Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:50:44 GMT

۹۰ درصد تخریب طبیعت ریشه انسانی دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۹۵۲۱

۹۰ درصد تخریب طبیعت ریشه انسانی دارد

حمیدرضا رحیمیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه منابع طبیعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و جز منافع عموم مردم است، گفت: منابع طبیعی یک ثروت ملی و جز و بیت المال بوده که وظیفه مردم حفظ و حراست از آن است و باید با منابع طبیعی همکاری کنند تا این میراث را بخوبی به آیندگان تحویل دهیم.

وی افزود: دهیاران در جهت نگهداری، حفاظت و حراست از این ثروت ملی و منابع خدادادی همکاری و همراهی داشته باشند وبه عنوان عضوی از ارکان دولت کمک مؤثر و شایانی به دستگاه‌های اجرایی در جهت انجام وظایف شأن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه در فصل آتش سوزی و حریق قرار داریم که آتش سوزی باعث می‌شود هکتارها اراضی جنگلی و مرتعی از بین برود، تصریح کرد: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در جوامع روستایی با نصب بنرهای ترویجی و هشداری در محورهای جنگلی از تخریب منابع طبیعی پیشگیری شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر افزود: ۹۰ درصد تخریب منابع طبیعی به دست انسان انجام می‌شود و دهیاران با مشاهده حریق وارد عمل شوند تا از پیشرفت آن در عرصه‌های منابع طبیعی پیشگیری شود.

وی با هشدار نسبت به تخریب و تصرف اراضی ملی گفت: با توجه به اینکه ارزش زمین به صورت کاذب افزایش پیدا کرده متأسفانه منابع طبیعی را درگیر خود کرده است و افراد متصرف در جهت زمین خواری با سو استفاده قصد تصرف عرصه‌های منابع طبیعی را دارند.

رحیمیان در ادامه افزود: دهیاران آگاه باشند تا عرصه‌های منابع طبیعی تصرف نشود و برای صدور پروانه ساخت، استعلامات از منابع طبیعی انجام شود تا بدرستی از این موهبت الهی حفاظت کنیم.

وی درباره حفاظت از حریم دریا گفت: کاداستر سواحل با حریم ۶۰ متر مطابق سال ۴۲ انجام شد که در آینده نزدیک احداث بنچ مارک در سواحل انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه با برداشت مصالح و ساخت و سازهای حریم دریا برخورد خواهد شد خاطر نشان کرد: دهیاران قبل از هر اقدامی در صدور مجوزات از منابع طبیعی در این زمینه استعلام کنند.

رحیمیان تصریح کرد: تفکیک زباله از میدا با فرهنگ کاهش تولید زباله سبب پیشگیری از آسیب به منابع طبیعی خواهد شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان رامسر درباره پروژه‌های این اداره گفت: پیگیر کارهای زیر ساختی و زیر بنایی در دو بخش بیولوژیک و تاسیساتی هستیم.

وی افزود: پروژه بیولوژیک در اوایل سال ۹۸ حدود ۲۳۰ هکتار جنگل کاری در جواهرده و سد میجران در راستای توسعه و احیای منابع طبیعی به عنوان یک آبخیز طبیعی انجام شد که اثرات فرسایشی و مخرب حاصل از بارندگی‌های شدید را کاهش خواهد داد.

کد خبر 4943071

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی مازندران دهیاری ساری ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان قزوین ایلام سالروز ارتحال امام خمینی آتش سوزی بیرجند امام خمینی ره ستاد مقابله با کرونا سانحه تصادف منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ سعید مهدوی فرمانده انتظامی سوادکوه گفت: ماموران پلیس این فرماندهی در حین گشت زنی به فردی که با اسب در حال حمل چوب بود مشکوک شدند.

وی افزود: کارآگاهان با همکاری ماموران منابع طبیعی، متهم را در حین حمل چوب که بصورت غیر مجاز از جنگل‌های این شهرستان برداشت کرده بود دستگیر کردند.

سرهنگ مهدوی از کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق توسط متهم خبر داد و افزود: چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه در پایان از عزم راسخ پلیس برای برخورد با پدیده قاچاق کالا خبرداد و به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا، مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان