Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@04:05:27 GMT

ایجاد 10 هزار و 500 شغل جدید برکت در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۲۶۹۸

ایجاد 10 هزار و 500 شغل جدید برکت در خراسان جنوبی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امیرحسین مدنی در حاشیه بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی و پروژه‌های عمرانی برکت در شهرستان نهبندان با اعلام این خبر افزود: بنیاد برکت امسال راه‌اندازی 3500 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان خراسان جنوبی هدف‌گذاری کرده است که ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی برای 10 هزار و 500 نفر را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، 424 روستا و 11 شهرستان نهبندان، سربیشه، بیرجند، درمیان، خوسف، طبس، قائنات، زیرکوه، بشرویه، فردوس و سرایان در استان خراسان جنوبی تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی و عمرانی این بنیاد قرار دارند.
مدنی با اشاره به فعالیت 28 مجری و تسهیل‌گر در استان خراسان جنوبی گفت: تا به امروز 1470 طرح اشتغال‌زایی برکت در مناطق محروم استان به بهره‌برداری رسیده که باعث فراهم آمدن 4410 شغل مستقیم و غیرمستقیم شده است.
وی اعتبار صرف شده برای 4410 شغل برکت در سال گذشته را 1437 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: همچنین 1259 طرح اشتغال‌زایی دیگر در استان خراسان جنوبی در شرف راه‌اندازی است.
مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح اقدامات این بنیاد در شهرستان نهبندان نیز گفت: 6 مجری و تسهیل‌گر بنیاد تا به امروز 400 طرح اشتغال‌زایی در نهبندان را با اعتباری بالغ بر 392 میلیارد ریال به طور کامل عملیاتی کرده‌اند که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای 1200 متقاضی شده است.


مدنی افزود: همچنین برای سال جاری نیز ایجاد 580 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در نهبندان هدف‌گذاری شده است که راه‌اندازی نزدیک به 1750 شغل را به دنبال خواهد داشت.
وی درباره طرح‌های عمرانی و زیربنایی برکت در شهرستان نهبندان هم توضیح داد: 60 پروژه شامل 29 مدرسه، 7 مرکز فرهنگی مذهبی، 4 مرکز بهداشتی درمانی، 16 طرح آب‌رسانی، 3 طرح راه‌سازی و یک مجموعه ورزشی در نهبندان با اعتباری بالغ بر 146 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده یا در حال ساخت است.
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: شهرستان نهبندان از جمله مناطق محروم و کم‌تر برخوردار استان خراسان جنوبی به‌شمار می‌رود و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، عمرانی و عمومی در این شهرستان مرزی و محروم، نقش مهم و مؤثری را در محرومیت‌زدایی از این منطقه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان آن ایفا کرده است.
مدنی با اشاره به دیدارش با محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: در این جلسه، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد برکت و روند پیشرفت طرح‌های اشتغال‌زایی و زیربنایی بنیاد در استان ارائه شد. استاندار نیز ضمن قدردانی از این اقدامات، بر همکاری و همراهی تمامی داستگاه‌های اجرایی استان با بنیاد تاکید کرد.
گفتنی است، بازدید از مراحل احداث مدرسه 12 کلاسه شهید بصیری‌پور در بیرجند، قنوات مرمت شده و مسجد در حال احداث روستای مود، جلسه با فرماندار نهبندان و دیدار و گفت‌وگو با مجری و تسهیل‌گران اشتغال‌زایی استان از دیگر برنامه‌های سفر مدیرعامل بنیاد برکت به خراسان جنوبی بود.

انتهای پیام/

20 / 20 امیرحسین مدنی بنیاد برکت اشتغالزایی مدیرعامل بنیاد برکت راه‌اندازی 10 هزار و 500 شغل جدید طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بنیاد برکت اشتغالزایی مدیرعامل بنیاد برکت طرح اشتغال زایی اجتماع محور استان خراسان جنوبی مدیرعامل بنیاد برکت شهرستان نهبندان طرح اشتغال زایی اشتغال زایی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی انجام شده عمده مشکل واحدهای صنعتی در استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است، اضافه کرد: در همین راستا مشکل ۱۵ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۸۲۵ نفر حل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ تولیدات صنعتی جایگاه خوبی در کشور دارد، اضافه کرد: در حال حاضر تولیدات استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود.

گلشنی‌منفرد افزود: از این تعداد، ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است و در سال‌جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

وی افزود: سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

کد خبر 747651

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی