Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوتاه کردن دست غارتگران بیت المال با تنظیم و تعدیل قرارداد مربیان و بازیکنان خارجی باشگاه‌ها امکانپذیر است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، "قرارداد مربیان خارجی به ریال باشد" عنوان سوژه‌ای است که در سامانه "فارس من" خبرگزاری فارس ثبت شده است.

جذب مربیان و بازیکنان خارجی اقدامی معمول در فوتبال جهان است اما از این شرایط نه تنها به خوبی استفاده نکردیم بلکه سوء استفاده زیادی نیز صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون چهره بین‌المللی ما به دلیل بدقولی‌ها و بدعهدی‌ها در پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی، مخدوش شده است.

اکنون شاهدیم که باشگاه‌های ایرانی بخصوص تیم‌های بزرگ و پرهوادار ما از پرسپولیس و استقلال گرفته تا تراکتور تبریز با بدهی‌های سنگین خارجی مواجه هستند. هنوز هیچکس فراموش نکرده که بخاطر همین بدقولی در پرداخت به خارجی‌ها فیفا از پرسپولیس 6 امتیاز کسر کرد. استقلال هم بارها با شکایت خارجی‌ها تهدید به کسر امتیاز شد. به این ترتیب، سوال اساسی که کارشناسان و نخبگان دلسوز مطرح می‌کنند این است که چه کسانی از جذب بازیکنان و مربیان خارجی بخصوص از نوع بی کیفیت آن سود کلان می‌برند؟ انگشت اتهام به سوی شماری دلال با همکاری عده‌ای معدود مربی و مدیر بی مسئولیت نشانه می‌رود. 

در نهایت وزارت ورزش و جوانان وقتی این حجم از بدهی‌ها و پرونده‌های شکایت از باشگاه‌های ایرانی در فیفا را دید، دستور داد جذب خارجی‌ها متوقف شود. برخی دیگر از کارشناسان برای اینکه بتوانند همچنان از خدمات ورزشی خارجی‌ها در حوزه فوتبال استفاده کنند، پیشنهاد جالب‌تری را مطرح کردند و آن هم پرداخت دستمزد به مربیان و بازیکنان خارجی با قرارداد ریالی بود. اگرچه برخی این پیشنهاد را عملی نمی‌دانستند اما مشخص شد که اکنون قرارداد دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی با فدراسیون به صورت ریالی بسته شده است. بنابراین، می‌توان با تدبیر بهتر مبلغ قراردادهای برخی خارجی‌ها را به صورت ریالی امضا کرد تا حداقل باشگاه‌ها به دلیل نوسان قیمت ارز دچار خسارت‌های فراوان نشوند و بودجه محدودشان را به صورت دقیق‌تر و بهتری هزینه کنند؛ نه اینکه بخش اعظم پول باشگاه صرف پرداخت دستمزد به خارجی‌هایی شود که گاهی واقعا بی کیفیت هستند و باشگاه‌های ایرانی نمی‌توانند از خدمات آنها استفاده‌ای ببرند.

البته مشکل اینجاست که در سال‌های اخیر متاسفانه برخی سوپر استارهای فوتبال ایران هم که وطنی هستند برای اینکه ارزش قراردادشان هر لحظه با نرخ تورم بالاتر برود، به باشگاه‌هایشان پیشنهاد عقد قرارداد با ارزهای خارجی داده‌اند. شاید بهتر است باشگاه‌های ما بیش از هر چیزی به فکر منفعت خود و در نهایت توسعه فوتبال باشند. این مساله فقط در صورت ثبات مدیریت دست یافتنی است اما وقتی باشگاه‌های بزرگ ما در فاصله زمانی نه چندان زیاد، مدیرعامل و اعضای جدید هیات مدیره به خود می بینند، سخت است که بخواهیم برنامه‌های مدونی برای رشد و توسعه فوتبال خود ارایه بدهند و مانع از به هدر رفتن سرمایه‌ها باشگاه و کشورمان باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فوتبال مربیان ورزشی بیت المال مربیان و بازیکنان خارجی باشگاه ها خارجی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم موحدی آزاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه نمونه کشفیات و دستاورد‌های انتظامی، سامانه کنترل و نظارت مرکز فرماندهی هرمزگان افزود: پیشرفت هر چه بیشتر نیروی پلیس در زمینه هوشمند سازی و نصب تجهیزاتِ رصدِ برخط محور‌های مواصلاتی و جایگاه‌های سوخت، برای کنترل و مهار جرایم، موجب کاهش تنش‌های احتمالی می‌شود.

بیشتر بخوانید: نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی

وی از تلاش همه جانبه نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی قدردانی کرد.
دادستان کل کشور گفت: با توجه به قابلیت مشاهده موقعیت دقیق جغرافیایی محل جرم از طریق سامانه پایش تصویری، راه اندازی این سامانه موجب کاهش جرایم و تصادفات، انجام موفق ماموریت ها، برقراری امنیت مطلوب و کاهش مراجعات مردمی به پلیس می‌شود.

دیگر خبرها

  • شایعه عجیب در فضای مجازی پیرامون استقلال
  • دلایلی که مربیان به سمت جوانگرایی نمی‌روند/ همه نتیجه‌گرا شده‌اند
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام    
  • تحمیل ایده یا مشکلات شخصیتی؛ چرا سرمربیان هلندی در فوتبال انگلیس ناکام می‌مانند؟
  • تمرین فشرده شاگردان عبدی زیر بارش باران و رنگین کمان
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی
  • سرپرست فولاد: ویسی از نبردن فولاد عصبانی بود/ نظارت بیشتر مانع از تضییع حق تیمی می‌شود