و سهل انگاری  نباشیم و تابستان امسال را بدون حریق پشت سر بگذاریم .

 

او افزود: سامانه همیار طبیعت به نشانی www.hamyartabiat.frw.ir آماده نام نویسی از تمامی علاقه مندان به عضویت در طرح افتخاری و داوطلبانه همیار طبیعت در ۳سطح (محافظ، مروج و دانش آموزی ) است.

میرزائیان تصریح کرد: سامانه شبانه روزی و گویای ۱۵۰۴ نیز در تمامی ساعات و به طور ۲۴ساعته به عنوان امداد جنگل و مرتع، آماده دریافت گزارش های شهروندان در زمینه هایی از قبیل آتش سوزی ، زمین خواری و ... در طبیعت است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیات وحش منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، معاون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از نجات یک جوان ٣٣ ساله که پس از سقوط در لبه یک پرتگاه در ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان دچارحادثه شده بود خبرداد.

جمشید حسین‌خانی گفت: پس از اعلام سقوط فردی از ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی کرمان، بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در ادامه، با همکاری نیروهای جمعیت هلال‌احمر شهرستان کرمان و عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه، عملیات انتقال و نجات مصدوم به‌صورت تخصصی آغاز شد.

حسینخانی، تصریح کرد: تیم تخصصی امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی از ارتفاع، در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه‌دیده که در لبه یک پرتگاه به ارتفاع ٣٠ متر بود رسیدند و پس از تثبیت، فرد حادثه‌دیده را به صورت تخصصی به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی، با بیان اینکه شهروندان هنگام رفتن به کوه تجهیزات و کفش مناسب به‌همراه داشته باشند افزود: باید با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه، به پیمایش و حرکت اقدام کنند و با برنامه‌ریزی دقیق در زمان‌بندی، از هرگونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • گرفتاری خانواده ۱۱ نفره در ارتفاعات اکوزداغی هریس/ طبیعت گردان مراقب باشند
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان