Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر‌کل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از سم‌پاشی ۳۲ هزار هکتار از مراتع جنوب استان برای مبارزه با ملخ خبر داد و گفت: نیازمند همکاری کشاورزان و مسئولان هستیم. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

سعید برخوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در حال حاضر وجود دارد امکان دارد ملخ‌های پروازی از سمت آفریقا به عربستان سعودی آمده و هر لحظه ممکن است از آنجا وارد کشور ما شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: یکی از مناطقی که در کشور که برای ملخ‌ها جاذبه دارد و سرسبز است و از آنجا که مراتع استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به‌دلیل گرما خشک شده و از بین رفته است منطقه جازموریان و جنوب استان کرمان است.

مدیر‌کل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه در حال سم‌پاشی مراتع در جنوب استان هستیم افزود: تاکنون 32 هزار هکتار از مراتع جنوب استان برای مبارزه با ملخ سم‌پاشی شده و برای مبارزه با ملخ‌ها نیازمند همکاری کشاورزان و مسئولان هستیم.

وی با بیان اینکه یک فروند هواپیمای سم‌پاش نیز در منطقه مستقر شده که در صورت دسته‌جات ملخ بتوانیم مبارزه با آن را انجام بدهیم تاکید کرد: درخواست ما از مردم و کشاورزان است که آمادگی لازم را داشته باشند و سم‌پاش‌های خود را آماده به‌کار کنند.

مبارزه جدی با ملخ صحرایی در جنوب استان کرمان ادامه دارد + تصویراحتمال زیاد ریزش ملخ از ‌‌هندوستان و پاکستان به مزارع و باغات ایران / آیا مدیران پیش‌بینی "فائو" را جدی گرفته‌اند؟ردپای ملخ‌های مراکشی در خراسان رضوی/سم‌پاشی‌ها ادامه دارد

برخوری با اشاره به اینکه زمان ورود ملخ به منطقه مشخص نیست و هر ساعتی از روز امکان ورود ملخ‌ها به جنوب استان کرمان وجود دارد گفت: برای مبارزه با ملخ‌ها نیازمند همکاری کشاورزان منطقه هستیم که با همراهی همکاران جهاد کشاورزی کار مبارزه با ملخ به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ملخ تاکنون در جنوب استان کرمان خسارت آن چنانی نداشته و از آنجا که دسته‌جات ملخ به موقع شناسایی شدند و مبارزه انجام شد از خسارتی که به‌صورت محسوس باشد جلوگیری شده است.

مدیر‌کل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با بیان اینکه احتمال هجوم ملخ‌ها و ورود دسته‌جات ملخ از سمت عربستان به کشور و در نتیجه به جنوب استان کرمان زیاد است افزود: ورود ملخ‌ها به منطقه بستگی به شرایط باد و شرایط جوی در آینده دارد بنابراین نیاز است که آماده‌باش باشیم.

وی اظهار داشت: در جلسه قبل ستاد بحران استان کرمان مصوب شد که دستگاه‌های اداری برای مبارزه با ملخ همکاری کنند و سر جمع از اعتبارات استان هزینه شود اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم.

انتهای پیام/511/ح

R7860/P/S6,67/CT15 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی کشاورزی استان کرمان برای مبارزه با ملخ جنوب استان کرمان جهاد کشاورزی سم پاشی ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، ظهر سه شنبه در شورای معاونین دادگستری کل استان کرمان گفت: شوراهای حل اختلاف جنوب استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده رسیدگی نموده اند و درصد پرونده های سازش شده به پرونده های مختومه در شوراهای حل اختلاف جنوب استان در سال گذشته ۳۵ درصد می باشد.

وی افزود: درسال گذشته ۶۱ هزارو ۱۷۹ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در ۹ حوزه قضایی جنوب استان کرمان واردو ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده با سازش مختومه گردیده است.

عالی ترین مقام قضائی استان کرمان به فعالیت شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره و افزود: در سال گذشته ۳۷۷ پرونده به این شوراهای حل اختلاف وارد و ۳۸۰پ رونده مختومه شدند که از این تعداد ۳۴۶ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: طی سال گذشته تعداد ۳۸ زندانی با کمک شوراهای حل اختلاف ویژه زندان، از زندان های جنوب استان کرمان آزاد شده و ۱۱ فقره پرونده قتل به سازش منجر شد.

کد خبر 6093305

دیگر خبرها

  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین