Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با یادآوری تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان و پزشکی استان برای مقابله با بیماری و قدردانی از آنان، بر لزوم استمرار آگاهی بخشی به مردم برای رعایت بهداشت فردی و اجتماعی تاکید و اظهار کرد: تلاشگران عرصه سلامت، فعالیت‌های چند ماهه و دشواری را پشت سر گذاشته اند و باید همکاری‌ها با آنان استمرار یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در کنار اهمیت رعایت اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همه مردم، اطلاع رسانی شایسته و موثر به ویژه استفاده از ظرفیت فضای مجازی در جلب مشارکت و همکاری بیشتر مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری ضروری است.

نماینده عالی دولت در گیلان اعمال موثر نظارت‌ها و مراقبت‌های مسئولان در اجرای دستورالعمل‌های مصوب را امری مهم خواند که کارگروه مربوطه باید همچنان نسبت به این امر اهتمام جدی بورزد.

زارع با اشاره به حضور هموطنان در مناطق گردشگری استان در هفته گذشته گفت: به تکرار یادآور می‌شوم لازم است مردم بدانند چنانچه در هر بخشی هشدار‌ها در خصوص ضرورت رعایت دستورالعمل‌ها و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی جدی گرفته نشود، سلامت مردم مورد تهدید قرار می‌گیرد لذا بایستی نظارت‌ها به صورت مستمر ادامه یابد و درصورت بروز تخلف، برخورد قاطع قانونی اعمال شود.

او با قدردانی از تلاش‌های مستمر رسانه‌ها ادامه داد: در این بخش نیز نیازمند آگاهی بخشی رسانه‌ها هستیم تا به مردم یادآور شوند همچنان باید توصیه‌های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند.

استاندار گیلان گفت: همچون جلسه گذشته ستاد استانی کرونا، امروز هم خاطرنشان می‌کنم باید به این باور برسیم که سبک زندگی خود را با کرونا سازگار کنیم، زیرا به اذعان کارشناسان حوزه بهداشت؛ فعلاً درمانی برای این بیماری کشف نشده و تنها راه مبارزه با آن رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و استفاده از ماسک و دیگر ملزومات بهداشتی و به بیان بهتر؛ رعایت دقیق بهداشت فردی و اجتماعی است.

زارع اظهار داشت: تجربه موفق گیلان در مهار نسبی بیماری، گویای همکاری آحاد مردم در رعایت قوانین و مقررات بهداشتی است و امروز نیز همچون گذشته باید موارد بهداشتی رعایت شود.

او با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، بخش اعظمی از محدودیت‌های پیشین برداشته و از جمله روز گذشته در ۲۱ شهر گیلان نماز جمعه اقامه شد؛ افزود: از ابتدای تیر ماه در تمامی مناطق زرد نیز همانند مناطق سفید، نماز جمعه برگزار می‌شود که با این وجود تأکید مداوم ما، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، زیرا این مهم؛ به حفظ سلامت شهروندان، افزایش روحیه و توان کادر درمانی و دچار نشدن آنان به شرایط فرسایشی و نیز جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا می‌انجامد.

نماینده عالی دولت در گیلان به بازگشایی مهد‌های کودک از ۲۴ خردادماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا اشاره و اضافه کرد: بر اساس مصوبات جلسه امروز این ستاد کلاس‌های آموزشی تابستانی از تاریخ ذکر شده البته با در نظر داشتن توصیه‌های مراقبتی، بازگشایی و تور‌های مسافرتی داخلی نیز با رعایت دستورالعمل‌ها ازسرگیری می‌شوند.
زارع از برگزاری کنسرت‌ها و همچین بازگشایی سینما‌ها با رعایت موازین بهداشتی و استفاده ۵۰ درصدی از ظرفیت‌های آن‌ها از اول تیر ماه خبر داد و گفت: بر اساس تصمیمات امروز ستاد ملی مدیریت کرونا محدودیت حضور مردم بر مزار متوفیان نیز برداشته شده و از این تاریخ، افراد می‌توانند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در این اماکن حضور یابند.

او همچنین بر لزوم نظارت مستمر بر واحد‌ها و اصناف مختلف در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز بررسی شیوه عرضه اقلام بهداشتی تاکید کرد و افزود: واگذاری اختیارات لازم به معاونت غذا و دارو در خصوص چگونگی توزیع مواد ضدعفونی و ملزومات بهداشتی اقدامی مطلوب در جهت مدیریت این بخش است.

استاندار با ابراز خرسندی از رونمایی محصولات دو کارخانه بومی تولید ماسک و دستکش در استان بیان داشت: افزایش ظرفیت تولید داخلی در این بخش، ارزشمند و لازم است دستورالعمل‌ها و تصمیمات ستاد مدیریت کرونا در بخش نظارت به درستی اجرا شود.

زارع به موضوع اخذ شهریه از دانش آموزان و دانشجویان و لزوم تناسب بین خدمات و وجه دریافتی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از مراکز آموزش عالی بخشی از خدمات آموزشی در فضای مجازی به صورت مستمر انجام شده، اما در خصوص آن دسته از خدمات که به اجرا نرسیده، باید بحث و بررسی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس فاصله گذاری اجتماعی دستورالعمل های بهداشتی دستورالعمل ها مدیریت کرونا فاصله گذاری بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود

بهزاد ولی‌زاده با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگارهای الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، افزود: تمام این سیگارها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، گفت: موضوع خطرات سیگارهای الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح و مقرر شد ستاد برنامه ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان های ذیربط انجام دهد. 

ولی‌زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگارهای الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار دو وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم

وی درباره برخی از تقاضاها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگارهای الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگارهای الکترونیک صورت گرفته اما تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگارها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیک نمی‌رود؛ چرا که مضرات این سیگارها شناخته شده است.

ولی‌زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت سمی بودن و سرطان‌زا بودن مواد سیگارهای الکترونیک گزارش داده است؛ همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است. افرادی که با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفته و هشدارهای داده شده، نسبت به مصرف این سیگارها اقدام می‌کنند، با اراده خود از مواجهه با خطرات این محصولات آسیب‌رسان استقبال می‌کنند.

اعتیاد جوانان؛ هدف صنایع دخانی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگارهای الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کند و در ارتباط با مصرف این کالاها باید تجدید نظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند. 

گزارش تخلف فروش سیگارهای الکترونیک به ۱۹۰

وی با بیان اینکه سیگارهای الکتروینک جزو موارد قاچاق هستند، ادامه داد: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیک را گزارش کنند

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است