Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حسین زادگان روز شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با استانداری لوری ارمنستان اظهارداشت: ارتباط مازندران با ارمنستان نیازمند ورود به لایه های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی است تا شاهد تعاملات گسترده تری باشیم.

وی تاکید کرد: مردم مازندران و استان لوری به نمایندگی از ۲ کشور ایران و ارمنستان باید با یکدیگر اشنا شوند و در این زمینه بازدیدهای رسانه ای ۲ استان می تواند قدمی موثر برای شناسایی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران خواستار تقویت ارتباطات گردشگری و تبادل دانشجو شد و گفت: مازندران و ارمنستان داشته های عمیق فرهنگی و علمی برای تبادل در اختیار دارند.

حسین زادگان تعاملات اداری را زمینه ارتباطات گسترده تر عنوان کرد و افزود: برای مازندران سطح کنونی ارتباطات با کشور همسایه رضایت بخش نیست و به نظر ما ظرفیت اقتصادی و اجتماعی ۲ استان بیش از شرایط کنونی است.

وی همچنین به توانایی استان جهت تامین نیازهای استان لوری و دیگر استان های ارمنستان اشاره کرد و گفت: مازندران امادگی دارد علاوه بر صادرات کنونی ، اقلام جدید مانند تولیدات شیلاتی ، صنایع دستی و دیگر تولیدات صنعتی را به سبد صادراتی خود به ارمنستان اضافه کند.

استاندار مازندران با اشاره به پیشرفت ارمنستان در زمینه کاهش فساد اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار گفت که ما مایل به استفاده از این تجربیات هستیم.

ارمنستان موانع تجاری را بردارد

حسین زادگان با تاکید بر علاقه مندی تجار مازندرانی برای صادرات و واردات میان ۲ استان افزود: متاسفانه برخی موانع مانع از انعطاف پذیری و فعالیت موثرتر تجار می شود.

وی سختگیری های بیش از حد و زمان بر محصولات صادراتی تجار مازندرانی در گمرکات ارمنستان را یکی از موانع ارتباطات تجاری عنوان کرد و خواستار تسهیل در این زمینه شد.

استاندار مازندران همچنین خواستار شرایط تضمینی برای سرمایه گذاری تجار مازندرانی در ارمنستان شد و گفت: مشابه این مسئله در صندوق ضمانت توسعه صادرات کشور است که ریسک سرمایه گذاری را برای تجار کاهش می دهد.

علاوه بر این تمایل به پرواز مستقیم میان مازندران و استان های ارمنستان ، سرمایه گذاری در بنادر مازندران و تسهیل در ایجاد بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی مازندران در استان لوری از دیگر محورهای گفت و گو استاندار مازندران با استاندار لوری ارمنستان بود.

آبان سال گذشته مازندران میزبان استاندار لوری ارمنستان بود.به منظور توسعه و تعمیق مناسبات و مراودات اقتصادی و تجاری استان‌های مازندران و لوری ارمنستان، احمد حسین‌زادگان و آندره قوکاسیان با هدف ارتقای توسعه  دستاوردهای فرهنگی، توانمند سازی روابط در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی ، بازرگانی ، گردشگری و دیگر موارد تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

استان مازندران آمادگی خود را جهت تامین انواع محصولات کشاورزی و باغی، مواد پروتئنی ، فرآورده‌های لبنی وگیاهان دارویی آن جمهوری را اعلام کرد.

این یادداشت تفاهم شامل یک مقدمه و هفت بند در ۲ نسخه به زبان‌های فارسی و انگلیسی با اعتبار حقوقی یکسان به امضاء طرف ها رسیده است.

برچسب‌ها مازندران تجارت سرمایه گذاری ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران تجارت سرمایه گذاری ارمنستان مازندران تجارت سرمایه گذاری ارمنستان استاندار مازندران لوری ارمنستان سرمایه گذاری حسین زادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم

100 تاجر افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی با بازارهای بین المللی حضور داشتند.

این تاجران برای معرفی ظرفیت های افغانستان در زمینه های معدن و کشاورزی و انعقاد قرار داد با تجار و سرمایه گذارن ایرانی رایزنی کردند.

در این نمایشگاه تجار ایرانی و افغانستانی در حوزه های مختلف تجاری رایزنی و راه های مختلف صادرات و واردات را بررسی کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • بازدید استاندار مازندران از ورزشگاه ماهفروجک ساری
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش مازندران افزایش پیدا کند
  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم