Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به ایثار و از خود گذشتگی مردم ایلام در مقابل بمباران‌های دشمن در دوران جنگ تحمیلی گفت: بمباران ۱۷ و ۱۸ خرداد ایلام، سند گویا و مستند مقاومت و ایستادگی برای به زانو در آوردن دشمن بود. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، دوران 8 ساله دفاع مقدس برای مردمان مرزدار و ولایتمداران ایلامی روزهای ایمان به خدا، شجاعت و اراده‌‏های بلند و مقاومت و ایستادگی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهایی که نمادی از ایستادگی ایلامی‌ها در مقابل دشمن مجهز به انواع سلاح‌ها و جنگ افزارهای مُدرن  شد و ولایتمداران ایلامی چون هیبت کوهای زاگرس  ایستادند و دشمن را به خشم آورد تا برای تسخیر منطقه بمباران شهرهایش را در دستور کار قرار دهد. ایلام در دوران دفاع مقدس توسط دشمن زبون دو هزار و 463 بار بمباران شد.

اما شدت بمباران‌های خرداد1364 افزایش یافت، در روزهای 17 و 18 خرداد 1364 شهرستان‌های ملکشاهی و شهرستان ایوان بمباران شدند و تعدادی از شهروندان به شهادت رسیدند.

در بمباران 17 خرداد 1364 شهرستان فعلی ملکشاهی که  توسط رژیم بعث صدام انجام شد، 72 نفر از مردم بی دفاع و غیر نظامی به شهادت رسیدند.

ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در نهاد خانواده در دستور کار صدا و سیما قرار گیردساخت 12 پارک موزه دفاع مقدس در فارس کلید می‌خورد«سهم من از چشمان او»؛ ناگفته‌های دیده‌بان همدانی از روزهای دفاع مقدس

در بمباران 18 خرداد 1364 شهرستان ایوان نیز 146 نفر از مردم بی دفاع و غیر نظامی به شهادت رسیدند. اینچنین  بود که17 و 18 خردادماه 1364 سند افتخاری در تاریخ 8 ساله دفاع مقدس برای مردم ایلام شد.

این روزها همواره برای ایلامی‌ها در اذهان ماندگار و هرسال بزرگداشت آن را به یاد و نام شهدای مظلوم بمباران‌های سال 64 گرامی داشته می‌شود.

اسد تولیده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، از سالروز شهادت مظلومانه شهروندان شهرستان‌های ملکشاهی و ایوان در خرداد64 به عنوان سند ماندگار در تاریخ دفاع مقدس برای استان ایلام یاد کرد و اظهار داشت: تاکنون تاریخ کمتر به خود دیده است که ظرف 48 ساعت 218 نفر از مردمان بی دفاع در خاک و خون بغلتند ولی مردمان آن دیار ایستاده و ماندگار حافظ مرزهای کشور باشند.

وی در ادامه یادآورشد: 17 و 18 خرداد 64 سند گویا و مستندی است از مقاومت و ایثار و ماندن و سرافرازی در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی و درسی است برای نسل کنونی که ایستادگی در برابر دشمن نتیجه‌اش غلبه بر اراده دشمن است.

انتهای پیام/180/ی

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران

رضا علیجانی با اشاره به تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی.ان.ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

 ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران