Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدپور، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خانه هنر تبریز در طول سال ها، محل رفت و آمد فرهیختگان، پژوهشگران و محققان حوزه فرهنگ و هنر بوده و ساختمان ۹۰ ساله آن با حدود ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا در ضلع شمالی بوستان قدیمی «باغ گلستان»  واقع شده و مخزن کتابخانه ملی تبریز است.

وی اظهار داشت: کتابخانه ملی تبریز در این مکان به سال ۱۳۳۳ شمسی توسط برادران نخجوانی بنیان گذاشته شد و در زمان حاضر صدها جلد کتاب با موضوع ادبیات و هنر شامل کتاب های پیشین و همچنین تازه های نشر در حوزه ادبیات و هنر در این مکان برای استفاده محققان، پژوهشگران و اصحاب فرهنگ و هنر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه «موزه کاریکاتور» تنها موزه ایران و موزه استاد بهتونی از موزه هایی است که در خانه هنر تبریز واقع است، گفت: موزه کاریکاتور تبریز که به عنوان پنجمین موزه بزرگ کاریکاتور جهان و بزرگترین موزه آسیا شناخته شده، آثار کاریکاتوریست های بزرگ دنیا و ایران را در خود جای داده است.

محمدپور، ادامه داد: این موزه تنها موزه تخصصی کارتون آسیا و جزو ۳ موزه بزرگ کارتون جهان محسوب می‌شود و  ١٦ هزار اثر برجسته از استادان و کارتونیست‌های مشهور جهان در آن نگهداری می‌شود.

وی یادآوری کرد: این بنای تاریخی با مجسمه‌های کارتونی و فضایی که در آن اطلاعات لازم ارائه می‌شود از جذابیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی به شمار می‌رود و بیش از یک هزار آلبوم در کتابخانه موزه به همراه آرشیو نشریات تاریخی و خارجی موجود بوده که مورد استفاده عموم قرار می گیرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گـفت: موزه مرحوم استاد بهتونی نیز نخستین موزه شخصی ایران است که به ابتکار این استاد، مجسمه های گچی و سیمانی میوه جات و غذاهای ایرانی در این موزه ساخته شده است.

محمدپور، افزود: از این هنرمند توانا مجموعه ای با بیش از ۱۰ هزار قطعه مجسمه حاصل تلاش ۴۳ ساله وی به یادگار مانده است.

وی اظهار داشت: علاقمندان می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ برای استفاده از کتابهای کتابخانه‌ تخصصی هنر و ادبیات و همچنین بازدید از موزه های کاریکاتور و آثار استاد بهتونی به خانه هنر تبریز واقع در باغ گلستان مراجعه کنند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تبریز موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تبریز موزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تبریز موزه آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شفیعی روز سه شنبه در دیدار مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری با اشاره به تربیت نیروی مؤمن، متعهد و متخصص انقلابی به عنوان یکی از مهمترین اهداف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: تحقق عدالت فرهنگی، نهضت بازگشت به مساجد و احیای کارکردهای اصلی مساجد از مهمترین رویکردها و سیاست‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ستاد استان توانسته است سال گذشته با بهره مندی از ظرفیت شبکه منظم و منسجم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نیل به اهداف پیش بینی شده کارنامه موفقی داشته باشد.

شفیعی توجه به موضوع زن و خانواده را از محورهای مهم فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در سال جاری دانست و افزود: در برهه‌ای که دشمن با تمام ابزارهای علمی، فرهنگی و رسانه‌ای خود موضوع زن و خانواده را سوژه‌ای علیه باورهای دینی و اجتماعی مردم قرار داده است، نیازمند نقش‌آفرینی بانوان در تمامی عرصه‌ها هستیم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: در راستای اهداف کلان حوزه زن و خانواده به دنبال ایجاد شبکه فعالیت‌ها و تعاملات فرهنگی، اجتماعی منطبق بر الگوی تعالی دختران و بانوان ایرانی بوده و در این راستا آماده همکاری و تعامل با اداره کل امور بانوان استانداری و دیگر نهادهای هم سو هستیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در توجه اساسی به سه موضوع مسجد، مدرسه و مادر به عنوان بهترین راهبرد برای رشد و تعالی فردی و اجتماعی اظهار کرد: توجه به موضوع زن و خانواده در مساجد و ایجاد فضای‌های فرهنگی مرتبط با این موضوع به نوبه خود در موضوع ازدواج و فرزندآوری نیز تأثیرات مثبت و سازنده خواهد داشت.

«زهرا کوهی» با توصیف مساجد به عنوان محل اطمینان خانواده‌ها گفت: ترسیم چشم انداز و افق فعالیت بر اساس فرمایشات امامین انقلاب، احیای کارکردهای اصلی مساجد بویژه تولید و بازتولید روحیه جهادی و انقلابی، توجه به موضوع زن و خانواده، الگوسازی، انجام کار تخصصی بدور از موازی کاری با رویکرد هم افزایی از مهمترین رسالت‌های کانون‌های فرهنگی هنری بوده و دفتر امور زنان و خانواده استانداری آماده همکاری با ستاد کانون‌های فرهنگی هنری در راستای تقویت این مأموریت هاست.

کد خبر 6099829

دیگر خبرها

  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد