Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود رحمتیان، سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان: فعال سازی هفت معدن غیرفعال جنوب شرق در راستای جهش تولید در برنامه سال 99 این سازمان قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود رضا رحمتیان، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: معادن یکی از نقاط قوت سیستان و بلوچستان محسوب می شود که در کوتاه مدت می تواند باعث توسعه استان شود و از آنجایی که افزایش تولید، شاخص تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است که پیش بینی می شود با فعال سازی و توسعه 100 در صد معادن غیر فعال و قابل توسعه استان به افزایش تولید چشمگیر در سال دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به معادن کوچک مقیاس افزود: هدف از طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس جمع آوری اطلاعات، شناسایی و دسته بندی معادن غیر فعال، زیر ظرفیت و قابل توسعه در استان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای احیا و فعالسازی، شناسایی فرصت های کوچک معدنی برای سرمایه گذاران و استفاده از پتانسیل معادن کوچک مقیاس، افزایش تولیدات معدنی، توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمر توسعه یافته است.

به گفته این مقام مسئول، اولویت های این سازمان در این طرح با مواد معدنی مورد نیاز و پرفروش در بازار بوده که مواد فلزی از جمله آهن، مس، سرب، روی و کرومیت و طلا و غیر فلزی شامل زغال سنگ، فلورین و سنگ های تزئینی و مواد ساختمانی است.

رحمتیان، نبود زیر ساخت های مناسب به ویژه راه دسترسی را از جمله کمبودها در برخی از معادن استان اعلام و اذعان کرد: متاسفانه سیستان و بلوچستان از نظر زیر ساخت ها تا حدودی ضعیف است که می طلبد ایمیدرو و شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی در این زمینه نیز ورود پیدا کنند و درآمدهای حاصل از حقوق دولتی در زمینه ایجاد زیرساخت ها در استان هزینه شود.

وی در ادامه به هدف گذاری در توسعه و احیای معادن کوچک مقیاس در سال 99 اشاره و تصریح کرد: در برنامه امسال احیا و فعالسازی هفت معدن غیرفعال و ایجاد سه واحد فرآوری در برنامه وجود دارد که برای تحقق این مهم تمامی دستگاه های مرتبط باید تلاش کنند تا با پایش و نظارت مستمر نتیجه حاصل شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان معادن کوچک مقیاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس

به گزارش خبرگزاری مهر، شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن دیدار با سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران، علیرضا صادقی بخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶، از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.

شهریار افندی‌زاده ضمن بازدید از اقدام‌های انجام شده و تعدادی از طرح‌های ترافیکی منطقه ۶ گفت: با توجه به موقعیت مرکزی و عملکرد فرا منطقه‌ای و همچنین تمرکز مراکز مهم آموزشی، اداری، تجاری، فرهنگی و تفریحی، این منطقه یکی از پر رفت و آمدترین مناطق پایتخت به شمار می‌آید و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: آغاز عملیات اجرایی ساخت پایانه حمل و نقل عمومی، راه‌اندازی ۳ جایگاه سوخت کوچک مقیاس، نصب سازه‌های ترافیکی (دروازه‌ای و صلیبی)، ۲۰۰ پنل دیوار صوتی در بزرگراه کردستان، اجرای بیش از ۳۴ کیلومتر گاردریل و ۵ کیلومتر حفاظ طولی میانی، ۱۴۷ متر حفاظ بتنی طولی، نصب ۴۸۸ تابلو ترافیکی، احداث ایستگاه‌های بی. آر. تی، مطالعات شبکه و تغییر جهات، انجام اصلاح هندسی با رویکرد ایمن سازی، از اهم پروژه‌های منطقه ۶ در حوزه حمل و نقل است.

افندی‌زاده با اشاره به وجود بزرگ‌ترین پایانه مرکزی شهر در این منطقه گفت: از مهمترین پروژه‌هایی که می‌بایست در این منطقه اجرا شود، می‌توان از یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی، ضرورت شناسایی و ساماندهی ترافیکی در نقاط توزیع و جذب سفر و همچنین نظم بخشی منطقه‌ای و شهری با اجرای پروژه پارک حاشیه‌ای نام برد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان با تاکید به سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، به منظور توسعه حمل و نقل پاک در این منطقه، از شهرداری منطقه ۶ خواست تا گزارشی از مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی، مکان‌یابی مسیرهای قابل توسعه در استفاده از دوچرخه و اسکوتر در معابر و شریان‌های پرتردد تهیه و برای بررسی بیشتر در کمیته‌های کارشناسی به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ارسال کند.

افندی‌زاده همچنین با عنایت به وجود خوابگاه دانشجویان در محدوده خیابان کارگر شمالی و دانشگاه تهران در محدوده میدان انقلاب اسلامی و همچنین وجود بوستان لاله، خواستار ارسال نیازمندی‌های این منطقه برای احداث پارکینگ عمومی و طبقاتی شد تا ضمن مطالعات جامع و بررسی آن اقدام‌های بعدی انجام گیرد.

کد خبر 6086666

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه