Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تداوم اعتراض‌ها در سراسر آمریکا و توافق بنی گانتز و نتانیاهو برای تشکیل کابینه جداگانه درباره ایران از جمله مهم‌ترین تحولات جهان طی ساعات گذشته هستند. تاریخ انتشار: 08:35 - 18 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۶۸۱۷ خبرگزاری میزان – مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های جهان در ساعات گذشته به شرح زیر است:

*شمار مبتلایان و تلفات کرونا

براساس جدیدترین آمارها، بیماری «کرونا» تا صبح امروز یکشنبه، ۱۸ خرداد، ۶ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۷۲۱ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و مرگ ۴۰۲ هزار و ۹۴ نفر را رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شمار بهبودیافتگان از این بیماری نیز به رقم ۳ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۲۸۱ نفر رسید.

*دبیر کل پیشین جهاد اسلامی فلسطین درگذشت

«رمضان عبدالله شلح»، دبیرکل پیشین جهاد اسلامی فلسطین درگذشت. شلح پس از یک دوره بیماری طولانی مدت در بیمارستان فوت کرد.
*توافق بنی گانتز و نتانیاهو برای تشکیل کابینه جداگانه درباره ایران
«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز»، رییس «حزب آبی و سفید» توافق کردند یک کابینه جداگانه برای بررسی موضوعات حساس مانند الحاق «کرانه باختری رود اردن» به سرزمین‌های اشغالی و نیز برنامه هسته‌ای ایران تشکیل دهند.

*تداوم اعتراض‌ها در سراسر آمریکا
با ادامه تظاهرات سراسری در آمریکا در اعتراض به قتل بی‌رحمانه «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس نژادپرست این کشور، تظاهرکنندگان آمریکایی پل «گلدن گیت» در شهر «سانفرانسیسکو» در ایالت «کالیفرنیا» آمریکا را مسدود کردند.
همچنین در «واشنگتن» تظاهرات ضد نژادپرستی برگزار شد.

*توصیه سازمان جهانی بهداشت برای استفاده از ماسک در اماکن عمومی

«تدروس آدانوم گبرسیوس»، گفته است که سازمان بهداشت جهانی به دولت‌ها توصیه می‌کند که شهروندان خود را تشویق نمایند تا از ماسک استفاده نمایند. بیشتر بخوانید:  وام صندوق بین المللی پول به مصر/ هلاکت فرمانده القاعده در مالی به گفته وی استفاده از ماسک نیز نباید جایگزین به کارگیری مقرّرات محدود کننده مربوط به بیماری «کووید-۱۹» بشود.

*دولت برزیل از انتشار آمار کل تلفات و مبتلایان به کرونا خودداری کرد

وب سایت رسمی دولت برزیل نیز آمار تلفات و ابتلا به کرونا را نمایش نمی‌دهد. دادگاه فدرال «سائوپائولو»در واکنش به عدم ارائه آمار کرونا توسط دولت به وزارت بهداشت برزیل هشدار داد فوراً آمار مربوط به کرونا را منتشر کند. 

*دستگیری ۵ معترض در تظاهرات علیه طرح الحاق گری در تل آویو
در تظاهرات گسترده‌ای که شامگاه شنبه در تل آویو برگزار شد، رژیم صهیونیسیتی ۵ نفر از معترضان را دستگیر کرد.
*تظاهرات علیه نژاد پرستی و قتل جورج فلوید در جامائیکا
معترضان روز شنبه در «جامائیکا» با پوشیدن لباس‌های مشکی رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا که به منجر به قتل جورج فلوید، شهروند سیاه پوست شد را محکوم کردند.   بیش از ۴۰ کشور شاهد اعتراض‌های مشابهی بوده اند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل آمریکا کابینه جداگانه بنی گانتز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تظاهرات‌ها در کشورهای مختلف جهان و دانشجویان آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی نوشت: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در آمریکا در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: نَه به اشغالگری در فلسطین و نَه به نسل‌کُشی در نوار غزه و فریاد برای آزادی فلسطین، امروز یک‌ مطالبه جهانی است.

وی تصریح کرد: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: با سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات اعتراضی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، نمی‌توان از فروریختن ستون‌های تَرَک خورده اشغالگری در فلسطین جلوگیری کرد. 

کنعانی خاطر نشان کرد: هر کس در مقابل آن بماند، زیر آوار فروپاشی صهیونیسم خواهد ماند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بیش از 600 نفر در جریان اعتراض‌های حمایت از فلسطین در دست کم 15 دانشگاه سراسر آمریکا دستگیر شدند.

طبق تصویری که تارنمای اکسیوس از نقاط برگزاری اعتراض‌های دانشجویی حمایت از فلسطین منتشر کرده، این جنبش بیشتر از ساحل شرقی آمریکا متمرکز است.

همزمان با حضور دانشجویان معترض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات اسرائیل در حوالی دانشگاه نورث‌ایسترن در بوستون، نیروهای سرکوبگر پلیس به تجمع آنها یورش بردند.

درحالیکه دانشجویان دستان خود را به دست یکدیگر حلقه زده بودند، پلیس حضور سنگینی را در صحنه اعتراض‌ها داشت و در نهایت بیش از 100 نفر از دانشجویان معترض را دستگیر کرد.

دو روز گذشته نیز بیش از 100 نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا بازداشت شدند.

تظاهرات مردم کشورهای جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستیتعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره ۳ میدان مین است
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد
  • تظاهرات صهیونیست‌ها برای برکناری نتانیاهو + فیلم
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند