Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت: وظیفه معین‌های اقتصادی ارائه آموزش‌های حوزه کسب و کار، تسهیل امر سرمایه‌گذاری و توانمندسازی مردم در مناطق شهری و روستایی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشتخوار، علیرضا رزم حسینی ظهر امروز در جلسه ویدئوکنفرانس با استاندار خراسان رضوی در خصوص فعالیت معین‌های اقتصادی رشتخوار اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای معین‌های اقتصادی این شهرستان، همگرایی اضلاع مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با رویکرد تسهیل‌گری است، به طوری که امام جمعه، فرماندار، دادگستری و سرمایه‌داران بخش خصوصی همگرا و همیار شدند تا فعالیت‌های بخش خصوصی را توسعه بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر توجه معین‌ها، به امر ایجاد اشتغال پایدار و توسعه فرهنگی شهرستان اشاره کرد و گفت: حضور و پیگیری فرماندار از طریق شرکت ایمیدرو در تهران نسبت به همکاری و همراهی اجرای طرح عمران و آبادانی اقدام شود.

وی بیان کرد: وظیفه معین‌های اقتصادی ارائه آموزش‌های حوزه کسب و کار، تسهیل امر سرمایه‌گذاری و توانمندسازی مردم در مناطق شهری و روستایی است که تاکنون ۳۴ تفاهم‌نامه معین اقتصادی در خراسان رضوی منعقد شده است.

رتبه اول تا پنجم رشتخوار از نظر معین‌های اقتصادی در خراسان رضوی

در ادامه دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: رشتخوار بین رتبه اول تا پنجم معین‌های اقتصادی خراسان رضوی قرار دارد و نگاه امروز مسؤولان در استان و شهرستان، اقتصادی و فرهنگی است.

علی اکبر لبافی بیان کرد: براساس ارزیابی انجام شده پنج شهرستان درگز، رشتخوار، بینالود، تربت حیدریه و سبزوار بهترین عملکرد را به عنوان معین اقتصادی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: در مجموع تاکنون ۶۲۴ پروژه کسب و کار توسط ۴۹ معین در ۲۶ شهرستان در سامانه ثبت شده است.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ادامه داد: زمانی که مردم محور اصلی فعالیت‌های اقتصادی در هر منطقه باشند حساسیت بیشتری نسبت به خروجی فعالیت‌ها دارند و نتیجه کار سودمندتر است. 

لبافی اضافه کرد: سازوکار جدید اقتصادی در این شهرستان سبب احیای صنایع و رفع موانع کشاورزی و توسعه مشاغل خانگی می‌شود.

۲۴ تفاهم‌نامه با ۳۳۰ میلیارد تومان در دستور قرار گرفته است 

فرماندار رشتخوار نیز در ادامه این جلسه گفت: ۲۴ تفاهم‌نامه با ۳۳۰ میلیارد تومان از طریق معین‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

خالقداد عرب ادامه داد: اجرای طرح ابتکاری استانداری خراسان رضوی با عنوان مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی و بهره‌گیری از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به عنوان تسهیل‌گر برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌ها نویدبخش پویایی در رشتخوار شده است.

وی گفت: مجتمع سنگان از توابع خواف است که این مجتمع وابسته به سازمان توسعه و نوسازی معادن ایمیدرو بوده، رشتخوار ظرفیت‌های زیادی برای توسعه اقتصادی دارد.

فرماندار رشتخوار تصریح کرد: برنامه‌ریزی معین اقتصادی برای توسعه رشتخوار و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های آن حول سه محور کشاورزی، دامپروری و صنعت متمرکز است.

عرب افزود: ۸۵ درصد جمعیت رشتخوار را روستاییان تشکیل داده‌اند، همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیکار در رشتخوار هستند که با اجرایی شدن مجتمع‌های فولاد امید نور و مجتمع فولاد رشتخوار همراه با جذب این افراد بیکار بیشتر مشکلات شهرستان حل می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات رشتخوار را تخصیص سهمیه آب صنعتی در این شهرستان دانست و افزود: امیدواریم با همکاری و همراهی امور آب منطقه‌ای خراسان رضوی این مشکل حل شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی علیرضا رزم حسینی رشتخوار فرماندار رشتخوار معین های اقتصادی خراسان رضوی کسب و کار معین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خراسان رضوی در سفر به شهرستان رشتخوار، ضمن بازدید از پروژه اشتغال و یکی از مراکز نیکوکاری بر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در سفر به شهرستان رشتخوار ضمن دیدار با امام جمعه و فرماندار، از یک طرح اشتغال، مرکز نیکوکاری و منزل مددجویی بازدید کرد.

وی با ارائه گزارش عملکرد کمیته امداد استان در دیدار با امام جمعه و فرماندار گفت: توانمندسازی مددجویان از اهداف اصلی کمیته امداد است و خط و راه ما بیانات مقام‌معظم رهبری است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد هستند، افزود: لازم است مراکز در کمک به نیازمندان هم‌افزایی بیشتری با کمیته امداد داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است، نیازمند یاری فرمانداری در بحث اشتغال و مسکن مددجویان و همکاری بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات هستیم.

وی در دیدار با امام جمعه شهرستان درخواست کرد امامان جمعه در شهرستان‌ها در کارهای فرهنگی با کمیته امداد همکاری بیشتری داشته باشند.

در ادامه محمد عباسی، رئیس کمیته امداد شهرستان رشتخوار گزارشی از عملکرد این اداره در شهرستان و مشکلات و موانع موجود ارائه کرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد