Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای خبری هیل روز شنبه در گزارشی نوشت که جمهوریخواهان سنای آمریکا درباره واکنش تهاجمی دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور نگران هستند که رای‌دهندگان مستقل را در آستانه انتخابات ماه نوامبر (آباه‌ماه) از این حزب رویگردان کند.

در حالی که کمتر از پنج ماه به انتخابات ریاست جمهوری و کنگره در آمریکا باقی مانده، هم‌حزبی‌های ترامپ در سنا نگران هستند که تمرکز بیش از حد او بر پایگاه رای‌دهندگانش به جای رای‌دهندگان مستقل، راهبرد حزب جمهوریخواه برای کسب آرای این قشر را نقش بر آب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سناتور جمهوریخواه به شرط بی‌نام ماندن به تارنمای هیل گفت با رویدادهای پی‌درپی مثل شیوع کووید۱۹ و اکنون هم ناآرامی‌های پس از قتل جورج فلوید، نگرانی‌ها در سنا از عواقب این رویدادها بسیار افزایش یافته است. اعضای حزب جمهوریخواه این موضوع را در جلسات مطرح نمی‌کنند اما در گفت‌وگوهای فردی از آن صحبت می‌کنند.

جمهوریخواهان سنا به دلیل واکنش با تعلل دولت ترامپ به شیوع کرونا و گاف‌های متعدد او از جمله در توصیه به نوشیدن مایع ضدعفونی برای درمان کووید۱۹، نگران حفظ اکثریت این حزب در سنا بودند و در روزهای اخیر نیز موضوع ناآرامی‌ها به آن افزوده شده است.

یک عضو جمهوریخواه دیگر سنا نیز نگرانی‌های مشابهی را مطرح کرد و گفت: مردم بسیاری هستند که خواهان آرامشند. موضوع لحن و کلماتی است که او (ترامپ) به کار می‌گیرد که به گمان من به ضرر ما (جمهوریخواهان) تمام خواهد شد.

«لیزا مورکووسکی» سناتور جمهوریخواه از آلاسکا روز پنجشنبه با تمجید از بیانیه به شدت انتقادی «جیمز متیس» وزیر دفاع پیشین ترامپ، حمله خود علیه رییس جمهوری آمریکا را سامان داد و بیانیه متیس را «حقیقی، صادقانه، ضروری و در عین حال دیرهنگام» توصیف کرد.

مورکووسکی گفت که بیانیه متیس می‌تواند جسارت جمهوریخواهان را افزایش دهد تا بتوانند صادقانه انتقادات خود علیه ترامپ را بیان و از نگرانی‌های درون‌حزبی خود صحبت کنند.

«کوین کارمر» دیگر سناتور جمهوریخواه نیز تایید کرد که با توجه به نزدیک شدن انتخابات و بحران‌های پیش‌آمده، نگرانی‌های در این باره وجود دارد که به ضرر این حزب تمام شود، اما گفت که بعید است ترامپ لحن و رفتار خود را چه اکنون و چه در زمان انتخابات تغییر دهد.

نظرسنجی‌های انجام شده در هفته‌های اخیر نگرانی‌های جمهوریخواهان را تایید می‌کند. نظرسنجی ایپسوس/رویترز، دانشگاه کینیپیاک و شبکه فاکس‌نیوز حاکی از آن است که نارضایتی از عملکرد ترامپ افزایش یافته و «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری از ترامپ پیشی گرفته است.

جورج فلوید، سیاهپوست ۴۶ ساله آمریکایی، اوایل خردادماه در حالی که در بازداشت پلیس بود و زانوی پلیس سفید پوست بر گردن او قرار داشت، جان داد و موجی از اعتراضات که در برخی موارد به خشونت منجر شد، را برانگیخت.

شهرها و ایالت‌ها آمریکا در ۱۲ روزی که از قتل فلوید گذشته شاهد تظاهرات گسترده و اعتراض به خشونت پلیس و نژادپرستی نهادینه در ساختار سیاسی و اقتصادی آمریکا بوده است.

ترامپ به رغم انتقادات گسترده حتی از سوی هم‌حزبی‌های خود، به جای تلاش برای بازگرداندن آرامش به مردم کشورش، همواره تشویق به سرکوب اعتراضات توسط نیروهای گارد ملی و همچنین تهدید به استفاده از ارتش کرده است.

برچسب‌ها حزب جمهوری خواه آمریکا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب جمهوری خواه آمریکا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا حزب جمهوری خواه آمریکا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نگرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش

به گزارش قدس آنلاین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، بدون موافقت آمریکا ممکن نبود و سه سال قبل نیز «کریم‌خان» دادستان کل لاهه با کمک آمریکا در این سمت انتخاب شد، پس از آن، کریم‌خان دو پرونده که تا حد زیادی موجب نگرانی آمریکایی‌ها شده بود، مختومه کرد، یکی پرونده مربوط به سلول‌های بازداشت اعلام نشده مربوط به افغانستان در اروپا و دیگری جنایات جنگی انجام شده در افغانستان بود.

این شبکه عبری زبان در ادامه به نقل از برخی منابع در لاهه درباره قصد صدور حکم‌های بازداشت برای مقامات ارشد این رژیم مدعی شد، «غیرممکن است دادستان در جنگی که هنوز ادامه دارد، اگر دستکم چراغ‌سبزی از سوی آمریکایی‌ها وجود نداشته باشد، چنین اقدام چشمگیری را با شواهد و مدارک بسیار اندک در پیش بگیرد.»

تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد، «اگر این مساله درست باشد، به منزله کاهش دوباره و بی‌سابقه روابط میان اسرائیل و آمریکا آن هم در شرایطی بسیار حساس در آستانه یورش زمینی به رفح است.»

این رسانه عبری زبان تاکید کرد، گزارش‌هایی که اخیرا به اسرائیل رسیده، حاکی از این است که فرصت صدور حکم‌های بازداشت چه بسا در ماه آتی‌، به شکل گسترده‌ای افزایش یافته است.

هفته گذشته درباره این مساله در دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشست فوری برگزار شد که طی آن نگرانی‌های جدی درخصوص موافقت با صدور حکم‌های بازداشتی در حق مقامات ارشد امنیتی و نظامی از جمله خود نتانیاهو مطرح شدند.

در پایان این نشست، تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از صدور این حکم‌های بازداشت، اقدامات فوری در آخرین لحظه در دادگاه لاهه و در برابر احزاب سیاسی بانفوذ در پیش گرفته شوند.

به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در دیدارهایی که با وزرای خارجه انگلیس و آلمان در شهر قدس اشغالی داشت، از آنها خواست در مورد این پرونده در دادگاه به او کمک کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • تن هاخ: مقابل شفیلدیونایتد عملکرد بسیار خوبی داشتیم؛ برونو فرناندز در فرم ایده‌آلی قرار دارد
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن