Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@13:10:55 GMT

خورش گوجه فرنگی ساده و خوشمزه + طرز تهیه

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۸۰۱۷

خورش گوجه فرنگی ساده و خوشمزه + طرز تهیه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خورش گوجه فرنگی جزو انواع خورش‌های معروف و خوشمزه ایرانی است که البته چندی هم به املت گوجه فرنگی شباهت دارد. این غذای پرطرفدار و خوشمزه ایرانی خاصه استان‌های شمال کشور مانند گیلان می‌باشد که بسیار مرسوم بوده و طرفداران بسیاری نیز دارد.

این غذا به این دلیل که آماده کردن آن بسیار راحت و ساده است و البته طعم خوبی نیز داشته، که بسیار مرسوم و پرطرفدار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راحتی و دستور پخت ساده این غذا که در تمام فصول سال می‌توانید آن را طبخ کنید باعث شده که اکثر بانوان این غذا را انتخاب و در منزل آماده کنند. گوجه فرنگی نیز جزو یکی از سبزیجات پرخاصیت و مفید است که دارای انواع ویتامین‌های A، B، C، کلسیم، فولیک اسید، فسفر، پتاسیم، مس، منیزیم وغیره می‌باشد. ۹۵ درصد محتوای گوجه فرنگی آب و ۵ درصد فیبر و کربوهیدرات می‌باشد.

تمام این مواد معدنی باعث ایجاد خاصیت‌های درمانی بسیار مفید در گوجه فرنگی شده است و ارزش غذایی بالایی را ایجاد کرده است. از این رو فواید بسیاری، چون تقویت بینایی، محافظت از پوست و مو، بهبود سلامت دستگاه گوارش، کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن، ترمیم و استحکام استخوان‌ها وغیره را برای بدن دارد.

مواد لازم

گوجه فرنگی متوسط: ۴ عدد
تخم مرغ: ۲ عدد
پیاز متوسط: ۱ عدد
حبه سیر: ۴ عدد
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
آب: ۱ لیوان
روغن مایع: به میزان لازم
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم

مراحل پخت

پیاز را نگینی خرد کنید و در قابلمه با کمی روغن تفت دهید تا سرخ شود.

ادویه‌ها را به پیاز اضافه و سپس رب گوجه فرنگی را افزوده و مواد را کامل مخلوط کنید.

سپس گوجه فرنگی را رنده کرده و به ظرف اضافه کنید و کمی تفت دهید.

یک لیوان آب را به ظرف افزوده و بگذارید با حرارت ملایم گوجه فرنگی‌ها بپزد.

در یک ماهیتابه جداگانه کمی روغن بریزید و سیر‌ها را رنده کرده و در ماهی تابه تفت دهید.

سپس تخم مرغ را به ماهی تابه اضافه کنید و بگذارید مانند نیمرو بپزد.

حالا تخم مرغ‌ها را با سیر مخلوط کرده و به قابلمه خورشت اضافه کنید.

بعد از غلیظ شدن و جا افتادن خورش با حرارت ملایم اجاق گاز را خاموش کنید.

منبع: غذالند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی آشپزی ایرانی طرز تهیه گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه با توجه به برداشت فراوان سیب‌زمینی، پیاز و گوجه فرنگی نیاز سفره خانوارهای ایرانی تأمین است، در جلسه مدیریت و مصرف محصولات صیفی و سبزی عنوان کرد: تولید سالانه ۱۳ تا ۱۴ میلیون تن سیب‌زمینی، پیاز و گوجه فرنگی و ظرفیت مازاد ۵ میلیون تنی، صرفاً برای صادرات از افتخارات فعالان این بخش است.

وی با اشاره به رکورد بی‌سابقه تولید ۲۰۰ تن گوجه‌فرنگی در هکتار در فضای آزاد در ارومیه، گفت: کشاورزان ما در جیرفت نیز به راحتی بین ۸۰ تا ۹۰ تن در هکتار پیاز تولید می‌کنند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت هدفمند بودن صادرات سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی افزود: وجود سردخانه و صنایع بسته‌بندی مناسب و مجهز در استان‌ها، از ضروریات تأمین به موقع نیاز بازار مصرف خانوارها و صنایع فرآوری و صادراتی است.

در این جلسه که به صورت وبیناری برگزار شد، مدیران استانی آمار کشت و ذخیره‌سازی صیفی و سبزی را در استان‌های مختلف اعلام کردند.

کد خبر 6098145

دیگر خبرها

  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • (ویدیو) طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ ساده و خوشمزه
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • طرز تهیه خورشت کنگر مخصوص مرحله به مرحله
  • ترفندی برای خوشمزه‌تر شدن خورش بادمجان که هر کسی نمی‌داند
  • (ویدئو) نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده
  • نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)
  • طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ یک غذای خوشمزه و ساده (فیلم)
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان