Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اکبری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست خبری امروز خود از رونمایی طرح جدید در حوزه ارتقای کیفیت خدمات سازمان راهداری خبر داد و گفت : در بسیاری از جاده‌های کشور وضعیت کیفیت راه و جاده‌ها بسیار نابسامان بوده و این موضوع باعث ایجاد نارضایتی در بین مردم و مسافران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد : مردم احساس می‌کنند در جاده‌های کشور خدمات مطلوب به آنها ارائه نمی‌شود و در بسیاری از جاده‌ها و و راه‌های کشور مناظر زشتی دیده می‌شود به طوری که همواره شاهد تابلوهای رنگ و رو رفته و  راهدارانی هستند که در کنار جاده‌ها بی هدف و بی برنامه حضور دارند.

معاون سازمان راهداری با اشاره به اینکه مردم در جاده‌ها از راهداران انتظار دارند که چهره‌های جاده‌ها همواره زیبا و مناسب باشد و از سوی دیگر هیچ چاله‌ای در جاده‌ها وجود نداشته باشد که باعث افزایش استهلاک خودروها شود افزود: سازمان راهداری طرح جدیدی با عنوان ارتقای کیفیت را تدوین کرده و برای اولین بار با ۴۰۰ شهرستان مکاتبه انجام داده تا وضعیت جاده‌های کشور از حالت کنونی خارج شود.

اکبری یادآور شد: برای اولین بار معاونت راهداری با مدیران ستادی ۴۰۰ شهرستان مکاتبه کرده تا با بودجه‌ای که هر ساله به آن‌ها پرداخت می‌شود وضعیت تمامی شهرستان‌ها و جاده‌های موجود تغییر کند.

او تصریح کرد: در طرح ارتقاء کیفیت به دنبال آن هستیم که راهداری را از نظام کارگری خارج و تبدیل به نظام حرفه‌ای کنیم و باید راهداران بعد از این اقداماتی از جمله اصلاح و رنگ آمیزی حفاظ ها و گاردریل‌های جاده ها را انجام دهند تا ما شاهد یک ظاهر زیبا در تمامی بخش‌های کشور باشیم.

راهداران با برنامه‌ در جاده‌ها حضور یابند

معاون سازمان راهداری با بیان اینکه یک راهدار در جاده‌ها باید ظاهرش اصلاح شود گفت: راهدار نباید بدون هیچ برنامه‌ای در جاده‌ها حضور یابد بلکه باید هرصبح با یک برنامه فعالیت‌های خود را آغاز کند و ابزار کاری به روزی داشته باشد.

او تاکید کرد: با مدیران و کارگرانی که نتوانند اقدامات طرح ارتقای کیفیت را انجام دهند برخورد خواهیم کرد و در حال حاضر شاهد حضور چشمگیر نیروهای راهدار و مدیرانی هستیم که به این موضوعات هیچ توجهی نمی‌کنند.

اکبری بیان کرد : سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قصد دارد از طریق آموزش  تمامی نیروها بتواند وضعیت کنونی را تغییر و اصلاح کند.

او با اشاره به اینکه گشت‌های راهداری بی هدف و بی برنامه با تشریفات در جاده‌های کشور حضور دارند گفت: گشت‌های راهداری باید با برنامه دقیق با ماشین‌های مخصوص خود در جاده‌ها حضور داشته باشند سازمان راهداری از این پس هر روز و به صورت مداوم از گشت‌های راهداری گزارشات دقیق و به روز دریافت خواهد کرد.

اکبری در ادامه به طرح واکنش سریع اشاره کرد و گفت: راهداران بلافاصله باید به موضوعات و مشکلاتی که توسط مردم، مسافران و مدیران مطرح می‌شود رسیدگی کنند و بعد از این هیچ تاخیری از سوی راهداران پذیرفته نیست.

به طور مثال باید تمامی چاله‌ها در جاده‌های شریانی ظرف یک ساعت و در راه‌های روستایی ظرف ۴ ساعت برطرف شود همچنین گاردیل‌ها، حفاظ ها و تابلوهای آسیب دیده و پاکسازی سطوح هم باید ظرف یک ساعت انجام شود.

او ادامه داد: در طرح واکنش سریع هر حادثه که در جاده‌ها رخ می‌دهد باید ظرف یک ساعت نیروهای راهدار در محل حضور داشته باشند و با توجه به آن که سیستم پاسخگویی در استان‌ها راه اندازی شده هیچ تاخیری از سوی نیروهای راهداری در این بخش پذیرفته نیست.

اکبری با بیان اینکه تمیز کردن جاده‌ها از عناصر زشت و زائد باید به صورت کامل انجام شود گفت: باید منظر و معماری جاده‌ها بعد از اجرای این طرح شکل زیبا به خود بگیرد.

معاون سازمان راهداری با اشاره یه اینکه بازرسی پل‌ها و آبراهه‌ها باید به صورت مداوم انجام شود گفت: در سیل دو سال اخیر به دلیل آنکه وضعیت پل‌های کوچک فراموش شده بود ما شاهد وقوع حادثه‌های بسیار زیادی بودیم اما در حال حاضر باید وضعیت پل‌ها و راه‌ها به صورت مداوم بررسی شود و هیچ بی تدبیری از سوی مدیران استانی در جاده‌ها پذیرفته نیست.

او با اشاره به اینکه یک سال به صورت مستمر این موضوعات را پیگیری خواهیم کرد گفت: معاونت راهداری به دنبال آن است که وضعیت راهداری را از حالت کنونی خارج کند و امیدواریم با انجام آموزش‌های میدانی شاهد بهبود وضعیت کنونی جاده‌ها باشیم.

اکبری ادامه داد: متاسفانه متولی آموزش راهداری در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وجود ندارد و آموزش تمامی نیروهای راهداری یک کار بسیار سخت و دشواری است اما سعی داریم با آموزش و همچین اجرای مکانیزم‌های تشویقی بتوانیم این طرح را به خوبی و به درستی اجرا کنیم.

معاون سازمان راهداری همچنین به طرح توانمندسازی در حوزه راهداری هم اشاره کرد و گفت : سعی داریم از ظرفیت کارگران و مدیران در تمامی بخش‌ها استفاده کنیم و با ایجاد گروه در قالب اتاق فکر این اقدامات را انجام دهیم.

معاون راهداری سازمان راهداری در ادامه به ساخت پل در منطقه بشاگرد ظرف چند ماه اشاره کرد و گفت: بشاگرد محروم ترین نقطه ایران است که در شمال شرقی استان هرمزگان قرار دارد به طوری که وضعیت برخورداری از راه‌های روستایی در این منطقه زیر ۱۰ درصد است‌.

اکبری توضیح داد: ۲۰۰ کیلومتر ساخت راه روستایی توسط ادارات راهداری شهرستان استان هرمزگان آغاز شده که قصد داریم ظرف یک سال آینده راه‌های مسدود شده در این منطقه را بازگشایی کنیم.

افتتاح پل اصلی به طول ۶۰ متر در منطقه بشاگرد

معاون سازمان راهداری اظهار کرد: در منطقه بشاگرد جاده‌ای وجود دارد که هرمزگان را به استان سیستان و بلوچستان متصل می‌کند و با توجه به آنکه این جاده از رودخانه جگین عبور می‌کند با کوچکترین بارش باران، این جاده چند روز و یا چند هفته مسدود می‌شد بنابراین مردم این منطقه به صورت مداوم درخواست ساخت یک پل در این منطقه را داشتند.

او تصریح کرد: در دی ماه سال گذشته با سفر وزیر راه و شهرسازی به این منطقه مراحل ساخت این پل آغاز شد و در ابتدا با قرار دادن یک پل لوله‌ای به صورت موقت سعی کردیم بخشی از مشکلات این منطقه را برطرف کنیم اما هفته گذشته پل اصلی به طول ۶۰ متر افتتاح شد و هم اکنون وضعیت عبور و مرور در این منطقه به صورت مداوم برقرار شد.

او تاکید کرد: هزینه ساخت این پل سه میلیارد تومان برآورد شده و به گفته وزیر راه و شهرسازی ساخت این پل یک کار جهادی و انقلابی بوده که پس از چهل سال در این منطقه انجام شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت راه ها ارتقای کیفیت حمل و نقل معاون سازمان راهداری نیروهای راهدار جاده های کشور صورت مداوم ارتقای کیفیت جاده ها جاده ای یک ساعت راه ها ظرف یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۲۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، براساس بیانیه دولت منطقه ماژووا در استان گوانگ‌دونگ واقع در جنوب چین، شمار قربانیان فروریختن بخشی از یک بزرگراه در این منطقه، به ۲۴ نفر افزایش یافته است.

براساس اعلام مقامات، پس از فرونشست بخشی از این بزرگراه به طول ۵۸.۷ متر، ۱۸ خودرو به چاله سقوط کردند. بخش‌هایی از استان گوانگ‌دونگ در دو هفته اخیر، تحت تاثیر بارندگی‌، سیل و تگرگ بی‌سابقه بوده‌اند.

به گفته شاهدان عینی، آنها پس از عبور از بخشی از اتوبان پیش از فروریختن، صدایی بلند شنیده و سپس چند متر پشت سرشان چاله‌ای بزرگ دیده‌اند.

کد خبر 6094332

دیگر خبرها

  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی