Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیلا شقاقی، روانشناس بالینی در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آموزش به کودکان برای مقابله با اتفاقات طبیعی روزمره زندگی اظهار کرد: بسیاری از مدارس و مهد کودک‌ها طرح آموزش‌های لازم درباره وقوع زلزله را با بازی همراه با برنامه‌های تفریحی و شاد به بچه‌ها آموزش داده تا با این روش اضطراب را از آنها دور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترساندن کودکان جز احساس ناامنی، سودی برای آنها  ندارد، زیرا  کودکان توان تفسیر و‌ تحلیل این موقعیت ها را ندارند. 

او ادامه داد: اگرچه کودکان به طرق مختلف به این احساسات واکنش نشان می‌دهند، اما بطور کلی در مواجه با رویداد‌هایی همچون تعطیلی مدارس و لغو برنامه‌ها و دوری از دوستان، بیش از پیش به حمایت‌های عاطفی نیاز دارند.

این روانشناس بالینی گفت: والدین باید درباره بیماری کرونا با آرامش با فرزندان خود صحبت کنند. به آنها توضیح دهند که این بیماری شبیه نوعی سرماخوردگی شدید است و برای پیشگیری از آن باید نکات بهداشت را رعایت کنند. با بازی سعی کرده از استرس کودکان کم کنید، مثلا از آنها بخواهند برای کار‌های روزمره فقط از یک دست استفاده کنند و با دست دیگر صورت، مو‌های خود را لمس نکنند و به ازای هر باری که این کار را انجام دادند، یک علامت ستاره می‌گیرند، یعنی از سیستم امتیاز دهی استفاده کرده تا تغییرات برایشان عادت شود.

روش های مناسب برای آموزش 

شقاقی بیان کرد: با کمک بازی‌های مختلف، سعی در فهماندن مفاهیم مراقبتی بهداشتی داشته باشید. در این روزهای کرونایی کودکان نیاز بیشتری به حمایت دارند. به کودکان در مورد ویروس و بیماری، اطلاعات مناسب و دقیقی  بدهید. آنها ممکن است درک و تصویری غیر واقعی، اضطراب انگیز از کرونا داشته باشند. توضیح دهید که تعطیلی مدارس، پوشیدن ماسک و رفتار‌های ضدعفونی کننده به این دلیل است که ویروس به دیگران سرایت نکند.

او گفت: اطلاعات مفید مربوط به چگونگی مراقبت و پیشگیری را تهیه کرده و به کودکان آموزش دهید؛ مانند شستشو مرتب دست ها، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی، عدم روبوسی و دست دادن و موارد دیگر را یاد دهید. اگر والدین، دارای اضطراب بالا باشند احتمال دارد از طریق چهره، لحن صدا و واکنش‌های کلامی، ناخواسته سطح اضطراب کودکان را هم افزایش دهند.

یک روانشناس بالینی تصریح کرد: اگر خود و خانواده را در معرض حجم انبوهی از اطلاعات منفی قراردهید، می‌تواند عامل اضطراب باشد. بسیاری از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی با ارائه اطلاعات زیاد و غیرعلمی باعث اضطراب بیشتر خواهند شد. بهتر است از منابع خبری و شبکه‌های اجتماعی معتبر خبر‌ها را دنبال کنید و کودکان را در معرض خبر‌های منفی قرار ندهید.

بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا چند ساعت روی سطوح دوام می‌آورد؟

ویروس کرونا؛ دست ها را چگونه و با چه موادی بشوییم؟

شیردهی مادر مبتلا به کرونا منعی ندارد؟

هنگام استفاده عابر بانک به هیچ‌وجه صورتتان را لمس نکنید

ماهی قرمز می‌تواند ناقل ویروس کرونا باشد؟

آیا سبزه و سمنو ناقل ویروس کرونا هستند؟

ویروس کرونا؛ آجیل شب عید را چگونه ضدعفونی کنیم؟

در روزهای کرونایی چگونه خانه تکانی کنیم؟

ویروس کرونا؛ نوروز امسال دید و بازدید نروید

چه کنیم تا کرونا به خانه‌هایمان راه پیدا نکند؟

ویروس کرونا؛ از طریق شستن فرش در قالیشویی‌ها منتقل می‌شود؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی ها در مدارس به کودکان مهارت ورزی آموزش می دهند (فیلم)



منبع:پیج sokhanranihaa

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند ترفند رانندگی از این خانم یاد بگیرید (فیلم) آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم) نحوه ساخت یک جعبه ابزار کاربردی با لوله پلیکا به روشی ساده (فیلم)

دیگر خبرها

  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • چینی ها در مدارس به کودکان مهارت ورزی آموزش می دهند (فیلم)
  • آنچلوتی: سخت بود چون همه حواس‌ها به بایرن است
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان