Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدابخش توکلی معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   اظهارداشت: لازم به ذکر است که بحث خرید حمایتی با هدف جلوگیری از زیان‌ها و خسارات مالی کشاورزی استان اصفهان در حوزه برداشت محصولات زراعی از سوی سازمان تعاون روستایی در دستور کار قرارگرفته و این طرح قرار است در خصوص برداشت محصول گوجه فرنگی در اراضی کشاورزی استان در سال جدید اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: استان اصفهان در حوزه کشت محصول گوجه فرنگی رتبه دوم را در کشور داراست و در حال حاضر بیش از هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع این استان تحت عنوان کشت گوجه فرنگی قرار دارد و همچنین پیش بینی می‌شود حدود ۵۳ هزار تن محصول گوجه فرنگی از این اراضی طی مرداد ماه سال جاری در مرحله برداشت برسد.

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان ادامه داد: قیمت مصوب دستگاه‌های اجرایی برای خرید حمایتی محصولات کشاورزان استان اصفهان در سال جدید مانند مشابه سال گذشته ۱۰۰ تومان مقرر شده است.

توکلی افزود: در انجام طرح خرید حمایتی توانستیم در سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی مزارع کشاورزی استان اصفهان را از کشاورزان خریداری کنیم.

او اضافه کرد: خوشبختانه خرید حمایتی گوجه فرنگی از سوی کشاورزان استان اصفهان توانسته باعث برطرف سازی مشکلات کمبود گوجه فرنگی و رونق کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی استان اصفهان را فراهم آورد.

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: تاکنون تمامی کشاورزان استان اصفهان از سوی سازمان تعاون روستایی تحت پوشش طرح خرید حمایتی قرار گرفته اند.

توکلی ادامه داد: در حال حاضر بیش از هزار نفر بهره بردار در حوزه برداشت گوجه فرنگی در استان اصفهان ورود پیدا کرده اند.

او یاد آور شد: سازمان تعاون روستایی استان اصفهان برای جبران خسارات مالی محصولات کشاورزان در زمینه‌های مختلف دیگری همچون کشت سیب زمینی و پیاز هم ورود یافته و اقدامات موثری را انجام داده است.   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان تعاون روستایی محصول گوجه فرنگی محصولات زراعی خرید حمایتی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان استان اصفهان خرید حمایتی گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران