Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در واکنش به گزارشی از وضعیت کرونا در جنوب استان کرمان، پیشنهاد ایجاد نقاهتگاه با استفاده از ظرفیت معین اقتصادی جیرفت را مطرح کرد و گفت: هیچ نقاهتگاهی در جنوب استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر اصغر مکارم، شنبه(۱۷ خرداد)در ارتباط ویدیو کنفرانس با ستاداستانی مقابله با کرونا با بیان اینکه تقریبا" از حدود یکماه قبل آمار مبتلایان سیر صعودی دارد و ۷۰ درصد موارد سرپایی است؛ گفت: اما با توجه به افزایش مبتلایان ممکن است امکانات و اقدامات بهداشت و درمان پاسخگوی سرریز این افراد به بخش های بستری و آی سی یو نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه بیشترین آمار مبتلایان مربوط به قلعه گنج است؛ با ابراز تأسف اظهار داشت: اخیراً مجلس عروسی با ۸۰۰ نفر در قلعه گنج برگزار شد که مطمئناً باعث انتشار ویروس است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه ما در حوزه بهداشت و درمان نهایت تلاش را کردیم و آمادگی هم داریم هر کمکی که بتوانیم انجام دهیم؛ اما ۳۰ درصد کار مربوط به ما و ۷۰ درصد مربوط به بقیه دستگاه ها و مردم است و با توجه به شرایطی که در جنوب و همجواری با هرمزگان و سیستان داریم، ممکن است وضعیت در جنوب استان قرمز شود.

 

 

دکتر مکارم با پیشنهاداتی به منظور جلوگیری از طغیان بیماری در جنوب کرمان تأکید کرد: تردد از محورهای سیستان و هرمزگان باید فعلاً بسته و در ورودی شهرها تب سنجی انحام و سم پاشی توسط شهرداری برای مناطق پرتردد  و پاساژهای سربسته انجام و تولید ماسک توسط گروه های جهادی انجام شود و در کنار آن باید مردم را تشویق به دوخت ماسک پارچه ای کرد.

 

 


وی با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر ۱۵ مرگ ناشی از کویید ۱۹ داشتیم که گرچه بیماری زمینه ای داشتند اما قرار نیست همه بیماران زمینه ای فوت کنند‌؛ از ایجاد تجمعاتی برای ثبت نام سهام عدالت، دریافت سیمکارت وام معیشتی و...انتقاد کرد و با تأکید بر اینکه استفاده از ماسک باید اجباری شود؛ افزود: برای نقاهتگاه باید فکری کرد.
 

 

 

حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به اظهارات دکتر مکارم، پیشنهاد ایجاد نقاهتگاه با استفاده از ظرفیت معین اقتصادی جیرفت را مطرح کرد و افزود:  هیچ نقاهتگاهی در جنوب وجود ندارد.

 

 

وی همچنین بر لزم استفاده از ظرفیت بسیج و نیروی انتظامی برای کنترل مبادی های ورودی تأکید کرد و گفت: فرماندار جیرفت یا نماینده ای از استاندار و در صورت لزوم از علوم پزشکی در منطقه جنوب مستقر باشد‌.

 





 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: دکتر مکارم نقاهتگاه جیرفت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد

سعید شاهرخی گفت: کارشناسان مربوطه به بررسی دقیق موضوع می‌پردازند تا هرگونه تجاوز احتمالی به حریم منطقه تاریخی موجود در آنجا مشخص شود.

وی با بیان اینکه باید کل طرح و نقشه را ارائه کنند و دقیق مشخص شود که در چه قسمتی می‌خواهند کار ساخت انجام دهند افزود: نیاز به هماهنگی اولیه با میراث فرهنگی داشت که اتفاق نیافتاده بود و امیدواریم این همکاری رخ دهد.

شاهرخی در پاسخ به اینکه مکان یابی به چه صورت انجام شده است و چرا تا این حد به محدوده شهر قدیم نزدیک است گفت: بسیاری از محدوده‌های شهر قدیم قبلا تصرف شده و جیرفت سرزمینی است که نقاط زیادی از آن می‌تواند به عنوان محلی تاریخی دیده شود.

وی افزود: البته محدودیت‌هایی در شهرسازی جیرفت وجود دارد از جمله اینکه از نقاط مختلف به رودخانه‌های فصلی می‌خورد.

شاهرخی اضافه کرد: کار‌های قانونی اولیه در این مورد انجام شده بود، کارشناسان میراث هم بررسی کرده بودند و مجوز صادر شده و شورای عالی مسکن و شهرسازی هم آن را تایید کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان یادآور شد: موافقت هم مشروط به این صورت گرفته که در هر زمان از اجرای کار اگر هر گونه شی تاریخی مشاهده شود یا به محدوده ورود شود از کار جلوگیری می‌شود.

شهر قدیم‌جیرفت آثاری تاریخی از معماری دوران اسلامی است که در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز