Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو گفت: واگذاری بدون قید و شرط هپکو به ایمیدرو راه‌اندازی تولید و امنیت شغلی کارگران را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، گویا داستان هپکو تمامی ندارد و ترس و دلهره از آینده نامعلوم این شرکت باید همراه همیشگی کارگران و دلسوزان این ابرصنعت عظیم ایران و استان مرکزی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارها و بارها طی سال‌های اخیر رسانه‌ها از وضعیت بغرنج این شرکت اخبار و گزارش‌ها و یادداشت‌های متعددی از زبان کارگران، مهندسان و پرسنل و حتی کارشناسان، دلسوزان و مسوولان استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان منتشر کردند، اخبار و گزارش‌هایی که گویا گوش شنوایی برای شنیدن و چشم بینایی برای خواندن آنها نبود.

 بیش از یک دهه است که کارگران هپکو چپاول شدن سرمایه‌های این شرکت را فریاد زدند، از واگذاری‌های مُفت گفتند، از سرمایه‌های به یغما رفته، اموال به حراج گذاشته شده،  کارگران بیکار شده، تولیدات متوقف شده، بدهی‌های میلیاردی و از خواب‌هایی که لاشخورها و کفتارها برای این شرکت دیدند.

قصه هپکو مثنوی 70 منی است که دیگر حتی نوزادان خفته در گهواره‌ها و پیران آرامیده در گورها بند بند آن را ز برمی‌خوانند

قصه هپکو مثنوی 70 منی است که دیگر حتی نوزادان خفته در گهواره‌ها و پیران آرامیده در گورها بند بند آن را ز بر می‌خوانند.

همین هفته گذشته بود که اخبار ضد و نقیضی درباره واگذاری شرکت هپکو به ایمیدرو دهان به دهان چرخید و در نهایت توسط مسوولان ذی‌ربط تایید شد، اخباری که چند روز از انتشار آن سپری نشده بلافاصله از حقایق تلخ دیگری پرده برداشت و آنهم «واگذاری عظیم‌ترین تولیدکننده ماشین آلات راهسازی خاورمیانه ـ بدون هیچ پیش شرطی ـ به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران» بود که همچون زلزله‌ای افکار نگران و لرزان کارگران این شرکت را فرو ریخت و خانه دل آنان را ویران کرد.

«واگذاری بدون هیچ پیش شرطی» یعنی روز از نو روزی از نو! یعنی سال‌ها دویدن، فریاد زدن، اعتراض کردن،کتک خوردن، زندانی کشیدن، گرسنگی کشیدن و از همه این‌ها گذشته تهمت‌ها تحمل کردن هیچِ هیچ 


کارگرانی که این سال‌ها نگران اخراج‌ها، فروش اموال و بر زمین زدن شرکت بودند، باید بازهم با نگرانی سر بر بالین گذاشته و ‌شب‌های سیاه را با دلهره و نگرانی روز کنند تا مبادا شود آنچه نباید.

«واگذاری بدون هیچ پیش شرطی» یعنی روز از نو روزی از نو! یعنی سال‌ها دویدن، فریاد زدن، اعتراض کردن،کتک خوردن، زندانی کشیدن، گرسنگی کشیدن و از همه این‌ها گذشته تهمت‌ها تحمل کردن هیچِ هیچ.

عضو شورای اسلامی کار هپکو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک می‌گوید:  واگذاری بدون قید و شرط هپکو به ایمیدرو موجی از نگرانی در مورد آینده این شرکت را در بین کارگرانی که سال‌ها برای این صنعت  خون دل خوردند، رقم زده است چرا که این نوع واگذاری هیچ تعهدی برای ایمیدرو ایجاد نمی‌کند.

ابوالفضل رنجبر افزود: یکی از خواسته‌های اصلی کارگران که همواره بر آن پافشاری دارند، حسابرسی ویژه از شرکت است که از این طریق اموال به یغما رفته به شرکت بازگردانده شده و رونق از سر گرفته شود.

وی تصریح کرد: در این واگذاری بدون هیچ قید و شرط چه کسی امنیت شغلی کارگران را تضمین  می‌کند؟ چه تضمینی وجود دارد که ایمیدرو  فروش اموال و دارایی‌های هپکو  را در سر نپروراند و سیاست تعدیل نیرو را در پیش نگیرد.

خواهش داریم به مسئله حسابرسی ویژه از هپکو ورود کنید

عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو  عدم تعدیل نیرو، جذب نیروهای جدید به جای نیروهای بازنشسته،  عدم فروش دارایی‌ها و اموال هپکو را خواسته اصلی کارگران از شرکت ایمیدرو برشمرد و ادامه داد: برای چندین بار از مسوولان سازمان بازرسی و قوه‌قضاییه خواهش داریم به مسئله حسابرسی ویژه از هپکو ورود کنند و یک بار برای همیشه این شرکت را نجات دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس هپکو به ایمیدرو حسابرسی ویژه واگذاری بدون قید و شرط بدون هیچ سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

 در این مراسم که در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد به صورت نمادین چند فقره از قرارداد‌های واگذاری قطعات مسکونی در این شهر  اهدا شد.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در  آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگر مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی مسکن زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته پس از انجام فرآیند اداری در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگران واجد شرایط نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.
 
 سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدام ابتکاری در سطح استان بود مصوبه پنجمین جلسه کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی ۷ هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.
 
وی یادآوری کرد: حدود ۲۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از ۵۵۰۰ ایثارگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.
 
سلمانی یادآوری کرد: در سنوات گذشته مجموعاً نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شدند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان تامین مسکن همه ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏
  • انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است
  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند